Toon posts:

Beste 3D monitor anno Q3 2012?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een leuk budget bij elkaar en sta te springen om aan 120Hz \ 3D te beginnen met een stevige nieuwe videokaart. Echter valt het niet mee om een geschikte monitor te vinden, daar reviews vaak monitoren vertonen die niet - of onder een ander serienummer - in Nederland verkocht worden, en het ook nog eens belangrijk is of de monitor wel compatibel is met je GPU huismerk.

Kwa videokaart wordt het in ieder geval een nVidia chipset (ben klaar met ati, ander verhaal), waarschijnlijk de palit GTX 670, dus het zou een monitor moeten worden die lekker samenwerkt met nVidias 3D vision of Tridef.

Formaat, dat mag tot 27", liefst volle mep 1080p, dus actieve 3D.
Er zijn monitors waar het een en ander blijkbaar al bij in gebakken zit,
maar het beste is denk ik om los de 3D vision II kit erbij te kopen?

Wie heeft er een goede recente Nederlandse (Europese kan ook) 3D monitor review gelezen?
Links, persoonlijke ervaringen, tips, ik hoor het allemaal graag!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Waarom zou je de monitoren in reviews niet kunnen krijgen gewoon goed zoeken en evt overleggen met buitenlandse winkels.
Ik zelf zou liever 3 schermen op me bureau zetten dan 1 3d monitor.
maar wat dacht je hiervan pricewatch: Samsung Syncmaster S27A750D Zwart

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 18:18

KneoK

Not in a million lightyears

Die Samsung monitor werkt het beste samen met een AMD kaart (ik heb zelf de S27A950D), via TriDef is namelijk alleen side-by-side in te stellen op een nVidia kaart, dus een gehalveerde verticale resolutie. Op een AMD kaart kun je wel gewoon frame-sequential (Full HD 3D) instellen. Wel een fantastische monitor in zowel 2D als 3D.
Er is wel een hack om een virtuele USB zender te emuleren zodat het lijkt of je een 3D Vision kit hebt en je dus wel frame-sequential kunt instellen op een nVidia kaart maar het is natuurlijk maar de vraag in hoeverre dat blijft werken in toekomstige drivers.

Het beste zou naar mijn idee dan toch zijn om in ieder geval naar een nVidia gecertificeerde monitor te zoeken. Zoek een lijst op bij nVidia met gecertificeerde monitoren en leef je uit met reviews en leveranciers.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom je de monitors in reviews niet kunt krijgen, komt meestal omdat ze spul gebruiken met Amerikaanse serienummers. Plak je die in pricewatch dan vind je niets. En wat heb je aan 3 monitors, 2 vind ik genoeg.

En inderdaad, dat drivers slopen vind ik geen goed toekomst plan. Als de enkeling die zich daarmee bezig houd, ermee stopt, zit de rest ook vast. Dus liever gewoon een monitor die met de nVidia standaard werkt.

Liefst heb ik ook een monitor waar geen brilletje bij zit (waarvoor je dan dus ook niet extra betaalt), want het schijnt echt de moeite te zijn om de 3D vision 2 te nemen. Er is al wel een scherm van acer geloof ik, waar een v2 bril bij zit, maar of dat scherm zelf ook de beste is weet ik niet.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Om even e.e.a. te concluderen, gezien ik een maandje of 2 geleden mij keihard hier in heb verdiept.

Het komt inderdaad neer op de combo: AMD werkt goed samen met TriDef en producten die daar aan gekoppeld zijn, zoals die van Samsung. Nvidia werkt goed met zijn eigen 3D Vision en een compatible monitor.

Alles wat hier van afwijkt moet worden gehacked (wat Kneok zegt) of is minder (zoals de SBS oplossingen, zie wederom Kneok). Als ik het zo hoor, gewoon een 3D Vision setje halen. Overigens, ik heb nog weinig mensen die werkelijk beiden hebben gebruikt (3D Vision en TriDef) echt uitspraak horen doen dat de ene beter is dan de andere.

Overigens, ik heb zelf de S27A950D (ook de user review geschreven op tweakers), en hoewel ik ontzettend blij ben met de monitor, is het qua 3D performance een redelijke monitor, er is nog steeds sprake van een beetje crosstalk helaas.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:19

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Even een vraagje, ik lees steeds meer over 120hrz schermen, ivm gaming op 120fps, wat fps gamers ten goede zou komen, neem het vooralsnog met een korreltje zout maar dat zijn deze schermen, omdat 3d dat halveert, of zijn er ook schermen die enkel 120hrz halen, en niet 3d opties hebben?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
sain onez schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:22:
Even een vraagje, ik lees steeds meer over 120hrz schermen, ivm gaming op 120fps, wat fps gamers ten goede zou komen, neem het vooralsnog met een korreltje zout maar dat zijn deze schermen, omdat 3d dat halveert, of zijn er ook schermen die enkel 120hrz halen, en niet 3d opties hebben?
Heel erg anders is het niet, er zijn wel 120hz schermen die niet zijn gemaakt voor 3D, maar kunnen dit vaak wel via 3D Vision. Het enige voordeel is dat je met 120hz ook echt wat hebt aan een framerate hoger dan 60 fps. Of dit nu echt heel veel scheelt laat ik in het midden.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Ik heb zelf onlangs de BenQ XL2420T aangeschaft maar heb wel luie pixels. Zie mijn recente onderwerp hierover.
Op zich ben ik tevreden over dit scherm. De kijkhoeken zijn niet erg breed maar de vormgeving is goed, de S-Switch is erg handig en het scherm is kantelbaar, wat je niet zo vaak ziet volgens mij.

Ik zit nu in een langdradige procedure over het retourneren van dit scherm voor een ander exemplaar.
Pagina: 1