• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-05 16:03
Ik moest laatst een aantal keer bellen. De VoIP liet het afweten en een lege smartphone.
Paniek, paniek, paniek. In de haast de fiets gepakt en de stad doorgefietst op zoek naar een telefooncel.
Tot mijn grote verbazing blijken de telefooncellen in postkantoor, binnenstand én station allemaal verdwenen.

Vandaag weer: Ik loop door een vreemde stad en kom erachter dat mijn telefoon leeg is. Hier en daar wat nagevraagd, gelukkig, iemand weet 3 straten verderop een telefooncel. Gauw die kant op gelopen om er vervolgens achter te komen dat ook deze pas is weggehaald. Het groene hokje staat er, maar de telefoon is er niet meer. Alleen een groot plakaat met een code en het voormalige telefoonnummer...

Ik denk dat er vast meer mensen zijn die deze situties herkennen. De smartphone gebruiken we voor meer dingen dan alleen bellen, waardoor deze snel leeg is.

Mijn vraag: Zijn er überhaupt nog telefooncellen ergens te vinden?

Ik kan me niet voorstellen dat er geen interesse in deze cel meer is. Met de storing van Vodafone konden we zo'n cel erg goed gebruiken. En de mensen met een lege batterij dan?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:51
Ik neem tegenwoordig een oplader mee. Een stopcontact is makkelijker gevonden dan een telefooncel.

• timmie1
Je kunt toch niet zomaar ergens langs gaan en je telefoon aan de stroom leggen?
Zeker niet in een vreemde stad... Bovendien lijkt het me een betere oplossing voor grote storingen dan bijv. roaming bij een andere provider.

Ook: ik kom op veel plaatsen een slecht mobiel bereik tegen. Dan zou een cel ook wel handig zijn

[ Voor 18% gewijzigd door timmie1 op 20-09-2012 22:14 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:18

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Die ene gebruiker in de week die 'm nodig heeft rechtvaardigt blijkbaar niet het aantal lawinepijlen wat er jaarlijks in geplakt wordt, helaas :)

Hier stond een dode link.

• blinkenlights
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Voor deze situatie heb ik een supersimpel supergoedkoop nokia'tje in de tas met een prepaidkaart van kpn erin. Als m'n smartphone leeg is of vodafone het niet doet kan ik toch bellen. Ding staat standaard uit, eens per maand aan de oplader.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:31

IceStorm

This place is GoT-like!!!

"Pardon meneer/mevrouw, heeft u misschien een telefoon die ik even mag lenen? Die van mij is leeg/weg/stuk/vergeten" :?

Als in, ik zie het probleem niet zo? Liever dat mijn belastinggeld aan iets nuttigs besteed wordt ipv het repareren van een telefooncel na oud&nieuw.

[ Voor 39% gewijzigd door IceStorm op 20-09-2012 22:20 ]

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Een oplader op met een zonnepaneeltje helpt ook ;) Zijn redelijk goedkoop tegenwoordig.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:18

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Of een reserve accu? Maar zonder gekheid, zoveel moeite is het toch niet om ergens even te vragen of je mag bellen?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
timmie1 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:13:
Je kunt toch niet zomaar ergens langs gaan en je telefoon aan de stroom leggen?
Zeker niet in een vreemde stad... Bovendien lijkt het me een betere oplossing voor grote storingen dan bijv. roaming bij een andere provider.

Ook: ik kom op veel plaatsen een slecht mobiel bereik tegen. Dan zou een cel ook wel handig zijn
Even een winkel binnen lopen en vragen om 3 min stroom moet wel lukken denk ik.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:53
Reserve batterij. MacDonalds heeft vaak stopcontacten in de muur en zo zijn er wel meer zaken :).
Ja, in de grote stad vind je her en der nog een telefooncel.

• timmie1
IceStorm schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:19:
"Pardon meneer/mevrouw, heeft u misschien een telefoon die ik even mag lenen? Die van mij is leeg/weg/stuk/vergeten" :?
Een letterlijk geciteerd gesprek vandaag tussen mij en een vrouw toen ik dat vroeg:

Ik: ''Dag mevrouw, zou ik voor 5 euro even van uw telefoon gebruik mogen maken?''
Vrouw: ''Wat moet je met mijn telefoon? Koop er lekker zelf één!"
Ik: ''Ik heb er ook een maar mijn batterij is leeg."
Vrouw: ''Al geef je me 100 euro, mijn telefoon leen ik niet uit!"

En nog 2x zulke gesprekken!

EDIT: De Mac heeft tegenwoordig speelpctjes voor de kids die van die stopcontacten gebruik maken.
Ik ga echt niet zo'n kind van zn spel afjagen omdat ik even 2 min wil bellen

[ Voor 12% gewijzigd door timmie1 op 20-09-2012 22:26 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik leen mijn telefoon ook wel eens uit hoor, en leen er ook wel eens een. Anders leen je een stopcontact, ga je even ergens koffie drinken ofzo. Als je dat in een klein zaakje doet (veel buitenlanders werken voor zichzelf, dus zoek zoiets op) mag je dan vast ook wel even bellen. Die grote ketens hebben allerlei regels voor personeel waardoor het wel niet zal mogen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 17:15

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik vind ook dat die telefooncellen weg mogen. Ze worden te weinig gebruikt! Ook ouderen hebben tegenwoordig een mobieltje. Het is een wonder dat die gele palen van de ANWB er nog staan. Die gaan ook verdwijnen voorspel ik je.

Ik los het zelf zo op:
- USB kabel op m'n werk
- 12V lader in m'n auto
- USB kabel thuis
- Stopcontactkabel bij m'n bed
- USB kabel in de auto (om op te laden met m'n laptop bij klanten of familie)

Als ik dan toch op een plek ben anders dan m'n huis, m'n werk of m'n auto, dan laad ik 'm van tevoren op.

Ben je meer een fietspersoon (alsin: je woont in de binnenstad en/of hebt geen auto) dan zou ik zo'n oude Nokia meenemen.

Of natuurlijk: de taken van de smartphone weer scheiden!
Muziek luisteren met een MP3speler, browsen met je laptop of tablet en gamen met, uhh, een Gameboy? :+
Beetje afhankelijk van wat je allemaal met je smartphone doet natuurlijk. :)

[ Voor 21% gewijzigd door PromWarMachine op 20-09-2012 22:36 ]

Dividend for Starters

• Bastien
  • Niet online
Om de hoek hier (centrum) staan er nog twee. Al worden die voornamelijk gebruikt door het 'zielige' uitschot aka drugsgebruikers. Dus wat dat betreft mogen ze ook wel weg, zijn we hier ook weer van het uitschot af.

En haal voor een paar euro een reserve accu, zoals al gezegd :)

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Of je belt gewoon niet, probleem opgelost.

Vroeger hadden we dat allemaal ook niet en ging ook prima.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:34

Koenvh

Hier tekenen: ______

Koop voor zo'n €20 een prepaid telefoon, die niet verloopt. Die accu's gaan altijd lang mee. Laat hem gewoon uitstaan en gebruik hem wanneer nodig..

🠕 This side up

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

timmie1 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:24:
[...]

Een letterlijk geciteerd gesprek vandaag tussen mij en een vrouw toen ik dat vroeg:

Ik: ''Dag mevrouw, zou ik voor 5 euro even van uw telefoon gebruik mogen maken?''
Vrouw: ''Wat moet je met mijn telefoon? Koop er lekker zelf één!"
Ik: ''Ik heb er ook een maar mijn batterij is leeg."
Vrouw: ''Al geef je me 100 euro, mijn telefoon leen ik niet uit!"

En nog 2x zulke gesprekken!

EDIT: De Mac heeft tegenwoordig speelpctjes voor de kids die van die stopcontacten gebruik maken.
Ik ga echt niet zo'n kind van zn spel afjagen omdat ik even 2 min wil bellen
Ik zou niet gelijk beginnen met het aanbieden van een compensatie (in dit geval €5). Dat wekt misschien de indruk dat je iets geks met de telefoon gaat doen en daarnaast maak je het probleem gelijk heel groot. Je bereikt denk ik meer als je dat achterwege laat.

Goud is geen geld

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-05 23:46

Compizfox

Bait for wenchmarks

Telefooncellen heb ik in Nederland al 10 jaar niet meer gezien. In landen zoals Italië kom je ze nog wel eens tegen.

Maar inderdaad, er zijn zoveel makkelijkere manieren. Cheapass prepaidfoon bijvoorbeeld.

Het komt bij mij eigenlijk nauwelijks voor dat ik de accu van m'n telefoon binnen 1 dag leeg heb. 2 dagen lukt weer zeker niet maar zo'n 20 uur houdt ie wel vol. Van de 24 uur per dag zit ie gewoon ~8 uur aan de lader, als ik slaap.
Racemol schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:10:
Ik neem tegenwoordig een oplader mee. Een stopcontact is makkelijker gevonden dan een telefooncel.
QFT! :P

[ Voor 21% gewijzigd door Compizfox op 20-09-2012 23:23 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Is er geen "ik zoek een telefooncel-app"?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 07:53
Bastien schreef op donderdag 20 september 2012 @ 23:05:
Om de hoek hier (centrum) staan er nog twee. Al worden die voornamelijk gebruikt door het 'zielige' uitschot aka drugsgebruikers. Dus wat dat betreft mogen ze ook wel weg, zijn we hier ook weer van het uitschot af.

En haal voor een paar euro een reserve accu, zoals al gezegd :)
Denk je dat het uitschot verdwijnt als de telefooncel er niet meer staat, dan gaan ze wel tegen een schutting aanhangen of jatten ze je telefoon ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Het probleem met telefooncellen is inderdaad dat er te weinig gebruik van gemaakt wordt en de kosten het houden niet meer rechtvaardigen. Wel vind ik dat men in stations en luchthavens er nog enkele moet houden - en dat is op de meeste plekken ook zo - althans hier in België.

Vragen aan iemand om hun telefoon te gebruiken: zelfs het liefste en schattigste meisje van de wereld krijgt mijn telefoon niet in haar handen. Ik woon te lang in een grootstad misschien (Brussel), maar zo gek ben ik niet.

Een voor de hand liggende oplossing lijkt mij trouwens een van die allochtone telefoonwinkels - je weet wel, zo'n stoffige tent met telefoonhokjes voor mensen die naar Afrika, Oost-Europa of Azië bellen. Hier heb je zulke winkels op bijna elke straathoek.

Wat betreft de praatpalen langs de weg (om de 2 km in België) tenslotte: in België komen er jaarlijks nog zo'n 25 000 oproepen binnen via die dingen; in Nederland 50 000. Hun voornaamste voordeel is dat ze rechtstreeks verbonden zijn met de bevoegde centrale - om die reden raden hulpdiensten ook aan om praatpalen te gebruiken ipv. de GSM/het mobieltje. Ze zijn dus zeker nog niet overbodig.

[ Voor 4% gewijzigd door YellowOnline op 21-09-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
PinokkioTV schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 18:17:
Is er geen "ik zoek een telefooncel-app"?
Misschien wel, maar daar heb je zo weinig aan als je telefoon het niet meer doet...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
De oplossing: geen smartfoon die halverwege de dag door z'n batterij heen is, maar een 15 euro telefoontje waarvan de batterij een maand meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
In Zwolle staan nog zo'n 5 degelijke nieuwe cellen. Een staat er net een maand, en is alweer gesloopt, maar de andere (2 op station, 3 ergens in wat winkelstraatjes of pleintjes) zijn gewoon goed te gebruiken. Zelf nooit nodig want als ik iemand wil bellen doe ik dat niet op straat of op een random moment. Als je echt moet bellen weet je dat van tevoeren wel... en dan ga je dus niet zonder mogelijkheid om te bellen rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:28
Maken we het probleem niet veel groter dan het is met z'n allen. Als je gewoon goed op let en s' nachts je telefoon oplaad is hij nooit echt zomaar leeg hoor. Althans ik heb inmiddels 4 jaar een smartphone, eerst HTC Wildfire nu Sony Xperia S en het is me nog nooit overkomen dat ik een lege batterij had. Ik laad gewoon standaard elke nacht op, als je daar op let en evt. je batterij ieder jaar/anderhalf jaar vervangt kan het niet zo zijn dat je na een halve dag een legen telefoon hebt.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:16

iChaos

It's Lupus.

Beetje rekening houden met je batterij overdag, en indien nodig even aan iemand vragen. Niet met 'tegen 5 euro' op de proppen komen, dan vertrouw ik het hele zaakje ook al niet meer, en ga ik al eerder denken dat je iemand iets te melden hebt die jou ook weer moet hebben waardoor mijn telefoon in het circuit valt.

Batterij bijhalen die altijd als backup in, zeg je portemonnee zit, en je zit vrij veilig denk ik.
Pagina: 1