1/2 cache divider op athlon 750 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024
Is dit altijd mogelijk en zonder stabiliteitsverlies?
(ik heb een KA7, dus met het beta bios moet het lukken)

Verwijderd

Waarom zou het niet kunnen? Je klokt in principe het cache onder ..

Verwijderd

PROBEREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
probeer nou eenz dingen voor dat je ze vraagt en lees s een keer andere topics.

Verwijderd

HlpDsk: waar slaat dat op? 1/2 is de hoogste/snelste cache-speed...

Bij een cache-divider van 1/2 bij een Athlon-750 (op 750MHz) loopt de cache op 375MHz = 2.67ns. Cache-geheugen met die snelheid zit nooit op een Athlon, dus je klokt je cache zowiezo over.

Maar aangezien je dit ook gewoon zonder aangepaste bios softwarematig kunt testen met wcpua2 van H. Oda (even datum terugzetten dat werkt ie weer) moet je het gewoon proberen.

Maar het zal absoluut niet altijd mogelijk zijn, en overclocken is uiteraard nooit bevorderlijk voor de stabiliteit.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:48
Had je dit niet eerder kunnen bedenken? Had je nog een Athlon 700(met 1/2 cache) kunnen nemen die bovendien snellere cachechips heeft en goedkoper is.

• MJC
White Feather > zie, dat is nu juist het probleem : als je een athlon 700 koopt, kun je hem niet overklokken omdat je anders tegen die 1/2 cache divider aan te kloten. (en ik heb geen zin in solderen en dergelijke). Momenteel draait die probleemloos op 825 mhz
En btw, toen ik hem kocht was er van een cachedivider in de bios nog geen sprake.

Ik probeer het wel effe (op 750 mhz dan :) )

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

ik heb en Athlon 700 die loopt nu op 868mhz met half speed cache, dus het kan wel. Je moet, voor de zekerheid, wel zorgen dat je er dan 1 van week 15, 16 of 17 hebt

succes

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• MJC
ik heb er 1 uit week 6

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Andy, ik heb een Athlon 650 uit week 15. Heeft die snelle cache ofzo (3.0ns of minder)?

PC Specs

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ehhh dudes.. ik heb een athlon 500, 600 core.. .25.. met 3.3n cache.. en deze loopt zonder problemen op 800 met de cache nog gewoon op 1/2.. dat is dus 400mhz voor 3.3n cache !!!! en geen enkel probleem :)
heb wel het voltage van 1.65 naar 1.8v moeten zetten.. maar dan werkt het ook goed :)

heb wel de nodige koeling in mijn kast hangen.. en een alphacooler op mijn cpu.. maar alles is lucht gekoeld.. de cpu wordt op dit moment maar 31 graden !!!!!
met iets warmer weer is dat 35 !

~dus ik zou zeggen probeer het.. je weet nooit..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:49
tbusquet wat voor Athlon heb jij? Vooral welke week? Ik heb een Athlon 500 uit week 39. Deze draait niet eens 100% stabiel op 700 mhz met een voltage van 1.95.
Niet dat ik veel aan die info heb, ik krijg er mijn CPU niet sneller door, maar ik ben gewoon nieuwsgierig. :)
Hij draait nu op 685 met een voltage van 1.85.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Bomberman
Budi, kijk uit met die voltages man! Als je hem zo hoog zet is de kans op een gefriede CPU behoorlijk groot ;).

PC Specs

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

eeej Bommenlegger,

de meesten doen 750 met 1/2 cache. echter niet allemaal. De kans dat de jouwe 800+ doet is reeel daar hij vrij nieuw is. Echter, blijft een kwestie van proberen

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• Bomberman
Hey Schoonmaakmiddel ;),

Ik heb hem ondertussen al op 900MHz met een 2/5 cachedevider :) :) :). I'm happy! :)

PC Specs

Verwijderd

ben tot 840 gekomen met mijn ABIT KA7, nog maar ff verder tweaken, he Bomberman is dat 900 STABIEL? :) :) :) :) :) :)

• Bomberman
Yep, alleen heb ik zo'n flutkoelertje (Coolermaster). Met de kast open is alles stabiel, maar met gesloten kast wordt het te warm. Achterkant van Athlon wordt warm terwijl de heatsink cool blijft. Het lijkt er dus op dat de geleiding niet echt goed is (maar wat wil je ook: core->thermal pad-> heatplate ->thermal paste ->heatsink. Is toch niet zo goed als core -> thermal paste -> heatsink. Ik ga nu naar een cooler zoeken die ik rechtstreeks op de core kan monteren. Iemand een suggestie?

PC Specs

Verwijderd

Bij Computerland Haarlem hebben we nog een stuk of tien week 19 athlon 700's liggen

• MJC
ik heb dat betabiosje geprobeerd, maar met een cachedivider van 1/2 (setting 5 en 6 geprobeerd) hangt die als een baksteen.
Hopen dat het door het woord "beta" komt.

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:23
Dus als ik het goed begrijp is het net als altijd gewoon proberen en hopen dat de grote Tweak met je is.
Ik heb een week 4 700 dus 0.18 en 1/2 L2.
Hij draait nu op 770 (7*110) superstabiel .
Ik heb een gfd besteld en hoop op 7,5 * 110 te komen .
Komt de cache echter wel op 412,5 .
Aan Andy te zien zou het moeten lukken.
Anders ga ik voor 8* 100 is toch sneller dan nu 770 want met spellen telt de mhz.
Ook kan ik nog de cache omsolderen naar 2/5 en hoger proberen.
Iemand daar ervaring mee ? En hoe hoog kwam je met de 700.
Of heeft iemand een link voor me met 700 uitslagen?

"See ya"

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Pagina: 1