Beste Tweakers!
Sinds een week is het bij mij thuis heel traag. Ik dacht, okay, zal wel wat onderhoud zijn ofzo. Maar nu na een week begint het erg vervelend te worden.
Na een belletje met mijn IPS Online, denken zij dat het probleem in mijn netwerk zit (zie ondernomen stappen).
Eerst even wat achtergrondinformatie:
Downloadsnelheid: 2 mbit/s
Uploadsnelheid: 1,04 mbit/s
Situatie nu
Downloadsnelheid: 0,1 mbit/s
Netwerk- en apparaat opstelling is exact hetzelfde gebleven.
Alle aanwezige apparaten in huis (dus ook de PC, die dus bedraad is aangesloten) hebben last van deze lage internetsnelheid.
Ondernomen stappen om het probleem op te lossen:
Heeft iemand misschien een suggestie waar ik verder kan kijken/zoeken?
Sinds een week is het bij mij thuis heel traag. Ik dacht, okay, zal wel wat onderhoud zijn ofzo. Maar nu na een week begint het erg vervelend te worden.
Na een belletje met mijn IPS Online, denken zij dat het probleem in mijn netwerk zit (zie ondernomen stappen).
Eerst even wat achtergrondinformatie:
- IPS: Online, abo ADSL Extra (8mbit down, 1 mbit up). Afstand tot wijkcentrale is 4,5 kilometer, hoogste download snelheid die ik heb gehaald is 2 mbit.
- Opstelling netwerk:
- Speedtouch 706, als modem
- Sitecom WL-341, als AP
- Vanuit de meterkast loopt de aansluiting naar de woonkamer is daar aangesloten op de modem.
- Opstelling apparaten: Op de ST706 is een PC en het AP aangesloten. Verdere internetverbindingen van laptops, telefoons en tablets lopen dus via het AP.
Downloadsnelheid: 2 mbit/s
Situatie nu
Downloadsnelheid: 0,1 mbit/s
Netwerk- en apparaat opstelling is exact hetzelfde gebleven.
Alle aanwezige apparaten in huis (dus ook de PC, die dus bedraad is aangesloten) hebben last van deze lage internetsnelheid.
Ondernomen stappen om het probleem op te lossen:
- Modem reset
- AP reset
- Aansluiting in meterkast gecheckt: ziet er goed uit
- Kabel tussen wandcontactdoos en DSL poort op de modem vervangen
- Online gebeld waarom de downloadsnelheid zo laag is. Meneer Klantenservice voerde een speedtest uit en kon deze vergelijken met voorgaande tests. De eerdere tests zijn in 2010 en eind 2011 uitgevoerd en hadden beide normale snelheden (2mbit down/1mbit up). Deze testuitslag was nagenoeg hetzelfde als de voorgaande tests.
- Kabel van modem -> AP omgeprikt naar laptop om vaste verbinding te testen. Geen resultaat (wat logisch is, anders had de PC normaal snel internet gehad)
Heeft iemand misschien een suggestie waar ik verder kan kijken/zoeken?
[ Voor 2% gewijzigd door tostikop op 20-09-2012 12:19 . Reden: Inleiding duidelijker gemaakt ]