windows product-id van ene pc naar andere pc overbrengen?

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views

• Antares
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 14:21
Hoi, ik heb een legale versie van W7 ultimate op een pc staan. Omdat de software hierop veroudert is, heb ik een nieuwe pc zelf samengesteld. Momenteel heb ik een 'illegale' versie genomen om de trail versie op de pc te zetten (dus momenteel gebruik ik W7ultimate in trailmode).

Het cd-tje ben ik gewoon verloren (of gestolen door een of andere plezante, wie weet...). M.A.W. heb ik enkel nog maar de product-id van de activatie op de oude pc. Kan ik met deze code de windows op mijn nieuwe pc activeren? heb 'm al eens proberen in te voeren maar geeft fout weer (ongeldig teken)

mvg, Alain

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:11
Er zijn een aantal programma's die je Windows-key zo tevoorschijn toveren: http://pcsupport.about.co...ation/tp/topkeyfinder.htm

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
In het geval er een OEM versie van Windows 7 op je oude PC staat, dan mag je die niet overzetten.
Maar is het een RETAIL versie, dan kun je de code terugvinden en deze invoeren op je nieuwe PC.

Handig programmaatje is Piriform Speccy: http://www.piriform.com/speccy/builds.
Als je het hebt draaien moet je kijken bij Operating System / Besturingssysteem.

[ Voor 12% gewijzigd door Barleone op 20-09-2012 15:35 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:01

St@m

@ Your Service

Antares schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:27:
Het cd-tje ben ik gewoon verloren (of gestolen door een of andere plezante, wie weet...). M.A.W. heb ik enkel nog maar de product-id van de activatie op de oude pc. Kan ik met deze code de windows op mijn nieuwe pc activeren? heb 'm al eens proberen in te voeren maar geeft fout weer (ongeldig teken)
Ja, dat zou moeten werken, maar ik zou wel een officiele MS ISO/DVD gebruiken

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:10
Tuurlijk! Gewoon met Microsoft bellen. Die genereren een nieuw ID voor je.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Antares
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 14:21
Alright! Heb men serial kunnen vinden met die piriform (heel gebruiksvriendelijk programma, zeker de portable)

Natuurlijk had ik blijkbaar de professional en niet de ultimate... :-(
Kan ik deze snel even veranderen zonder al het al reeds geïnstalleerde opnieuw te installeren? :(

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Antares schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:50:
Alright! Heb men serial kunnen vinden met die piriform (heel gebruiksvriendelijk programma, zeker de portable)

Natuurlijk had ik blijkbaar de professional en niet de ultimate... :-(
Kan ik deze snel even veranderen zonder al het al reeds geïnstalleerde opnieuw te installeren? :(
Neen, dat wordt herinstalleren....

[ Voor 17% gewijzigd door donny007 op 20-09-2012 16:09 ]

/dev/null

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:11

TheVMaster

Moderator WOS
Antares schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:50:

[...]

Misschien dat je ook gewoon zelf even kunt zoeken. Dat kan via de GoT Search (rechtsboven in beeld) of Google.

Lees, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.