Ik heb een ubuntu 12.04 server opgezet, en ik heb het standaardschema met sites-available en sites-enabled enzo aangehouden. Ik heb de default virtualhost gebruikt als template voor een nieuwe. Probleem dat zich nu laat zien, is dat een van de virtualhosts als catchall speelt. Die ene virtualhost wordt gepakt voor alle domeinen die in DNS wel naar m'n server verwijzen, maar waarvoor ik nog geen vhost heb aangemaakt.
Hoe stop ik dat? Ik wil dan gewoon een melding a la "no website configured on this address" zien. Of desnoods een 404. Of in elk geval *iets* van een error die zegt dat er geen vhost voor de gebruikte url is.
De vhost die catchall aan het spelen is, ziet er zo uit:
En bij example.com moet je maar even iets anders denken als dat je stoort
Het punt is dat yadayada.example.com nu ook naar deze vhost gaat, ook al is die naam helemaal niet gedefinieerd als ServerName of ServerAlias.
Ik heb uiteraard ook al dit geprobeerd:
Gevolgd door een reload, maar dat helpt helemaal niets. Is ook maar goed ook, want deze vhost moet nog naar meer namen kunnen luisteren, die ik erin ga zetten met ServerAlias, maar dan ook echt alléén die, niet ook maar gelijk al het andere.
Ik snap ook niet waarom deze. Ik heb nog een andere vhost die precies hetzelfde is op de ServerName en www directory na, en die pakt ie niet.
Iemand een idee hoe ik dit oplos?
Hoe stop ik dat? Ik wil dan gewoon een melding a la "no website configured on this address" zien. Of desnoods een 404. Of in elk geval *iets* van een error die zegt dat er geen vhost voor de gebruikte url is.
De vhost die catchall aan het spelen is, ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <VirtualHost *:80> ServerAdmin admin@example.com ServerName gallery.example.com DocumentRoot /var/www/gallery.example.com <Directory /> Options FollowSymLinks AllowOverride None </Directory> <Directory /var/www/example.com/> Options Indexes FollowSymLinks MultiViews AllowOverride None Order allow,deny allow from all </Directory> ErrorLog ${APACHE_LOG_DIR}/error.gallery.log # Possible values include: debug, info, notice, warn, error, crit, # alert, emerg. LogLevel warn </VirtualHost> |
En bij example.com moet je maar even iets anders denken als dat je stoort
Het punt is dat yadayada.example.com nu ook naar deze vhost gaat, ook al is die naam helemaal niet gedefinieerd als ServerName of ServerAlias.
Ik heb uiteraard ook al dit geprobeerd:
code:
1
| <VirtualHost gallery.example.com:80>... |
Gevolgd door een reload, maar dat helpt helemaal niets. Is ook maar goed ook, want deze vhost moet nog naar meer namen kunnen luisteren, die ik erin ga zetten met ServerAlias, maar dan ook echt alléén die, niet ook maar gelijk al het andere.
Ik snap ook niet waarom deze. Ik heb nog een andere vhost die precies hetzelfde is op de ServerName en www directory na, en die pakt ie niet.
Iemand een idee hoe ik dit oplos?
日本!🎌