Fout 52 De digitale handtekening die voor de stuurprogramma

Pagina: 1
Acties:

• JorritV70
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10-2024
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag mijn XFX HD6870 ingebouwd, drivers gedownload enz. Maar hij wil niet werken, Ik krijg;
"De digitale handtekening die voor de stuurprogramma's van dit apparaat vereist is, kan niet worden gecontroleerd. Mogelijk is na een recente hardware- of softwarewijziging een bestand geïnstalleerd dat onjuist is ondertekend of is beschadigd, of is er schadelijke software van een onbekende bron geïnstalleerd. (Code 52)" als foutmelding bij apparatenbeheer. De Monitor die ik onboard heb aangesloten werkt wel maar de monitor via da GPU doet helemaal niet komt niet uit zijn standby-stand.

Ik heb via de site ven AMD de drivers geïnstalleerd, en ook nog een programma laten controleren of ik de juiste drivers heb, alles duidt er op dat de drivers up to date zijn.

Wat mij wel opvalt is dat hij de kaart aangeeft als een standaard-VGA grafische adapter (niet als een HD6870 bv.)

Verder bestaat het systeem uit een:
Asrock Z77 Extrem4 mobo (bios versie 2.10)
I7 3770
16 GB 1600 MHz
650 W voeding
Windows 7

Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt!

Groet Jorrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-07 16:07
Oudere versie van de driver al geprobeerd?

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07 19:34

Nemesizz

Untouchable

Power connector(s) wel aangesloten? Word vaker vergeten namelijk :P

Volgens de site van XFX moeten er 2 6pins PCI-e powerconnectors in de kaart.

En de voeding, 650W, maar welk merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritV70
Power connectors zijn beide aangesloten. Ik heb nu een beta versie software geïnstalleerd en nu geeft hij bij apparatenbeheer wel aan dat het een HD6800 serie is. Maar het beeld blijft zwart en de monitor die op deze kaart is aangesloten blijft in standby. (En de foutcode blijft 52) De monitor die ik op mijn mobo is aan gesloten werkt wel (gelukkig).

Hoe kom ik aan een oudere driver voor deze kaart (XFX HD6870)?

De voeding is een Corsair TX650W

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritV70
Heb alles geprobeerd, maar krijg hem niet aan de praat, ben bang dat ik ben opgelicht. bij nadere inspectie zag ik dat de kaart open geschroefd is geweest. Verkoper komt met een verhaal dat hij de koelpasta heeft vervangen voor betere, en dat de kaart vast tijdens transport kapot moet zijn gegaan, niet zijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-07 21:59
Heb je hem ook al getest in een andere PC?

Opzich is het vervangen van koelpasta geen vreemde operatie en als de kaart hierdoor stuk zou zijn gegaan, had je dat direct moeten werken. Dan had de kaart direct geen beeld gegeven.

Eventueel een verkeerd bios op de kaart?

En verder, je had neem ik aan eerst de onboard drivers geïnstalleerd? Misschien dat deze interferen met je nieuwe huidige kaart...

Nog even met google gekeken...

http://answers.microsoft....8a-4a5c-bed7-358e6cc9e1c4

Misschien nog iets waar je wat mee kan?

[ Voor 43% gewijzigd door Chiel340 op 28-09-2012 10:57 ]

Xeon E3 1240 V3 / Asrock B85M ITX / Sapphire RX580 Pulse 8 GB / Corsair Value Select PC 12800 16 GB / Windows 10 Professional 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 14:42

Format-C

Tracing Rays

JorritV70 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 08:21:
Heb alles geprobeerd, maar krijg hem niet aan de praat, ben bang dat ik ben opgelicht. bij nadere inspectie zag ik dat de kaart open geschroefd is geweest. Verkoper komt met een verhaal dat hij de koelpasta heeft vervangen voor betere, en dat de kaart vast tijdens transport kapot moet zijn gegaan, niet zijn probleem.
Heeft hij vooraf aangegeven dat de pasta vervangen was? Zo niet > geld terug (want dan zit er geen garantie op), zo ja, verder testen. :|

Hoeveel monitoren heb je op de PC aangesloten? En voor de duidelijkheid; de drivers zijn geinstalleerd nu? En hij geeft verder geen foutmelding?

Is de kaart via HDMI of DVI aangesloten? Heb je dit al gewisseld eventueel? Al andere DVI poort gebruikt?

Heb je al eerder een (andere) VGA kaart op dit mobo gebruikt? Heb je al een ander PCI-E slot geprobeerd?

Draait de fan wel?

Als je ALLEEN de VGA kaart aansluit, kan je dan wel bijvoorbeeld je BIOS en opstartprocedure "zien"? Zie je dan wel wat? Of blijft het beeld direct vanaf het begin zwart?

Is er een BIOS instelling die ervoor zorgt dat je je PCI-E kaart gebruikt ipv de IGP? Zo'n setting heb ik wel. Heb je daar al wat mee geprobeerd te klooien? Of dat iets helpt weet ik niet trouwens. Maar proberen kan altijd.

Aan die code 52 te zien lijkt het trouwens een software probleem te zijn.

Enm idd, lees ff goed de info onder die link die Chiel340 geeft door.

[ Voor 48% gewijzigd door Format-C op 28-09-2012 11:23 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritV70
Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Nee hij had van te voren niet aangegeven dat hij hem opgeschroefd heeft gehad, maar hij had ook niet in zijn advertentie staan dat er nog garantie op zat:-(. Dus weet niet of ik daar zo sterk in sta. Ik heb helaas maar 1 desktop dus in een andere pc proberen is niet echt een optie. (in mijn laptopje gaat hij niet passen:-)).

De fan gaat draaien maar hij geeft helemaal geen signaal af zover ik kan zien. Ik heb op dit moment nog mijn primaire monitor via mijn mobo, anders zie ik niet wat er gebeurd.

Beide monitoren hebben een VGA stekker, die op de kaart zit aangesloten loopt via een verloop VGA- DVI, (ik heb er 2 en allebei geprobeerd).

Ik heb ook nog een "oude" GT8500 deze gaat in het zelfde PCI-E slot en deze werkt probleemloos.

Ik heb hem gisteren nog een keer helemaal opnieuw geprobeerd te installeren, maar als ik windows de drivers laat installeren krijg in FOUT 10. Als ik het detectie programma van de AMD-site zijn werk laat doen installeert hij 12-8_vista_win7_win8_64_dd_ccc.exe. maar dan krijg ik fout 52.

Bij het installeren van deze driver wordt op een gegeven moment het beeld zwart terwijl de pc aan blijf (Led blijft knipperen) door dat ik dan geen beeld meer heb kan ik alleen nog afsluiten door de aan/uit konp 5 sec. ingedrukt te houden (reset werkt dan niet meer). bij het nieuw opstarten werkt de primaire monitor (via het mobo) gewoon weer de secundaire via de kaart doet weer niets (komt niet uit de standby stand).

Ik heb ook geprobeerd om stap voor stap de drivers te installeren (bestaat uit 6 of 7 bestanden) dan loopt hij niet vast, maar de secundaire monitor blijft zwart.

Met betrekking tot het verhaal van Chiel340 de oplossing die daar werd gevonden was windows opnieuw installeren, daar zit ik niet echt op te wachten, en zeker niet als ik niet zeker weet dat het daar aan ligt.

Misschien dan maar eerst opzoek naar iemand die bereid is de kaart in zijn computer te testen.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Misschien kan je een extra partitie op je schijf maken en daar een schone windows install opzetten?

Of de primaire schijf loskoppelen en windows opnieuw installen op een andere schijf? Als je die hebt?

Waar woon je? :)

Edit; trouwens; volgens mij mag je bij/ van XFX de koeler loshalen en er een andere opzetten, dus als je een bon hebt heb je volgens mij nog garantie.

[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 28-09-2012 13:26 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritV70
De primaire schijf loskoppelen is een goed idee, misschien dat ik dat het weekend maar eens ga proberen.

Ik woon bij Apeldoorn in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

JorritV70 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:04:

Ik woon bij Apeldoorn in de buurt.
Helaas is me dat tever weg (woon in de buurt van Groningen).

(Misschien dat iemand die dit leest je eventueel even kan helpen met het eventueel in een ander systeem testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritV70
@ FORMAT-C Is idd een beetje uit de route. Wel heel erg bedankt voor het aanbod.
Pagina: 1