De WiFi verbinding van mijn KPN eXperiabox is de laatste tijd om te huilen.
Vroeger (tot een maand geleden ongeveer) keken wij regelmatig uitzending gemist, en RTL XL op de iPad.
De WiFi verbinding nu is ZO traag, dat vaak het inladen niet eens meer lukt.
In de instellingen van de router heb ik recentelijk niks gewijzigd (wel toen ik iOS 6 beta op m'n iPhone aan het testen was).
Op m'n iPhone ging het sinds beta 3 eigenlijk best ok, maar ook dit is ongelofelijk traag geworden.
Ik heb de update naar iOS6 afgewacht, maar dit heeft niets uit mogen halen.
KPN heeft simpelweg de iPhone en iPad de schuld, dus die helpen me ook geen steek verder.
'Moet u maar een laptop kopen' was de reactie van de klantenservice vanmorgen...
Ik heb géén laptop, dus kan het tooltje om gebruikte kanalen te testen ook niet gebruiken, (beschik niet over WiFi op mn PC)
Via speedtest.net zojuist meerdere tests gedraait, waarbij ik mobiele data op iPhone en iPad heb uitgeschakeld (anders pakt hij die soms zelfs)
iPhone: Ping 391 down 0.02Mbps up 0.04Mbps
iPad: Ping 19 down 0.08Mbps up 0.78Mbps
PC (bekabeld) Ping: 10 down 92.05Mbps up 73.76Mbps
Instellingen experiabox:
Mode: Mixed 802.11b+g+n
Channel Width: 20MHz
Channel: Auto
Transmitting Power: 100%
Enable WMM QoS: AAN
Max Clients: 32
Hide SSID: Uit
Authentication Type WPA/WPA2-PSK
WPA Encryption Algorithm TKIP+AES
Geen MAC filtering oid.
Vroeger (tot een maand geleden ongeveer) keken wij regelmatig uitzending gemist, en RTL XL op de iPad.
De WiFi verbinding nu is ZO traag, dat vaak het inladen niet eens meer lukt.
In de instellingen van de router heb ik recentelijk niks gewijzigd (wel toen ik iOS 6 beta op m'n iPhone aan het testen was).
Op m'n iPhone ging het sinds beta 3 eigenlijk best ok, maar ook dit is ongelofelijk traag geworden.
Ik heb de update naar iOS6 afgewacht, maar dit heeft niets uit mogen halen.
KPN heeft simpelweg de iPhone en iPad de schuld, dus die helpen me ook geen steek verder.
'Moet u maar een laptop kopen' was de reactie van de klantenservice vanmorgen...
Ik heb géén laptop, dus kan het tooltje om gebruikte kanalen te testen ook niet gebruiken, (beschik niet over WiFi op mn PC)
Via speedtest.net zojuist meerdere tests gedraait, waarbij ik mobiele data op iPhone en iPad heb uitgeschakeld (anders pakt hij die soms zelfs)
iPhone: Ping 391 down 0.02Mbps up 0.04Mbps
iPad: Ping 19 down 0.08Mbps up 0.78Mbps
PC (bekabeld) Ping: 10 down 92.05Mbps up 73.76Mbps
Instellingen experiabox:
Mode: Mixed 802.11b+g+n
Channel Width: 20MHz
Channel: Auto
Transmitting Power: 100%
Enable WMM QoS: AAN
Max Clients: 32
Hide SSID: Uit
Authentication Type WPA/WPA2-PSK