• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik vroeg me af of iemand een tutorial heeft of kan vertellen hoe ik onderstaand plaatje kan namaken. Het gaat dan vooral om de box+shadow, niet de inhoud (tekst plaatje):

Afbeeldingslocatie: http://www.fotoshack.us/fotos/3963Schermafbeelding%202012-09-20%20om%2013.07.49.png

Bedankt alvast :)
Via google kon in niet echt iets vinden. Wist ook niet helemaal hoe ik het moest verwoorden.

[ Voor 9% gewijzigd door Pablo11392 op 20-09-2012 13:26 ]

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Met CSS3 border-radius en box-shadow? Je zegt het eigenlijk zelf al.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry, maar je zoekt een tutorial over hoe je een wit vakje met grijze border, ronde hoekjes en een shadow gradient die van transparant naar grijs en weer terug naar transparant gaat?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Pablo11392
Ehm..nou ik kwam er niet uit...? Het moet gemaakt worden in photoshop. Maar onder zo een vlak heb je in het midden een dikkere shadow in het midden. Maar ik moet dus op de shadow een gradient gooien?

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:41

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Niet om het een of ander, maar wanneer ga je zelf eens wat moeite doen? Die basale, inzetloze vragen van je moeten echt eens ophouden. Doe zelf wat. Probeer het gewoon eens. Wij zijn geen google.

[ Voor 10% gewijzigd door MueR op 20-09-2012 13:37 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Pablo11392
:S:S:S:S Ja maar meneer de Moderator..die zijn uit 2010 toen was ik nog niet zo verstandig :)

Ik hoopte dat iemand mij kon vertellen hoe ik precies dit effect kan nabootsen. Op internet vind ik er helemaal niks over.. Anders kwam ik hier niet terecht. En blijkbaar ben ik niet vaardig genoeg om het zelf te kunnen, dus zocht ik hulp.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Ik heb op een halve minuut en 2 google pogingen meerdere voorbeelden gevonden.
Na MueR's reactie ga ik je toch nog veel succes wensen! Ik ben ervan overtuigd dat je het ook kunt ;)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Wil dit dus namaken in photshop, niet eens via een website? Dat is niet zo moeilijk:
- google box rounded corners borders photoshop
- google shadown gradient photoshop

Serieus, even googlen, en ik zal je eerlijk zeggen: ik heb photoshop letterlijk voor 10 minuten gebruikt in mijn hele leven en totaal geen affiniteit met designen. Grote mond trekken naar een moderator, terwijl hij toch duidelijk aangeeft wat er mis is (en jij je niet houdt aan de regels hier op tweakers m.b.t. het openen van een thread) is echt not done.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je zou een layer kunnen maken met daarin je blokje waarop je die border en ronde hoekjes regelt. Vervolgens hoef je alleen maar een gradient te trekken die van transparant naar grijs naar transparant loopt op een layer die onder je blokje ligt en eventueel wat overbodige gradients weg te vegen bij de hoekjes/randjes. Dat is vast niet de beste oplossing, maar wel eentje die nogal voor de hand ligt.

Dit gaat lulliger klinken dan het bedoeld is, maar gezien het feit dat je in 2010 ook al met grafisch spul bezig was: zit je wel in de goeie business?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Uhm, jullie kunnen wel op hem gaan zitten flamen, maar als je dit soort gemekker in je zoektocht naar een soortgelijk antwoord tegenkomt, dan is het vervelend als je geen antwoord vindt.

Daarnaast vind ik het wel goed dat iemand ergens op wordt aangesproken, maar doe dat dan wel constructief. Ik vind sommige reacties toch wel iets te fel.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Het probleem is niet dat we jongeheer Pablo niet willen helpen, maar dat hij blijkbaar een beetje hardleers is over hoe de zaken hier aantoegaan.
Wij delen graag onze kennis aan mensen die willen bijleren. Maar als ik, met minimale HTML en CSS kennis notabene, op een halve minuut via google het antwoord op zijn vraag vind, dan vraag ik mij af hoeveel de TS er van zijn eigen tijd al heeft ingestoken, en of hij niet onmiddellijk zijn vraag hier heeft geplaatst omdat het "fancy & complex" lijkt.

Indien TS het nog steeds niet heeft gevonden
Mijn zoektermen op google waren: HTML5 mac shadow box
Geen spatie tussen HTML en 5. 2 van deze 4 woorden heeft de TS zelfs letterlijk in zijn eerste post staan, van een derde staat een synoniem in de titel.

Dan kom je onderandere op deze site uit. Effect 2 6 is volgens mij wat de TS zoekt, alleen in omgekeerde schaduwkleuren.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 08:52
Pure css oplossing: http://cssdesk.com/wJx5Z

En inderdaad met een beetje Google en sandboxen is het zo gepiept ;)
Pagina: 1