Gesloten topic Eurocrisis

Pagina: 1
Acties:

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
argro schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:42:
[...]

De Eurocrisis is een vrij breed onderwerp. In dit topic slaagt men er echter in om het onderwerp nog breder te maken dan dat het al is. Dit heeft tot een onoverzichtelijk topic geleid waar zo langzamerhand zaken die niets met de Eurocrisis van doen hebben de boventoon voeren. Tijd dus voor een slotje hier en een verse start elders. Verder discussiëren over de Eurocrisis en alles wat daarbij hoort is dus (vanzelfsprekend) mogelijk, maar dan niet meer in de vorm van een vergaarbaktopic, maar in de vorm van een (nieuw) topic per onderwerp, zoals bijvoorbeeld 'democratische werking EU', 'steunpakketten Griekenland', 'Innocence of Muslims en de reacties daarop' et cetera.
Het onderwerp van de eurocrisis is onlosmakelijk verbonden met de EU en het beleid wat daar vandaan komt. Dat een opmerkelijke uiting door het Europarlement als voorbeeld wordt genoemd over de mate van democratie van dat beleid gezien de vraag in hoeverre dergelijke uitingen de meningen/wensen van de 'gemiddelde euroburger' al dan niet vertegenwoordigen vind ik dan ook niet eens echt off-topic.

De economische en mogelijk politieke/bestuurlijke gevolgen van het beleid en de acties van de EU in zijn huidige vorm zal de levens van ALLE pak hem beet 300 miljoen mensen in die eurozone voor de rest van hun leven en van alle generaties na ons beïnvloeden. Noem mij eens een topic op GoT dat een belangrijker onderwerp behandelt dan dit?

Wat mij betreft is het dan ook een volstrekt onjuiste zaak om dat topic te sluiten. Men had desnoods met een modbreak de deelnemers kunnen verzoeken om wat dichter bij het onderwerp te blijven (alhoewel bij het sluiten wordt erkend dat het topic nu eenmaal een breed terrein bestrijkt). Nog een alternatief zou zijn een deel van het topic af te splitsen naar een separaat topic wat ook vaak genoeg gedaan wordt als men vind dat er te veel off-topic wordt gegaan.

Maar dat dit hele belangrijke topic met zeer relevante postings waar door vele GoT leden zeer veel tijd en moeite in is gestoken nu door het sluiten in de vergetelheid te laten zakken is wat mij betreft geen acceptabel alternatief.

Hierbij dan ook een vriendelijk doch zeer dringend verzoek dit topic Eurocrisis weer te heropenen.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:58
SmartDoDo schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 18:40:
Lieve Adjes is nadrukkelijk niet bedoeld voor individuele zaken zoals onenigheid over een gesloten topic. Hiervoor kan mail of een DM gebruikt worden.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Dat zou het contact beperken tot één persoon. Het betreft hier niet een 'eigen' topic dat bijv. kort na het openen gesloten is. Daar kunnen nog maar weinig mensen iets zinnigs over melden.

Het lijkt me dat over iets als dit, een topic dat al lang loopt en dat vele deelnemers heeft, door meerdere mensen gedacht en gesproken mag/moet worden.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:10

SmartDoDo

Woeptiedoe

CaptJackSparrow schreef op donderdag 20 september 2012 @ 21:21:
Het lijkt me dat over iets als dit, een topic dat al lang loopt en dat vele deelnemers heeft, door meerdere mensen gedacht en gesproken mag/moet worden.
Die ruimte is er ook, in een 1-op-1 bericht richting de betreffende moderator. Niet voor niets staat in het LA-beleid "Lieve Adjes is nadrukkelijk niet bedoeld voor individuele zaken zoals onenigheid over een gesloten topic. Hiervoor kan mail of een DM gebruikt worden."
Maar dat dit hele belangrijke topic met zeer relevante postings waar door vele GoT leden zeer veel tijd en moeite in is gestoken nu door het sluiten in de vergetelheid te laten zakken is wat mij betreft geen acceptabel alternatief.
Een topic van 40 pagina's (100ppp) is een kolos van jewelste. Als je een onderwerp belangrijk vind om te bespreken, dan is een apart topic daar veel beter voor geschikt. Dát onderwerp krijgt dan alle aandacht die het verdiend ipv dat het wegzakt in een moloch van een draad. Met alle respect aan de posters daar, maar een naslagwerk is het op deze manier absoluut niet. Liever kwaliteit dan kwantiteit zou ik zeggen :)

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Natuurlijk is niet elke bijdrage van even hoge kwaliteit maar er staan wel degelijk bijdragen in waar men de moeite neemt om een standpunt degelijk te onderbouwen. Dáár is werk in gestopt en er kan later in het topic altijd weer naar teruggelinkt worden als dat relevant is. Zo gaan dergelijke 'pareltjes' niet ten onder in de massa.