Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jergod
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11-2015
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort een Jiayu G2. Om een of andere reden doet mijn internet het niet op dit toestel. Er staat android 4.0.3 Ice Cream standaard al op. Telefoneren, wifi, apps etc werken super, alleen 3G niet. Heb al geswitched tussen de simport met een W en een G. Iemand een idee?

Gr, Jeroen

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
De G2 heeft dual sim, dus plek voor twee simkaarten. Maar bij de G3 (en G2 wellicht ook) is de ene plek voor de simkaart goed voor GSM en 3G/HSDPA/UMTS, terwijl de tweede plek enkel goed is voor GSM. Kan dus goed wezen dat jouw simkaart dus in de verkeerde zit, omdat die enkel GSM kan pakken en geen 3G/HSDPA/UMTS. :) Probeer dus eens je simkaart in de tweede sim-slot te gooien!

Edit: las niet goed, dit had je zelf ook al geprobeerd. Als ik dit topic doorneem op xda zul je dan moeten klooien met de juiste APN-instellingen van je eigen provider. Iets anders kan moeilijk in de weg staan voor internetten via 3G.

[ Voor 30% gewijzigd door Joosie200 op 20-09-2012 17:35 ]

• Jergod
Thanx voor de reply, het rare is dat ik in beide sim-slots geen 3g verbinding krijg. De W slot is 3g en de G slot is gsm.

• Jergod
Na lang zoeken eindelijk het probleem gevonden. Misschien handig voor mensen die dit 'probleem' ook hebben. Ga achtereenvolgens naar instellingen, namen toegangspunten, selecteer je netwerk en vul de proxygegevens in, kies daarna de juiste instellingen (2g of 3g) en daarna doet alles het.