Verwijderd

Topicstarter
:) :) Hallo allemaal,
Ik heb gisteren een 46pfl8007k geleverd gekregen, en ben zeer tevreden over het geheel.
Nu wilde ik de toewijzing van het aantal dpi van de hdmi ingang 1 ( staat nu op 720 , in de setup van de tv zo ingesteld bij eerst start) , veranderen naar 1080.Waar kan ik deze verandering doorvoeren zonder alles terug in fabrieksinstellingen te moeten plaatsen?
Bedankt voor reacties, sky92880

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Je haalt de resolutie en het DPI doorelkaar.

Wat zit er op die ingang? Een pc?

Verwijderd

Topicstarter
Neen, een hd satelietontvanger ( dreambox 8000)

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:32
Een tv zal op de HDMI poort altijd dezelfde EDID file uitzenden naar de source. Hierin wordt aangegeven welke resoluties aangeboden kunnen worden aan de tv.

Dit veranderd niet, en is ook niet aan te passen in de TV. Wat wel aan te passen is, is de manier waarop hij met een niet native resolutie omgaat.

Wat er denk ik gebeurt is dat je satelliet receiver ingesteld staat op 720p en niet op 1080p.
Als je dit aanpast naar automatisch of gewoon 1080p zal je wel een 1080p beeld krijgen.

(weet wel dat er slechts weinig uitzendingen in 1080p zijn, het grootste deel van de HD zenders zenden 720p uit...)

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Of 1080i in sommige gevallen. Maar inderdaad, je DPI is niet de resolutie.

[ Voor 40% gewijzigd door LiquidT_NL op 20-09-2012 16:34 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
Even ter verduidelijkijng,
bij het installeren van het toestel heb ik de technieker ' een waarde ' op 720 bij hdmi 1 zien instellen, dit was echter bij het opstarten ( 1ste maal aanschakelen toestel )
met de sat - ontvangen kijken wij meestal naar hd kanalen, de dreambox geeft ook 1080 of 720 aan bij betreffende kanalen.Daarom dat ik de ingang zou willen omschakelen, daar de mogelijkheid bestaat, doch het betreffende menu komt niet meer tevoorschijn.Daarom denk ik dat deze instelling enkel via " fabrieksinstelling terugplaatsen " kan veranderd worden.

mvg sky92880

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:49:
Even ter verduidelijkijng,
bij het installeren van het toestel heb ik de technieker ' een waarde ' op 720 bij hdmi 1 zien instellen, dit was echter bij het opstarten ( 1ste maal aanschakelen toestel )
met de sat - ontvangen kijken wij meestal naar hd kanalen, de dreambox geeft ook 1080 of 720 aan bij betreffende kanalen.Daarom dat ik de ingang zou willen omschakelen, daar de mogelijkheid bestaat, doch het betreffende menu komt niet meer tevoorschijn.Daarom denk ik dat deze instelling enkel via " fabrieksinstelling terugplaatsen " kan veranderd worden.

mvg sky92880
Kijk eens in de manual zou ik zeggen? Het lijkt mij heel sterk dat iemand met maar een piep klein beetje verstand een FullHD scherm op "720p" zou zetten. Daarnaast heb ik weinig schermen gezien waarop je zelf de resolutie moet instellen: meestal stel je op de BRON de resolutie in en vertel je jouw TV hoe hij dit moet schalen.

Ik zou toch ook even kijken naar die Skybox of je daar een output op in kan stellen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:23:
Neen, een hd satelietontvanger ( dreambox 8000)
Je stelt de resolutie in op je Dreambox en niet op je Philips tv, je Philips tv schakelt naar de resolutie die hij krijgt van de Dreambox.

In de Dreambox ga je naar Menu > Instellingen > Systeem > Audio/Video en hier zet je de Modus op 1080.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Anders bel je die "technieker" die de installatie heeft gedaan. Waarom zou hij, zoals LiquidT_NL al zegt, een 1080p televisie op 720p forceren? Effectief kan dat ook helemaal niet, want je hebt gewoon 1080 beeldlijnen (daar kun je er niet even 720 van maken), dus die functie is totaal zinloos en zal Philips ook niet hebben ingebouwd, lijkt me.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1