Game gebruiken als studio

Pagina: 1
Acties:

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Ik ben op zoek naar een game / tool waar je personen een vooraf bepaald traject kunt kunt laten laten lopen / springen / rennen / moorden etc. en dit vervolgens kunt opnemen met een groen achtergrond (greenscreen).

Ben zelf totaal geen gamer, maar ben het ooit wel eens tegen gekomen in een tweakers.net review
(die ik nu helaas niet meer kan vinden): nieuws: Valve gaat Source Filmmaker vrijgeven (deze is helaas nog niet beschikbaar en zoek iets nog simpelers (basics))

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen in mijn zoektocht.

[ Voor 20% gewijzigd door BrokenRules op 20-09-2012 14:04 ]

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
SFM niet beschikbaar? Waar haal je dat nou weer vandaan. Je kan het gewoon downloaden in Steam.

Er voor wat je wil zal je al snel bij games met de source engine uitkomen. Die hebben meestal al in een recording functie voor demo's die je weer kan gebruiken voor het maken van filmpjes. TF2 springt er hier uit omdat deze game al met een simpele editor komt voor het maken van replays.

En daarnaast heb je natuurlijk de hammer editor nodig als je zelf van plan bent maps/parcours te maken.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

• CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 18:45
Games die op de Unreal engine draaien kan je ook gebruiken om filmpjes te maken. Maar dat is zeker niet makkelijker dan de SFM.

Volgens mij zijn er geen gratis tools die makkelijker zijn dan SFM.
Op youtube staan zelfs officiele tutorials van Valve met uitleg over het gebruik van de SFM.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Zoals al is gesteld is Source Filmmaker al beschikbaar, maar simpeler dan dat ga je het ook niet vinden denk ik.