Beste Tweakers,
Bedankt voor het bekijken van mijn topic en misschien wel het helpen
.
Onlangs ben ik de gelukkige winnaar van een mooi setje werkgeheugen en sinds mijn huidige pc bijna 4 jaar oud is dacht ik: tijd voor een upgrade. Het setje werkgeheugen is mooi meegenomen en ik kan ook het een en ander van mijn oude pc meenemen.
Gebruik/doel
Ik zal de pc voornamelijk gaan gebruiken voor games, maar ook hier en daar programmeren. Het zou fijn zijn als streamen van live games ook mogelijk is, maar de eisen daarvoor zijn zeer hoog.
Budget
Het budget is 500 euro. Ik ben bereid wat meer te betalen (~25 euro) als dit de specs significant kan uitbreiden.
Voorkeur
Wat dat betreft heb ik bijna geen voorkeur in merk. Ik heb met asrock wel slechte ervaring, maar dat was ~2 jaar geleden. Een leuke kleur-combi is natuurlijk mooi meegenomen. Ook koop ik liever nieuw van de webshop, maar tweedehands is altijd een optie.
Eisen
- Mobo: USB3, DDR3-1866 support (1,65V)
- Video: 2x DVI voor 2 beeldschermen
- Goede en snelle SSD
- Overclockability is geen must!
Al in bezit
Naast alle randapparatuur heb ik deze onderdelen al in bezit en wil ik graag meenemen naar mijn nieuwe pc. Hier staat ook het werkgeheugen dat ik gewonnen heb. Lijstje:
Upgrade onderdelen
Uiteraard heb ik zelf an onderzoek gedaan naar onderdelen en wat mij wel wat leek. De keuzen zijn gebaseerd op benchmarks en budget. Hier een lijstje:
Ik heb echter wel mijn twijfels over het moederbord in combinatie met het werkgeheugen, sinds deze niet op de support-lijst van het moederbord staan.
Dit was het wel zo'n beetje en ik hoop voldoende informatie geleverd te hebben. Wat vinden jullie er van? En wat zou er beter of anders kunnen?
Bedankt voor je tijd en feedback, het wordt op prijs gesteld!
Uiteindelijk getweakte upgrade build
Groeten,
Zandkip
Bedankt voor het bekijken van mijn topic en misschien wel het helpen
Onlangs ben ik de gelukkige winnaar van een mooi setje werkgeheugen en sinds mijn huidige pc bijna 4 jaar oud is dacht ik: tijd voor een upgrade. Het setje werkgeheugen is mooi meegenomen en ik kan ook het een en ander van mijn oude pc meenemen.
Gebruik/doel
Ik zal de pc voornamelijk gaan gebruiken voor games, maar ook hier en daar programmeren. Het zou fijn zijn als streamen van live games ook mogelijk is, maar de eisen daarvoor zijn zeer hoog.
Budget
Het budget is 500 euro. Ik ben bereid wat meer te betalen (~25 euro) als dit de specs significant kan uitbreiden.
Voorkeur
Wat dat betreft heb ik bijna geen voorkeur in merk. Ik heb met asrock wel slechte ervaring, maar dat was ~2 jaar geleden. Een leuke kleur-combi is natuurlijk mooi meegenomen. Ook koop ik liever nieuw van de webshop, maar tweedehands is altijd een optie.
Eisen
- Mobo: USB3, DDR3-1866 support (1,65V)
- Video: 2x DVI voor 2 beeldschermen
- Goede en snelle SSD
- Overclockability is geen must!
Al in bezit
Naast alle randapparatuur heb ik deze onderdelen al in bezit en wil ik graag meenemen naar mijn nieuwe pc. Hier staat ook het werkgeheugen dat ik gewonnen heb. Lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sharkoon Rebel9 Value Edition Zilver | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte Superb 720 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston HyperX KHX18C9T2K2/8X | € 46,64 | € 46,64 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 46,64 | |
Upgrade onderdelen
Uiteraard heb ik zelf an onderzoek gedaan naar onderdelen en wat mij wel wat leek. De keuzen zijn gebaseerd op benchmarks en budget. Hier een lijstje:
| 1 | Intel Core i5 3470 Boxed | € 168,30 | € 168,30 |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC) | € 145,50 | € 145,50 |
| 1 | Asus P8H77-V | € 93,- | € 93,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 496,70 | |
Ik heb echter wel mijn twijfels over het moederbord in combinatie met het werkgeheugen, sinds deze niet op de support-lijst van het moederbord staan.
Dit was het wel zo'n beetje en ik hoop voldoende informatie geleverd te hebben. Wat vinden jullie er van? En wat zou er beter of anders kunnen?
Bedankt voor je tijd en feedback, het wordt op prijs gesteld!
Uiteindelijk getweakte upgrade build
| 1 | Intel Core i5 3470 Boxed | € 168,30 | € 168,30 |
| 1 | Asus HD7850-DC2-2GD5 | € 190,- | € 190,- |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 88,10 | € 88,10 |
| 1 | MSI B75MA-P45 | € 55,87 | € 55,87 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 502,27 | |
Groeten,
Zandkip
[ Voor 13% gewijzigd door Zandkip op 20-09-2012 15:27 ]