Upgrade game PC

Pagina: 1
Acties:

• Proxi
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:14
Beste mede-tweakers,

Een vriend van mij wil al een beste tijd zijn PC upgraden. Hij heeft destijds een simpel systeempje gekocht van Fujitsu Siemens. Nu Guild Wars 2 uit is, wil hij dit een beetje normaal/op hoge kwaliteit kunnen draaien. Hebben jullie enig idee wat hij het beste zou kunnen upgraden met een budget van €200,-? Zelf zat ik te denken aan de videokaart. Alleen ben ik bang dat de rest van de PC een 'high-end' videokaart niet aankan. Graag jullie tips en hulp hiermee! Ik hoop dat jullie met dit plaatje genoeg informatie hebben betreft de huidige hardware in het systeem.

Alvast bedankt!

Ik hoop dat ik dit topic in het goede forum heb geplaatst, dit is namelijk mijn eerste topic hier.

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-05 11:15
Klopt, videokaart is de bottleneck. CPU is ook al aardig oud, maar kan nog wel even mee. 4GB geheugen is ook genoeg voor eerst. Ik ga ervan uit dat de kast groot genoeg is om er een nieuwe kaart in te plaatsen. Verder denk ik dat de huidige voeding ontoereikend is, maar er in de kast wel een standaard ATX voeding past. Voor €200 is een HD6870 en een goede voeding de beste keuze: pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)
Voeding: pricewatch: Corsair Builder CX500 V2
Meet zelf even de ruimte voor een videokaart op in de kast. En kijk ook even of de huidige voeding ATX is (150 bij 86 mm). Vaak hebben die fabriekskasten een andere voedings maat ;)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• ramon1984
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-03 17:27
ga voor een 6850 + SSD.

Je voeding gaat een 6850 prima trekken en deze kan je prima via tweakers 2e hands verkrijgen voor rond de 80/100 euro. Een SSD is de beste upgrade die je kan doen en hier zal je vriend zeker geen spijt van krjigen.

• Proxi
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:14
Bedankt voor de snelle reacties! Ik zat zelf ook al aan een SSD te denken. Maar ik denk niet dat dit de algehele videoprestaties van Guild Wars 2 zou verbeteren. Misschien de laadtijden, maar de FPS/graphics; nee.

Ik zal kijken wat ik ermee kan doen, bedankt allebei :).

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:39
Wel de loadtimes idd. En die tellen ook wel mee voor de totale ´feeling´.
ga voor een 6850-6870 of misschien een 7870 als die in budget valt.
De 7xxx serie is weer wat zuiniger als de 6xxx serie en de 7xxx serie kun je meenemen als je je mobo~cpu upgraded en dan kun je nog een hoop meer uit de 7870 halen met overclocken :p .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-05 11:15
Voor puur gamen moet je toch echt voor een videokaart gaan. Nieuwe voeding is dan hoogstwaarschijnlijk ook noodzakelijk, iets als een HD6870 trekt zo 150W, en dat kunnen die OEM voedingen vaak niet aan. Omdat je met een beperkt budget zit, zou ik de SSD nog even uitstellen. Een SSD is super voor de extra snelheid, maar voor extra fps niet nuttig. Daarom raadt ik je een HD6870 en een CX500 aan, waar ik al naar linkte. Let er dus wel even op dat deze in de kast passen :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Pagina: 1