• justin2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-04 07:39
Hallo Heren,

Ik beschik sinds enkele dagen over een Raspberry Pi.

Nu zou ik graag de volgende situatie willen creëren:
in mijn garage/werkhol heb ik een setje actieve speakertjes staan.
nu zou ik graag willen dat de raspberry pi een audioplayer/jukebox word. Alle muziek staat op mijn dataserver in huis gedeeld. deze zou de raspberry dus in een mediabibliotheek moeten hebben. graag zou ik met mijn telefoon ( android & wifi) willen kiezen welk nummer ik wil horen.

dit lijkt mij te realiseren, echter is de vraag hoe??
ik heb al aardig wat dingen afgezocht op google maar het komt net niet helemaal overheen met wat ik eigenlijk wil. ik kom wel veel bluetooth toepassingen tegen maar het liefste wil ik het gewoon op Netwerk basis houden.

Toch kan het zijn dat ik niet goed of te moeilijk heb gezocht, daarom wil ik jullie vragen of jullie al een soortgelijk iets zijn tegengekomen? of willen meedenken om deze situatie te realiseren

Groet Justin
--------------------------------------------------------------
Edit:

Ik heb mijn verzoek wel kunnen realiseren op een PC met Windows en Winamp samen met een aWaRemote server, de aWaRemote client draait dan op mijn telefoon. dit werkt perfect! maar een pc vind ik toch wel erg veel stroom trekken en een Raspberry Pi lijkt mij ideaal als vervanger voor een "PC".

Ik heb mij laten vertellen dat een Raspberry PI een ARM processor heeft en windows kan daar niet mee overweg, anders was de oplossing vrij simpel.

Ik heb mijn best gedaan het idee uit te leggen, mocht er toch iets niet helemaal duidelijk zijn dan hoor ik dat graag.

Bedankt!

Groet Justin

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44

Cyphax

Moderator LNX
Dit lijkt me nou echt een goede case voor MPD. :)
Dat voldoet aan al jouw eisen en je kunt 'm via je telefoon (iig Android) prima bedienen via een van de apps, zoals MPDroid:
Afbeeldingslocatie: http://www.android-software.fr/wp-content/uploads/2010/07/MPDroid1.jpg

http://miro.oorganica.com/raspberry-pi-mpd/

(MPD kan je in principe wel op Windows installeren maar daar zou ik dus niet aan beginnen. Gewoon met Debian op je Pi doen.)

Er zijn trouwens veel meer interfaces die met MPD kunnen verbinden. Webinterfaces, gewone desktopclients, zelfs nog wel Firefoxplugins.

[ Voor 54% gewijzigd door Cyphax op 20-09-2012 15:46 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• justin2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-04 07:39
Bedankt voor je antwoord, Zal er vanavond eens mee bezig gaan. MPD kan dus zelf een bibliotheek opbouwen die ik ook in mijn telefoon kan laten weergeven??

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44

Cyphax

Moderator LNX
Ja, MPD houdt intern (eigenlijk is die database een tekstbestand) een database bij en wat jouw telefoon vervolgens doet is commando's sturen naar MPD en antwoord krijgen. Dat gaat allemaal gewoon via een TCP-verbinding (je kunt bijvoorbeeld telnetten naar MPD en dan commando's als "play" intypen, dat werkt gewoon. Ik ben eens begonnen aan een MPD-client, dan leer je 'm wel redelijk kennen. :+).

En aangezien ie centraal een DB bijhoudt, maar ook z'n status, en je verandert welk nummer aan het afspelen is op een webinterface, dan zie je dat op je telefoon ook meeveranderen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 20-09-2012 16:08 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-10-2024
Er is zelf een apart MPD-topic op GoT: Het grote Music Player Daemon topic.