• Chrosan
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-01 11:24
Situatie:
Ik heb een full hd tv op slaap/woonkamertje waarop ik graag full hd films op wil afspelen, wat chatten/browsen, youtube en wat andere content streamen. Omdat dit alles in dezelfde kamer is als waar ik slaap zou ik dit alles zo stil mogelijk willen hebben. Nu zou ik dus graag deze htpc combineren met een nas. Ik heb ook een desktop waarvan ik weekelijks wel eens een backup wil nemen op deze nas en toegang wil hebben tot films/muziek etc. Ook zou ik graag willen downloaden met dit toestel (torrents).
Andere:
Geen raid nodig, ik ben van plan 1-3 hdd's er in te plaatsen met data en het is dus niet super noodzakelijk om een raid te hebben.
24/7 aanstaan
stil!

Software:
Windows 7? Of als je een beter voorstel hebt mag je dat geven...

Hardware:
1 SSD kleine voor OS bv. 32gb crucial V4 (ook omwille van geluid)
1-3 HDD (reeds 1x2TB + 1 nieuwe 2-3TB + toekomstige eventueel)
Bediening:
Logitech k400
Voeding:
1be quiet! Straight Power E9 400W€ 62,50€ 62,50

case: Nog niet zeker ITX of mATX afhankelijk van hardware (plaats zat dus geen ruimte beperking), goede voorstellen altijd welkom.
ram: 1x4gb latje zal wel voldoende zijn?
moederbord/proc: Als ik kijk naar enkele passief/budget systeempjes zie ik deze 2:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E45M1-M PRO€ 124,74€ 124,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 124,74

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus C60M1-I€ 62,24€ 62,24
1Asus GT610-SL-1GD3-L€ 37,95€ 37,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 100,19

Ik zag dat het C60 systeempje geen full hd aankan, maar als ik hier een losse videokaart insteek lukt het dan wel? En is deze hardware voldoende voor wat ik wil bereiken (kan de E45 well full hd aan)? Ook kwa energie verbruik en algemeen gebruik maakt het veel verschil als ik een losse videokaart gebruik? Kan ik deze eventueel automatisch(of handmatig) laten uitschakelen als de tv uitstaat?

Alle input en tips zijn welkom!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
Neem niet een te kleine case. Als je toch de ruimte hebt, neem dan ook die ruimte. Kan je later nog eens wat uitbreiden, met bijvoorbeeld een remote + display, extra HDD's etc. Vaak dat een HTPC-kast wel een tijd mee gaat en ook niet echt upgrade's krijgt. Bezuinig er dus niet te veel op. Wil je stil, dan wordt 't ook groter (grotere fans zijn stiller). Probeer zo min mogelijk HDD's erin te zetten, want hoe meer disks, hoe meer geluid. Als je naar een AMD A6 bijvoorbeeld gaat kun je voorlopig wel vooruit op het gebied van HTPC. Wat jij wil kan prima op Windows 7. Zo draait bij mij nu op Win7 naast XBMC nog Sabnzbd, sickbeard, couchpotato, headphones MediaPortal en 4therecord, en het draait allemaal meer dan probleemloos *O*

iRacing Profiel

Verwijderd

Bepaal eerst even welke kast je wilt kopen, aangezien dat bepaalt welke voeding geschikt gaat zijn. Je hebt best kans dat je moet gaan denken aan een picoPSU. Neem je toch een grotere kast, zoek dan even naar fanless PSUs of naar highend modellen waarbij de fan stopt bij lage belasting (bijv Seasonic).

• Chrosan
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-01 11:24
Ik zie heel wat nieuwe cases uitkomen met de nadruk op stilte. Vooral de Bitfenix Ghost die ergens rond deze tijd moet uitkomen spreekt me wel aan.
http://www.bitfenix.com/global/en/products/chassis/ghost
Ik wist niet dat de fan stopt bij sommige psu dat is wel intressant... Of zon fanless maar deze zijn dan wel een stuk kostelijker of zijn er ook goedkopere modellen? (De meeste beginnen vanaf €100 tal in de pricewatch)

Ook heb ik wat info gevonde over 2.5" hdd te gebruiken inplaats van 3,5" , deze zijn een stuk stiller ook wel iets om te overwegen :) heeft iemand hier al ervaring mee ?

[ Voor 16% gewijzigd door Chrosan op 20-09-2012 17:17 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
Chrosan schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:15:
Ik zie heel wat nieuwe cases uitkomen met de nadruk op stilte. Vooral de Bitfenix Ghost die ergens rond deze tijd moet uitkomen spreekt me wel aan.
http://www.bitfenix.com/global/en/products/chassis/ghost
Ik wist niet dat de fan stopt bij sommige psu dat is wel intressant... Of zon fanless maar deze zijn dan wel een stuk kostelijker of zijn er ook goedkopere modellen? (De meeste beginnen vanaf €100 tal in de pricewatch)

Ook heb ik wat info gevonde over 2.5" hdd te gebruiken inplaats van 3,5" , deze zijn een stuk stiller ook wel iets om te overwegen :) heeft iemand hier al ervaring mee ?
de 2,5" HDD's worden steeds beter, en goedkoper, maar halen qua performance nog niet de snelheden van 3,5" HDD's. Komen ondertussen al wel leuk in de buurt. Afhankelijk van wat je wilt gaan doen met je machine kan het dus een prima oplossing zijn. Kun je meer disks in een kleine behuizing kwijt (tot max 4 disks in 1 5,25" bay).

iRacing Profiel