• thomasvant
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-06 21:37
Hoi allemaal,

Tijdens de op-één-na-laatste week van de vakantie is ben ik, met mijn mobiel in mijn zak, het water ingeduwd en ligt deze nu kapot bij de reisverzekering. Het was een mooie HTC One X waarmee ik al 2 maanden trots rondliep en die ik nog nooit had laten vallen, dus ik was er wel een beetje teleurgesteld door (hoewel ik mijn back-up HTC , de Legend, nog wel in de kast had liggen, wat wel een geluk bij een ongeluk is sinds ik nog steeds what'sapp heb etc.). Nu heb ik van de reisverzekering geld gekregen voor het kapotte toestel, dus kan ik weer op zoek naar een nieuw toestel. Aangezien de HTC One X al weer een half jaar oud is (en dat een toestel dan al bekend staat als 'oud') wachtte ik op een nieuw toestel van HTC. Nu was ik wel een beetje teleurgesteld in de nieuwe HTC 8X (niet door het OS, hoewel Android mij beter bevalt, maar doordat het met dit zwart-gethema'de OS geen AMOLED display heeft). Nu dus maar kijken welke opties nog openstaan, en met jullie hulp een beslissing maken.

De opties en nadelen erachter:
  • Samsung Galaxy S3 - TouchWiz, blahh, een Custom ROM ga ik er niet opzetten, dan ben ik bang dat er iets fout gaat
  • HTC One X - geen perfecte zwartwaardes en de skin een beetje traag (ben er wel fan van)
  • Samsung Ativ S - Windows Phone 8, kan wel leuk zijn maar dan mis ik het aanpassen van een achtergrond , de mogelijkheid om third-party-apps installeren en dat de bekendste apps niet gratis zijn (zoals what'sapp).
  • Gewoon nog even blijven wachten, zonder ander 'top'-android apparaat (de HTC Legend is wat sloom en komt alweer uit 2010) - geen high-end smartphone hebben die 5-6 maanden
  • Nexus 7 tablet kopen en wachten totdat de volgende generatie smartphones komen (wat nog 5-6 maanden gaat duren) - weer 250 euro bovenop de totaalprijs, ik ben niet de allerrijkste
Dank jullie wel voor het lezen van mijn langdradige bericht (waar misschien spellingsfouten inzitten, daarvoor sorry, ik ben erg moe de laatste tijd).

Groet,
Thomas

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• thomasvant
Excuus, ik zet hem even in MAA

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Waarom zou je een nexus 7 willen kopen? Dan heb je een tijd geen smartphone... Hoe wil je gebeld worden e.d.?

en @thomas, hoeft niet, RoD heeft je post al verplaatst

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• thomasvant
Stef602 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:28:
Waarom zou je een nexus 7 willen kopen? Dan heb je een tijd geen smartphone... Hoe wil je gebeld worden e.d.?

en @thomas, hoeft niet, RoD heeft je post al verplaatst
Oh, oké, haha, bedankt!

Sowieso heb ik al die HTC Legend, waar ik dus wel mee kan what'sappen maar geen goede games kan spelen, een wat achterhaald beeldscherm heeft etc.
De tablet is een GOEDkope tablet, en daar kan ik dus weer een tijdje mee vooruit. Ik zal hem niet vaak mee naar school meenemen of dergelijke, maar dan heb ik wel een high-end device.
Ik moet wel zeggen dat ik er ook al over twijfelde of ik dat wilde, maar deels daarom ben ik ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Nokia 920? Clear-black LCD, de beste camera, het beste touchscreen by far?

Mag ik daarbij ook even melden dat ik het werkelijk hilarisch vind dat je zeurt dat apps zoals whatsapp niet gratis zijn. Je koopt een telefoon van 400-600 euro en dan kan er niet 1 euro af voor een appje? 8)7

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 22:21:

Mag ik daarbij ook even melden dat ik het werkelijk hilarisch vind dat je zeurt dat apps zoals whatsapp niet gratis zijn. Je koopt een telefoon van 400-600 euro en dan kan er niet 1 euro af voor een appje? 8)7
Je zou het ook andersom kunnen beargumenteren: je betaalt 400-600 euro en dan krijg je er niet eens gratis Whatsapp bij.

Ik snap je punt trouwens best wel, maar ik zie ook wel in waarom sommige mensen vinden dat het er gewoon standaard bij hoort.

Uniciteit schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 02:12:
[...]

Je zou het ook andersom kunnen beargumenteren: je betaalt 400-600 euro en dan krijg je er niet eens gratis Whatsapp bij.

Ik snap je punt trouwens best wel, maar ik zie ook wel in waarom sommige mensen vinden dat het er gewoon standaard bij hoort.
Je kan dat niet andersom beargumenteren omdat Whatsapp niet van de fabrikant is maar een service en appliciatie van een derde partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 22:21:

Hoe kom je daar bij? Het beste touchscreen by far? Ik heb heel wat info en reviews gelezen en an kan dat daar absoluut niet uithalen. De conclusie die ik er uit trek is dat het touchsreen niet bijzonder is en dat het vooral marketing praat is waardoor het bijzonder lijkt. De beste camera moeten we ook nog maar afwachten in de praktijk. Mij lijkt het in lijn met de SOTA op dit moment, maar niet beter. Daarnaast heb je nog het wat lompe formaat en gewicht, dan heeft dit toestel toch niet mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasvant
Het gewicht van de Lumia 920 charmeert mij ook niet echt, het touchscreen bedienen met handschoenen aan geeft ook niet echt een meerwaarde vind ik, als ik een camera-mobiel wil kan dat ook de HTC One X zijn en die enorme balk onder de knoppen vind ik spuuglelijk.

On-topic: ik zou ook nog even kunnen wachten en kijken wat Google heeft te bieden met haar nieuwe Nexus device die waarschijnlijk in oktober gepresenteerd wordt, maar dan moet ik weer zo lang wachten en dan zal het toetsel waarschijnlijk ook weer zo'n 700 euro zijn :l.

EDIT: Ik voeg nu ook nog de iPhone 5 toe aan het 'denk-erover-na lijstje', dit omdat het toch een erg mooie telefoon is met best indrukwekkende specs, een mooi beeldscherm (goede zwartwaarden), simpel OS, toch wel zeker 2 jaar meegaat en als het nodig is ik een jailbreak kan toepassen (ervaring mee in het verleden). Ik heb ook al een iTunes account met vele apps (o.a. What'sApp :) ) erop doordat ik een iPod 4 heb, die ik dan ook kan verkopen voor +/- 100-150 euro. Nog even mijn PSP en spellen verkopen, +70 euro en dan ga ik nog bijles geven.

Tips iemand?

[ Voor 35% gewijzigd door thomasvant op 23-09-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sigis schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:25:
[...]

Hoe kom je daar bij? Het beste touchscreen by far? Ik heb heel wat info en reviews gelezen en an kan dat daar absoluut niet uithalen. De conclusie die ik er uit trek is dat het touchsreen niet bijzonder is en dat het vooral marketing praat is waardoor het bijzonder lijkt. De beste camera moeten we ook nog maar afwachten in de praktijk. Mij lijkt het in lijn met de SOTA op dit moment, maar niet beter. Daarnaast heb je nog het wat lompe formaat en gewicht, dan heeft dit toestel toch niet mijn voorkeur.
2:53

Natuurlijk kan het uiterlijk, de grootte of het gewicht een probleem voor je zijn, maar het touchscreen is wel degelijk het beste wat er te krijgen is. Kan je trouwens ook leuk zien wat OIS doet voor filmen.

Hier ook trouwens:
http://www.themobilefanat...-key-and-the-competition/

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 24-09-2012 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel54
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 11:36
Die schermen zijn ook puur persoonlijk. Die van samsung heeft mooiere kleuren maar is minder scherm en bij die one x is het omgekeerd. Trouwens als je touchwiz niet leuk vind vraag je toch aan iemand anders om je telefoon te rooten? Of je gaat voor een galaxy nexus. Is een leuke telefoon met hetzelfde scherm als de galaxy s3 alleen met vanilla android. Wat ook weer een stuk goedkoper is als een one x of een s3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

miel54 schreef op maandag 24 september 2012 @ 23:10:
Die schermen zijn ook puur persoonlijk. Die van samsung heeft mooiere kleuren maar is minder scherm en bij die one x is het omgekeerd. Trouwens als je touchwiz niet leuk vind vraag je toch aan iemand anders om je telefoon te rooten? Of je gaat voor een galaxy nexus. Is een leuke telefoon met hetzelfde scherm als de galaxy s3 alleen met vanilla android. Wat ook weer een stuk goedkoper is als een one x of een s3
Het ging over de touchscreens, niet over de LCD's of AMOLED's. De Samsung is overigens de minst natuurlijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 01:33:
[...]

Het ging over de touchscreens, niet over de LCD's of AMOLED's. De Samsung is overigens de minst natuurlijke.
Ja inderdaad, de mooiste kleuren is heel subjectief. Ik vind de kleuren van de One X een paar klassen beter omdat ze veel natuurlijker en in mijn ogen mooier zijn. Het scherm van de Galaxy S3 is in mijn ogen de enige min van dit toestel en de reden dat ik toch steeds naar mijn One X grijp. Daarvan is de accu echter weer om de haverklap leeg en met mijn S3 haal ik zeker een twee keer zo lange on-screen tijd.

Je kan natuurlijk ook een Galaxy Tab 7.7 kopen. Dan heb je een tablet en je kan er ook nog mee bellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sigis op 25-09-2012 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:13

FreakNL

Well do ya punk?

Eigenlijk wil je gewoon een iPhone 5 maar je weet nog niet hoe je dat gaat betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-07 11:20

sjaool

Every life should have 9 cats

Wel een iPhone jailbreaken maar geen Android telefoon durven flashen? 8)7

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasvant
@Freak De nieuwe iPhone staat op 't lijstje, maar ik weet nog niet zeker of ik deze wil. Daarom vraag ik jullie om advies.

@Sjaool Ik heb al ervaring met jailbreaken, niet met flashen. Als ik een verkeerde custom rom op een Android zet kan hij gebrickt worden, dat kan niet met het Jailbreaken van een iPhone.

Er zijn trouwens toch ook geruchten over een nieuwe Nexus? Denken jullie dat deze nog in oktober gepresenteerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-07 11:20

sjaool

Every life should have 9 cats

Als je eerst een Nandroid backup maakt kan je met een Android toestel ook bijna niks fout doen. Flashen van een Android toestel is tegenwoordig een eitje.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Anoniem: 159816 schreef op maandag 24 september 2012 @ 06:24:
[...]

2:53
[video]

Natuurlijk kan het uiterlijk, de grootte of het gewicht een probleem voor je zijn, maar het touchscreen is wel degelijk het beste wat er te krijgen is. Kan je trouwens ook leuk zien wat OIS doet voor filmen.

Hier ook trouwens:
http://www.themobilefanat...-key-and-the-competition/
Meer sensitive maakt een touchscreen niet beter. Juist een goede balans in sensitiviteit maakt een touchscreen goed. Aangezien ik zelf nogal trigger happy ben heb ik een hekel aan oversensitive touchscreens. Ik zie je punt dus nog steeds niet, het lijkt me juist een van de slechtste touchscreens op de markt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasvant
Ik heb mijn keuze gemaakt! Ik ga nu voor de HTC One X+, simpelweg omdat ik HTC Sense 4 al ken (dus weet waar ik moet zijn), de batterij groter is, front-facing camera 720p ondersteund, omdat ie een ietwat snellere processor heeft en omdat het gewoon het nieuwste van het nieuwste is!

Bedankt voor al jullie meedenken!
Pagina: 1