Laptop/ultrabook voor digital artists

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 428045

Topicstarter
Hallo Tweakers,

In de technologie-storm van tegenwoordig kan zelfs de Pricewatch e.d. me niet helpen met het vinden van een geschikte laptop voor mij. Het punt is dat ik een illustrator/animator/game artist ben en dus heel veel digitaal teken. Hiervoor had ik een HP Pavilion tx2550. Dat was een laptop met een scherm wat je op het toetsenbord kan klappen en vervolgens met een Wacom-pennetje op kon tekenen. Erg fijn om op te werken, maar verder was hij zwaar, dik en werd hij heel snel heel warm. Bovendien is hij nu nogal outdated, dus vandaar dat ik nu op zoek ben naar een nieuwe.
Dat blijkt echter nog niet zo makkelijk te zijn. Er komen binnenkort een heleboel mooie ultrabooks uit met omklapbaar/los/verschuifbaar touchscreen en Windows 8 (waar ik behoorlijk over te spreken ben) en ik zie mezelf zo al in de trein zitten met de laptop in tablet-modus op schoot. Dit gaat echter over basisgebruik zoals mailen en nieuws lezen, maar ik wil graag snel kunnen switchen naar werk door in de Desktop Photoshop te openen en op het scherm te tekenen.
De laptop die me het meest aansprak was de Lenovo IdeaPad Yoga. ECHTER! (En hier wordt het moeilijk) Is deze laptop - voor zover ik weet - niet te gebruiken met een drukgevoelige stylus, en dat is toch wel een vereiste als je op je scherm wilt kunnen tekenen. En dit probleem kom ik tegen bij bijna elke touch-ultrabook die de laatste tijd wordt aangekondigd. Erg vervelend.

Kortom, wat ik dus zoek is:
- Een ultrabook
- Met touchscreen
- Windows 8
- Een drukgevoelig scherm/stylus (waarschijnlijk van Wacom) waardoor tekenen mogelijk wordt

Wat natuurlijk ook nog kan is gewoon een Yoga kopen met een Wacom-tablet erbij, en dat zit ik al enige tijd te overwegen, maar voordat ik tot conclusies spring wilde ik nog even checken of er niet een laptop is die aan deze eisen voldoet die ik over het hoofd heb gezien.

Alvast bedankt voor de hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:45
- Lenovo Twist
- Sony Vaio Duo
- Microsoft Surface Pro

Deze hebben allemaal een digitizer, al werkt die van de Surface Pro weer net even anders.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/