2 videokaarten en 2 beeldschermen

Pagina: 1
Acties:

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hallo,

De situatie is als als volgt.

Ik heb 2 videokaarten, 1 onboard via pricewatch: Asrock A75 PRO4 en 1 losse videokaart pricewatch: Sapphire HD 7770 GHz Edition OC 1GB GDDR5

Het lijkt mij beter om elk beeldscherm een eigen videokaart te geven, zodat mijn hoofdscherm de volledige rekenkracht van de HD7770 kan gebruiken.

Klopt deze beredenatie?

Ik wilde er zelf wat mee uitproberen, maar als de HD7770 videokaart ingeprikt is, schakeld hij de onboard automatisch uit. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan omzeilen? Ik werk met Windows 7.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Gewoon bijde op je dedicated doen want je ontlaad niet echt iets naar een chipset zelfs als het zou kunnen.

[ Voor 62% gewijzigd door maarten12100 op 20-09-2012 23:41 . Reden: Het is al laat je hebt een amd mobo en cpu... ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:01

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je moet in je bios Dual Graphics op enable zetten.
Question (Q&A-88):Wanneer ik een ATI HD6670, HD6570, of HD6450 installeer op een A75/A55 serie moederbord krijg ik geen beeld via de videokaart. Wat kan ik doen? (9/1/2011)
Answer:Download het nieuwste BIOS van onze website via deze link:
http://www.asrock.com/support/download.nl.asp

Ook kunt u in het BIOS naar North Bridge Configuration gaan en daar [Dual Graphics] op [Disabled] zetten.
Jij moet dus het omgekeerde doen.

[ Voor 0% gewijzigd door Damic op 20-09-2012 23:43 . Reden: typoh ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:23
Of gewoon de handleiding volgen:
Surround Display Feature
This motherboard supports surround display upgrade. With the internal VGA output
support (DVI-D, D-Sub and HDMI) and external add-on PCI Express VGA cards,
you can easily enjoy the benefits of surround display feature.
Please refer to the following steps to set up a surround display environment:
1. Install the PCI Express VGA cards on PCIE2 and PCIE4 slots. Please refer to
page 19 for proper expansion card installation procedures for details.
2. Connect DVI-D monitor cable to DVI-D port on the I/O panel, connect D-Sub
monitor cable to D-Sub port on the I/O panel, or connect HDMI monitor
cable to HDMI port on the I/O panel. Then connect other monitor cables to the
corresponding connectors of the add-on PCI Express VGA cards on PCIE2 and
PCIE4 slots.
3. Boot your system. Press <F2> or <Del> to enter UEFI setup. Enter “Share
Memory” option to adjust the memory capability to [32MB], [64MB], [128MB],
[256MB] or [512MB] to enable the function of D-sub. Please make sure that
the value you select is less than the total capability of the system memory. If you
do not adjust the UEFI setup, the default value of “Share Memory”, [Auto], will
disable D-Sub function when the add-on VGA card is inserted to this
motherboard.
4. Install the onboard VGA driver and the add-on PCI Express VGA card driver to
your system. If you have installed the drivers already, there is no need to install
them again.
5. Set up a multi-monitor display.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou gewoon de monitoren beide op je videokaart aansluiten. Puur een monitor aansturen (2D) kost echt niets aan rekenkracht, en hooguit een paar MB aan geheugen (afhankelijk van resolutie en kleurdiepte).

• Zomaar iemand
  • Niet online
dank voor jullie snelle reacties.

Dat laatste heb ik als het goed is gedaan, maar toch werkt alleen HD 7770
Misschien toch maar even kijken hoe ik mijn Bios kan updaten

@ maarten, Dus jij adviseerd het om niet Virtu te gebruiken? Volgens mij heb ik dat ook nog niet.
TERW_DAN schreef op donderdag 20 september 2012 @ 23:46:
Ik zou gewoon de monitoren beide op je videokaart aansluiten. Puur een monitor aansturen (2D) kost echt niets aan rekenkracht, en hooguit een paar MB aan geheugen (afhankelijk van resolutie en kleurdiepte).
Het is een simpel llcd scherm 19" resolutie 1280 x 1024, kleurdiepte weet ik niet, ik denk 32bit.

[ Voor 43% gewijzigd door Zomaar iemand op 20-09-2012 23:50 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Werkt Virtu uberhaupt op een AMD plank? Volgens mij is dat iets dat enkel met de nieuwere Intels werkt.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:44

Eagle Creek

Breathing security

TERW_DAN schreef op donderdag 20 september 2012 @ 23:46:
^^ What he says.

Heb zelf 3 monitoren aangesloten staan en tijdens games tonen 2 alleen het (platte) bureaublad. Daar zullen de prestaties niet zo onder lijden.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

J.S. Coolen schreef op donderdag 20 september 2012 @ 23:47:

Het is een simpel llcd scherm 19" resolutie 1280 x 1024, kleurdiepte weet ik niet, ik denk 32bit.
Dat kost je dan 5MB videogeheugen. Denk dat je die nog wel kunt missen op de 1GB die je op die kaart hebt zitten ;)

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heb zelf dualsetup (wel op 1 en dezelfde kaart 5770) en mijn 2de monitor heeft soms wel problemen ondanks dat er alleen een achtergrond word getoond of een pidgin scherm openstaat en dit vloeit dan weer terug naar mijn hoofd monitor (kan ook zijn dat mijn kaart niet zwaar genoeg is).

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ok dank je wel, dan laat ik het zo, mijn beredenatie was dus onzin.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Onzin klinkt weer zo negatief maar je haalt jezelf denk ik onnodige "gedoe" aan. :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Onzin is het inderdaad niet, maar de impact van die monitor is zo ontzettend klein, dat je daar weinig van gaat merken.

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik weet niet of je moederbord het ondrsteund maar zou misschien kunnen zijn dat je je 2 monitoren op je igp kunt aansluiten en bij een gamen de kracht van de 7770 gebruiken, dus gewoon desktop = 7770 in slaap stand (eigenlijk heel de kaart af) en bij zwaar 3d werk de kaart terug uit slaap brengen en daar het werk op renderen.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ok, het is voor het eerst dat ik een nieuwe pc heb waarbij ik alles zelf kan uitkiezen, vandaar dat ik zoveel vragen heb ;-)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hybrid crossfire werkt wel op A75 bordjes, maar niet met zulke zware kaarten als deze. Dat werkt blijkbaar alleen met budget dingetjes als een 63xx

• Zomaar iemand
  • Niet online
Moet ik hem dan bij het spelen van een spel steeds overprikken?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nee, wat wordt geregeld door de software zelf. Maar dan moet je wel een kaartje hebben die hybrid crossfire kan doen, die 7770 is daar volgens mij al te snel voor. Dus eigenlijk is het niet interessant om naar te kijken.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ok dus eigenlijk een te goede kaart gekocht. Meestal maak ik de verkeerde keuzes, hoewel deze pc vooral door tweakers is samengesteld.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

J.S. Coolen schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 00:01:
Ok, het is voor het eerst dat ik een nieuwe pc heb waarbij ik alles zelf kan uitkiezen, vandaar dat ik zoveel vragen heb ;-)
Aldoende leert men; zo zijn we ooit allemaal begonnen :).

• Zomaar iemand
  • Niet online
Wat vinden jullie er zo van?

inventaris: Thuis pc

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

De handleiding is niet het geweldig, maar je zou het eens kunnen proberen, maar volg aub de handleiding, voor je iets komt vragen.

Ziet er goed uit :p

[ Voor 8% gewijzigd door Damic op 21-09-2012 00:15 ]

• Zomaar iemand
  • Niet online
Dat had ik in eerste instantie ook gedaan, maar die zorgde er niet voor dat de onboard uitgang ging werken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

J.S. Coolen schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 00:08:
Ok dus eigenlijk een te goede kaart gekocht. Meestal maak ik de verkeerde keuzes, hoewel deze pc vooral door tweakers is samengesteld.
Te goed zou ik ook niet zeggen, alleen te goed voor Hybrid Crossfire, maar dat is een optie die ik sowieso niet zo heel bijzonder vindt. Als de IGP niet voldoet kun je er het beste gewoon een goede kaart inprikken. Niet een wat mindere kaart die de prestaties van de IGP erbij pakt om alsnog mindere prestaties te leveren bij de kaart die je nu hebt.
Pagina: 1