[Outl 2k7] E-mails per default met een ander account sturen

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 12:01

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik zit nu al een uur te zoeken naar deze functie. Ik heb 1 excange account met daarin een koppeling naar een 2de account zodat ik 2 mailboxen kan zien. Nu verstuurd hij de mails altijd met het 1ste account, maar ik wil dat het altijd met het 2de account wordt verstuurd. Nu kan ik bij het verzenden uiteraard bij het from veld het juiste account kiezen, maar das nou niet de oplossing.

Is hier de enigste oplossing door het account in outlook weg te doen en opnieuw aanmaken door het 2de account te kiezen en hier dan het 1ste aan te koppelen? Of is er ergens een mogelijkheid om het versturen op het 2de account te zetten?

Ik vind dat nieuwe layout en menu voering wat er sinds 2007 inzit zo gebruikersvriendelijk als een viekante draaideur. Sorry dat ik dat zeg, maar ik kan er niet aan wennen.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bestand > Accountinstellingen > email > selecteer account, druk op de knop "Standaard Instellen", done. Of heb je geen 2 accounts ingesteld staan in Outlook?

Wat heeft Google je voor antwoorden gegeven? Je geeft niet aan of je het aan Google hebt gevraagd. Dit wordt wel verwacht als vooronderzoek, zodat we niet met dezelfde resultaten komen die mogelijk niet werken bij jou.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 12:01

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Je kan maar 1 exchange account daar in stellen. Dus daar staat er maar een. Dan bij extra opties heb ik het 2de account eraan gekoppeld (of hoe je dat wilt noemen).

Heb het uiteraard ook in google geprobeerd, als eerste kwam jouw antwoord. Maar dat werkt niet aangezien je daar nooit 2 exchange accounts kan instellen. Verder heb ik dan gezocht naar mails per default met ander account versturen, maar ook daar kwam niet bij uit. Alleen hoe je ze via een ander account kon verstuen maar nergens iets om vast te zetten.

/edit: of ik had eigenlijk moeten zeggen: Ik heb 1 account met daarin een 2de postvak. en ik wil de mails via het e-mail adres van het 2de postvak versturen.

[ Voor 65% gewijzigd door Roman op 20-09-2012 16:08 ]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Je 2de account als de hoofdaccount configureren en dan je andere account toevoegen als extra postvak in inderdaad de oplossing. Je moet dan wel Full Access Rights hebben op deze 2de mailbox.

Je kan eventueel eerst een extra mail profiel aanmaken om uit te proberen of het dan inderdaad werkt zoals je wilt. Zie http://www.howto-outlook.com/faq/newprofile.htm

Voor andere oplossingen, zie ook; http://www.msoutlook.info/question/602

FWIW: In Outlook 2010 (en ook 2013) kun je meerdere Exchange accounts toevoegen, ook van dezelfde server.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:57

Eagle Creek

Breathing security

Roman schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:36:

/edit: of ik had eigenlijk moeten zeggen: Ik heb 1 account met daarin een 2de postvak. en ik wil de mails via het e-mail adres van het 2de postvak versturen.
Dat is geen tweede account, dat is een tweede postvak. En daar zit ook je probleem. Je hebt minimaal Outlook 2010 nodig om meerdere Exchange-accounts toe te voegen, dat is een langgekoesterde wens.

Je verzendt in jouw situatie immers nog steeds vanaf je Exchange-account en maakt daarbij gebruik van een ander postvak.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~