Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Testen lange oude UTP kabel

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04:51
Mijn vader heeft ruim 10 jaar geleden een lange UTP kabel gelegd, van vooraan het huis, naar boven, door een aantal muren, door de buitenmuur, een half meter over de buiten muur (dus in weer en wind), en minstens 10 meter onder een dakgoot langs. Totale lengte een metertje of 35.

Omdat zijn computer (een oude P4 Celeron 3 Ghz) niet meer zo snel is gaan we de pc updaten.

Nu zoek ik een software matige methode om te kijken of die oude lange utp kabel nog steeds goed is.
Ik zoek dus een programmaatje, of commando, die meerdere packets stuurt van de pc naar de router en vv, waarbij uit de resultaten kan worden afgeleid of de utp kabel nog goed is.

Mijn YouTube Channel

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Kopieer een paar GB, kopieer het terug, en compare de files?

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:04
Kan je alleen naar een router versturen of heb je ook de mogelijkheid om bijv. een laptop aan te sluiten? Anders is iperf denk ik de beste optie.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Snowwie
Laptop is een goede optie, vriendin van mijn vader heeft er één. Die nu aangesloten, mapje gedeeld en nu ga ik wat bestanden heen en weer sturen. :)

Mijn YouTube Channel

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:04
Als je bestanden heen en weer gaat sturen, zit je ook tegen de beperkingen van bijv. je harde schijf aan. Met iperf test je puur en alleen je netwerk onderdelen waardoor je beter zicht krijgt op de maximale doorvoersnelheid van je netwerk.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
En dat een bestand correct gekopiëerd wordt hoeft niet zeggen dat alle pakketjes over de kabel goed verstuurd zijn geweest. Verloren of beschadigde pakketjes worden gewoon opnieuw verzonden, waardoor de kopieeractie alsnog goed gaat (of de kabel moet echt niet meer goed zijn waardoor bijna alles mislukt).

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 15:38

Fordox

00101010

je kunt ook een kabeltester erbij pakken. deze geeft een reeks signalen via de 8 aders naar de andere kant van de kabel. als aan de andere kant van de kabel alle ledjes gaan branden, werkt je kabel.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Fordox schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:57:
je kunt ook een kabeltester erbij pakken. deze geeft een reeks signalen via de 8 aders naar de andere kant van de kabel. als aan de andere kant van de kabel alle ledjes gaan branden, werkt je kabel.
Dat zegt alleen niks over de staat van de kabel, zo'n apparaatje kan ook prima werken als de UTP kabel 200 meter is, maar data verzenden over diezelfde kabel kan dan nog wel eens tegenvallen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Snowwie
CurlyMo schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:38:
Als je bestanden heen en weer gaat sturen, zit je ook tegen de beperkingen van bijv. je harde schijf aan. Met iperf test je puur en alleen je netwerk onderdelen waardoor je beter zicht krijgt op de maximale doorvoersnelheid van je netwerk.
Het versturen van een groot bestand is zonder problemen gegaan. Snelheid was met 12MB per/s ook best reeel (aangezien de laptop hd niet zo snel is).

Ik heb gekeken naar iperf maar er zit geen executable bij :?

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1