Stille Develop PC - Budget €1000

Pagina: 1
Acties:

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:37
Inleiding
Mijn PC begint ondertussen al weer behoorlijk oud te worden en daarom wordt het tijd voor vervanging.

Budget
Mijn budget voor deze computer is ongeveer 1000 euro. Daarvan hoef ik alleen de kast met inhoud te kopen. Ik heb al 2 schermen, muis en toetsenbord. Wel denk ik er over om in de toekomst 1 of 2 nieuwe 27" schermen te kopen met een resolutie van 2560 x 1440. Ik heb een MSDN windows licentie dus die heb ik niet nodig.

Eisen
De PC is vooral bedoelt om software op te ontwikkelen. Dit doe ik vooral in Visual studio, Eclipse en texteditor. Voor het bouwen van een website heb ik af en toe programma's als Photoshop nodig. Voor de rest af en toe een potje COD 2, Trackmania of AOE 2 tegen wat vrienden.

Ik vind het belangrijk dat de PC erg stil is. Daarom heb ik een kast uitgezocht die hierin uitblinkt. Wat betreft de voeding, videokaart en CPU koeler vind ik erg lastig om te zeggen hoeveel lawaai die gaan maken, daarom heb ik uitgekozen wat mij het beste leek.

De computer moet een aantal jaartjes mee kunnen gaan en daarom voorzien zijn van alle nieuwe aansluitingen en snufjes. Bijv. USB 3 en SATA 600.

Mijn configuratie
#ProductPrijsSubtotaal
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,57€ 14,57
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 95,90€ 95,90
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,90€ 26,90
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 164,45€ 164,45
1Sapphire HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5€ 113,80€ 113,80
1XFX Pro 550W€ 53,95€ 53,95
1Samsung 830 series 256GB€ 159,40€ 159,40
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 36,45€ 36,45
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 118,50€ 118,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 783,92

Vragen
Zou het zin hebben om de dubbele hoeveelheid geheugen er in te gooien?
Is het een idee om aftermarket koelers er in te zetten?

Opmerkingen
Ik ben niet van plan om te gaan overclocken.
Ik heb nog een 1TB F3 Samsung harde schijf met data opslag in mijn oude computer, deze zet ik over naar de nieuwe.

Ik heb nog genoeg budget over voor verbetering, maar als iets er niet speciaal beter van wordt hoeft het natuurlijk niet duurder.

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Als alleen maar gaat developen en dan ook VM's gaat draaien zou ik wel aanraden een 16GB geheugen kit gebruiken, en dan ook voor het gemak de i7 3770 met HT.

[ Voor 4% gewijzigd door Xaph op 20-09-2012 17:04 . Reden: typo ]

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

• Namorian
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-07 15:00
Beste Marijn,

Ik denk dat als je niet gaat overclocken beter uit bent met een goedkoper moederbord. Een met H77 chipset bijvoorbeeld. De Z77 die je nu in je mandje hebt is een bord om mee te overclocken. Misschien is de MSI H77MA-G43 wat voor je?

Verder denk ik dat het er aardig uit ziet XFX 550W is een goede voeding. De GPU heb ik ook niet zoveel verstand van dus dat laat ik aan iemand anders over om wat over te zeggen :P.

Een aftermarket koeler heb je al in je lijst staan, qua stilheid kan die nog wel eens helpen in vergelijking met de boxed koeler.

Misschien dat 16 gb jou meer gaat helpen qua geheugen dan de 8 gb. Aangezien je aan development doet.

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:37
Mijn voorkeur gaat uit naar een ATX moederbord vanwege de vele uitbereidings mogelijkheden en meer aansluitingen.

Ik gebruik eigenlijk nooit VM's, maar ik heb bijv. wel 5 Visual Studio projecten tegelijk openstaan. Dit neemt natuurlijk wel behoorlijk wat geheugen in.

Met aftermarket koelers bedoelde ik eigenlijk een aantal losse fan's die op een lager toerental draaien. Is het zo dat als je meer fan's in je kast hebt, deze lager kunnen draaien omdat je dan toch genoeg luchtverplaatsing hebt?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

dat met meer fans, kan opzich wel ja. In een kast als de FD R4 kan het handig zijn, door zijn isolatie koelt ie wat minder goed dan een gamekast.

Ik weet alleen niet zeker of die videokaart aan je eisen zal voldoen.

People as things, that’s where it starts.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:27
DIe video kaart is prima, de games die hij noemt moeten daar makkelijk op kunnen draaien. http://nl.hardware.info/r...-ghz-edition--7750-review

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 17:52
Qua geheugen heb ik zelf onlangs gekozen voor 16GB. Dit omdat ik wel redelijk wat vm's draai ivm studie en test werk. Ik vond het prijsverschil tussen 8 en 16 GB dermate klein dat ik lekker voor 16GB ben gegaan. Nog geen moment spijt van. Lekker je spul laten op staan en ondertussen nog normaal een spel kunnen starten zonder dat je in geheugen 'nood' komt.
Qua stille pc's zou je eens bij www.ikbenstil.nl kunnen kijken (of mag ik hier niet linken?). Deze hebben het assortiment aangepast op, jawel; stilte....
Wellicht kan je daar nog ideeen op doen qua kast en/of koelers e.d.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:27
richard_1st schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:31:

Qua stille pc's zou je eens bij www.ikbenstil.nl kunnen kijken (of mag ik hier niet linken?). Deze hebben het assortiment aangepast op, jawel; stilte....
Wellicht kan je daar nog ideeen op doen qua kast en/of koelers e.d.
Heb je wel eens naar de prijzen van ikbenstil gekeken :P. En daarnaast, de onderdelen de zij gebruiken zijn ook gewoon bij de meeste winkels te krijgen. Het enige verschil is dan ook dat in hun webshop enkel de stille dingen te krijgen zijn tegen een grotere prijs.

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 17:52
sjaakwortel schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:33:
[...]

Heb je wel eens naar de prijzen van ikbenstil gekeken :P. En daarnaast, de onderdelen de zij gebruiken zijn ook gewoon bij de meeste winkels te krijgen. Het enige verschil is dan ook dat in hun webshop enkel de stille dingen te krijgen zijn tegen een grotere prijs.
Ik heb ook niet gezegd dat je je spullen daar moet kopen :P Maar het is wel een handige site om ideeen op te doen voor een stille pc. Je bent natuurlijk een dief van je zelf als je niet even verder kijkt om wat prijzen te vergelijken ;)
Pagina: 1