kleine switch

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb sinds kort in de slaapkamer een platte tv aan de muur. Deze samsung tv kan ook dmv een draadloos en bekabeld netwerk files afspelen. Ik heb daarom de draadloze usb stick gekocht. Helaas is deze maar 54mbit en 720p en hoger speelt hij gewoon niet goed af.
Bekabeld gaat dit stukke beter. Nu komt erachter de tv al een netwerk kabel vandaan maar deze is voor de interactieve tv doos van KPN. Om er nog een kabel doorheen te halen lijkt me wat moeilijk door zo'n dunne buis in de muur.
Nu hoop ik dat iemand een handige tip heeft. Ik zat zelf te denken aan kleine switch in de muur op de plek waar de netwerk kabel eruit komt. Dus deze kabel opsplitsen in 2 potjes in de muur.
Bestaat zoiets?

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je kunt inderdaad een goedkope switch plaatsen, eurotje of 30.
Moeilijker dan dit hoef je het niet te maken lijkt me, aangezien er weinig wordt verwacht van de switch qua prestatie.

Ik zou overigens wel voor een gigabit switch gaan.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je kunt met gemak 2 netwerkkabels door een standaard buis trekken. Wel zul je dan zelf de stekkertjes erop moeten knijpen. Een switch is wel makkelijker, maar dan heb je wel weer een extra apparaat & stopcontact nodig.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle antwoorden!

Hebben jullie een voorbeeld van een kleine switch? Ik heb zelf meerdere maar iets van 15x15cm is eigenlijk al te groot. Het liefst wil je dat het in de muur zit en dat er 2 potjes in de muur zitten waar je kabels in kan prikken

• e00y
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:50
Jou zou hier aan kunnen denken
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=1823

Je laat dan 2 netwerksignalen over één kabel gaan.
Aan beide kanten heb je dan zo'n ding nodig..

Edit: Je kunt trouwens ook gewoon zelf je kabeltjes zo knijpen, 2 kabels in één connector zien te krijgen...

[ Voor 25% gewijzigd door e00y op 20-09-2012 14:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:15:
Nu komt erachter de tv al een netwerk kabel vandaan maar deze is voor de interactieve tv doos van KPN.
Zit die niet op een "speciale" poort in de KPN router? (poort 3)
Als dat zo is heb je er dus iets aan om heb te "splitten", je krijgt dan 2 keer interactieve tv in je slaapkamer en geen netwerk verbinding naar je router.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties

De Okaphone pagina zegt dat je max 10mb kan maar 100mb moet wel lukken. Dat is ook niet echt veel?!

De kpn router heeft geen speciale netwerk kabel nodig. Dus dat is wel mooi.

Op zich ziet die okaphone er wel top uit.. Echt super klein!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 11:00
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:29:
[...]

Zit die niet op een "speciale" poort in de KPN router? (poort 3)
Als dat zo is heb je er dus iets aan om heb te "splitten", je krijgt dan 2 keer interactieve tv in je slaapkamer en geen netwerk verbinding naar je router.
Daar dacht ik net ook aan ja, IPTV wordt volgens mij in een ander VLAN doorgegeven dan internet.

@TS, Zit de kabel die naar je IPTV tuner loopt niet in een speciale poort op je router?

Op zich is het niet onmogelijk om er een switch tussen te zetten, maar dan zul je een managed switch moeten zoeken met VLAN ondersteuning en ook de kennis hebben om het in te stellen. Nadeel is wel dat managed switches vaak wat groter (en duurder) zijn.

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 12:39
Even een opmerking. Ik zelf heb IPTV van Telfort wat eigenlijk hetzelfde is als van KPN .
Helaas is het zo dat het netwerk van IPTV een ander vlan is dan je normale netwerk.
Dat wil zeggen dat je aan een switch dus niks hebt. Als je geen 2 de kabel kan trekken dan is er nog
een optie om een cat5/6 splitter te gebruiken.. ( normaal worden maar 4 van de 8 aders gebruikt ) met zo'n splitter kun je dus 4 aders gebruiken voor iptv en nog 4 voor je normale netwerk.. dus aan je bestaande kabel aan beide kanten een splitter zetten en die apart aansluiten. of dit echt stabiel is weet ik niet.. maar zou moeten werken.. die splitters zijn in iedergeval makkelijk te vinden en kosten niet zo veel.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:50
http://www.dealextreme.co...pter-2-pack-129994?item=2

Is dat niet iets? Kost niks, geen verzendkosten, duurt wel even. Maar is een netwerksplittertje. Dat lijkt mij alles wat je nodig hebt. Anders kijken naar een goedkoop HUB-je.

[ Voor 7% gewijzigd door naarden 4ever op 20-09-2012 14:58 ]

• e00y
Gitano schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:44:
Even een opmerking. Ik zelf heb IPTV van Telfort wat eigenlijk hetzelfde is als van KPN .
Helaas is het zo dat het netwerk van IPTV een ander vlan is dan je normale netwerk.
Dat wil zeggen dat je aan een switch dus niks hebt. Als je geen 2 de kabel kan trekken dan is er nog
een optie om een cat5/6 splitter te gebruiken.. ( normaal worden maar 4 van de 8 aders gebruikt ) met zo'n splitter kun je dus 4 aders gebruiken voor iptv en nog 4 voor je normale netwerk.. dus aan je bestaande kabel aan beide kanten een splitter zetten en die apart aansluiten. of dit echt stabiel is weet ik niet.. maar zou moeten werken.. die splitters zijn in iedergeval makkelijk te vinden en kosten niet zo veel.
Zo'n spitter is dus dat ding uit dat linkje van mij. Ik heb er zelf ervaring mee, en het werkt wel aardig. Alleen kan het wel wat gammel worden als je aan de kabels gaat trekken e.d.

Zelf ben ik er dan meer fan van om wel te splitten, maar om met de hand kabels te krimpen hiervoor. Als je hier een beetje handig in bent dan zit dat een stuk steviger...

• e00y
naarden 4ever schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:57:

Is dat niet iets? Kost niks, geen verzendkosten, duurt wel even. Maar is een netwerksplittertje. Dat lijkt mij alles wat je nodig hebt. Anders kijken naar een goedkoop HUB-je.
Dat gaat niet werken, dat is gewoon hetzelfde idee als een stekkerblok, dus gewoon alles aan elkaar geknoopt...

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 12:39
naarden 4ever schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:57:

Dat is precies wat ik bedoelde ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die splitter van Dealextreme besteld 2x ben benieuwd of het gaat werken.. Ik kan altijd nog een echte switch er achter gooien
Hoop dat ze niet weer mijn pakketje eruit halen en invoerrechten laten betalen, dat gebeurd echt altijd bij mij en deal extreme is voor mij meestal duurder dan kopen in nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:19

Garyu

WW

Op zich zou een splitter moeten werken. Je gaat alleen geen GBit snelheden halen, maar daar gaat het in dit geval ook niet om.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat een gigabit ook niet nodig is. Bovendien heeft KPMN een switch geleverd die 100mbit is dus ik ga ervan uit dat dat dus niet nodig is dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:44

franssie

Save the albatross

Aangezien elke TV tegenwoordig wel USB heeft deze USB gevoede Switch misschien erbij kopen - dan kan je het gesplitte signaal eenvoudig en voor weinig energie gelijk uitbreiden/verdelen over meerdere apparaten.

http://www.ebay.nl/itm/110944654219

Ben je gelijk klaar voor je Bluray, netwerk speler en al dat soort meuk. Ik heb er een en die hangt vol (airport express, tv, bluray, sat en mac mini).

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 21-09-2012 13:47 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 19:07
Ik heb ergens gelezen dat je gerust een switch kan gebruiken voor je Experia box, aangezien je tegenwoordig 2 tuners kan gebruiken in je huis.

Heb zelf al een aardige tijd een tuner aangesloten op de switch en geen problemen hier. Ligt wel aan de kwaliteit van je kabels en je switch maar het moet gemakkelijk kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 23:17
Ooit gedacht aan vlan capable switches aan beide zijden van de kabel. Dan hoef je niet te rommelen met splitters en dergelijke meer, en kan je wel gbit gebruiken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ItsValium schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:44:
Ooit gedacht aan vlan capable switches aan beide zijden van de kabel. Dan hoef je niet te rommelen met splitters en dergelijke meer, en kan je wel gbit gebruiken ...
Heb je daar een voorbeeld van ? Ik had daar nog niet aan gedacht namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Dan nu de echte noob proof oplossing: Koop powerplugs.
Ben je van alle gedoe af.

Het netwerk voor de tv stream werkt inderdaad met VLAN's. Dus je kan niet de decoder en tv samen
aansluiten via een normale switch.
De splitter uit China split waarschijnlijk de gehele netwerkkabel. Dan heb je daar ook niets aan.
Of je moet handig zijn met de soldeerbout.
Managed switches is een mogelijke oplossing maar veel te ingewikkeld voor een beetje DLNA streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 23:17
Ik heb bij veel van mijn kleinere klanten goeie resultaten met netgear GS105E, GS108E en GS116E switchen. Daar kan je VLAN's op instellen en zodoende zowel je IPTV als je data erdoor duwen op één kabeltje ... En ze zijn vrij betaalbaar!

[ Voor 6% gewijzigd door ItsValium op 21-09-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:19

Garyu

WW

cornfed99111 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:22:
...
De splitter uit China split waarschijnlijk de gehele netwerkkabel. Dan heb je daar ook niets aan.
Of je moet handig zijn met de soldeerbout.
...
Waarom heb je daar een soldeerbout voor nodig?

In een CAT5 kabel wordt de helft van de aders niet gebruikt (voor 10/100 verkeer). Een splitter zet aan de ene kant gewoon een tweede signaal op deze aders en aan de andere kant deelt hij dat signaal weer over de twee kabels op. Zolang je ze goedom aansluit werkt dat dus prima, het doel van zo'n splitter is puur een fysieke oplossing om tijdelijk twee kabels via één kabel te sturen, als je niet twee kabels kan trekken. Je hebt dan ook altijd twee zulke apparaatjes nodig: eentje aan de ene kant en eentje aan de andere kant.

Een splitter heeft géén switch functionaliteit, maar dat heeft de TS ook helemaal niet nodig (2 in, 2 out).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Je mag mij aanwijzen waar het staat dat die splitter een netwerkkabel opsplitst in de twee separate lijnen.
Er wordt alleen aangegeven dat het een splitter is. Dat is niet voldoende.

Heb jij die splitter zelf?

[ Voor 5% gewijzigd door cornfed99111 op 21-09-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:44

franssie

Save the albatross

cornfed99111 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 16:03:
Je mag mij aanwijzen waar het staat dat die splitter een netwerkkabel opsplitst in de twee separate lijnen.
Er wordt alleen aangegeven dat het een splitter is. Dat is niet voldoende.

Heb jij die splitter zelf?
Vergelijkbaar item waarbij staat dat het niet werkt.
http://club.dx.com/reviews/text/2685

edit:// deze werkt niet, is voice/data. Maar ik heb data-data splitters in gebruik gehad, werkte prima (niet alleen met data maar ook met voice overigens).

edit2:// deze zou wel moeten werken, maar die is al een stuk duureder dan de okaphone die eerder geopperd is.
RJ45-T adapter 1x1 in de Conrad online shop http://bit.ly/OMeU4I via @ConradNL

[ Voor 55% gewijzigd door franssie op 21-09-2012 16:19 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 09:36
Hier staat:
Connects two computers via one RJ45 lines (but only one computer's connection can be used at a time)
Vaag wat er nu precies bedoeld wordt. Echter kun je zelf (erg eenvoudig) gewoon de connector van je kabel knippen en daar zelf twee nieuwe opzetten. De beperking is dan alleen dat je tot max. 100Mbit kunt.

Als je de aders die 'unused' zijn aansluit op de aansluitingen 1, 2, 3 & 6 gaat het werken.

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Die zijn toch allemaal bedoeld voor ISDN.
(but only one computer's connection can be used at a time)
Dat betekent dus dat die niet twee fysieke lijnen maakt en dus niet goed is.

@ Garyu

Als de splitter niet dat doet wat het moet doen, dan kan je hem openmaken en hem met de hand aanpassen.
Helaas zal je zien dat de bedrading precies op lengte is en je die moet aanpassen. Ergo -> soldeerbout.
Of wil je met kroonsteentjes gaan werken?

Overigens bestaat er echt een markt voor zulke specifieke splittertjes.
Heb ze zelf ook nergens ooit gezien. Hieronder staat er een...
Maar je kan ze ook gemakkelijk zelf maken.

[ Voor 57% gewijzigd door cornfed99111 op 21-09-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:31

Edd

Dit is eigenlijk wat je nodig hebt en dan 2x:
http://www.allekabels.nl/...704/Netwerk-Splitter.html

Kon deze alleen niet op dealextreme vinden, misschien dat je ze op ebay kan vinden.
Managed switch blijft om heel eerlijk te zijn wel de mooiste oplossing.

Zelf heb ik de splitsing gedaan in een 2-tal wandcontactdozen. Kabel lag er al en had nog wat doosjes liggen.

[ Voor 17% gewijzigd door Edd op 21-09-2012 16:38 ]

-

Pagina: 1