iPhone / iPad traag WiFi (KPN eXperiabox)

Pagina: 1
Acties:

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
De WiFi verbinding van mijn KPN eXperiabox is de laatste tijd om te huilen.
Vroeger (tot een maand geleden ongeveer) keken wij regelmatig uitzending gemist, en RTL XL op de iPad.
De WiFi verbinding nu is ZO traag, dat vaak het inladen niet eens meer lukt.

In de instellingen van de router heb ik recentelijk niks gewijzigd (wel toen ik iOS 6 beta op m'n iPhone aan het testen was).
Op m'n iPhone ging het sinds beta 3 eigenlijk best ok, maar ook dit is ongelofelijk traag geworden.

Ik heb de update naar iOS6 afgewacht, maar dit heeft niets uit mogen halen.
KPN heeft simpelweg de iPhone en iPad de schuld, dus die helpen me ook geen steek verder.
'Moet u maar een laptop kopen' was de reactie van de klantenservice vanmorgen... |:(

Ik heb géén laptop, dus kan het tooltje om gebruikte kanalen te testen ook niet gebruiken, (beschik niet over WiFi op mn PC)

Via speedtest.net zojuist meerdere tests gedraait, waarbij ik mobiele data op iPhone en iPad heb uitgeschakeld (anders pakt hij die soms zelfs)
iPhone: Ping 391 down 0.02Mbps up 0.04Mbps
iPad: Ping 19 down 0.08Mbps up 0.78Mbps
PC (bekabeld) Ping: 10 down 92.05Mbps up 73.76Mbps

Instellingen experiabox:
Mode: Mixed 802.11b+g+n
Channel Width: 20MHz
Channel: Auto
Transmitting Power: 100%
Enable WMM QoS: AAN
Max Clients: 32
Hide SSID: Uit
Authentication Type WPA/WPA2-PSK
WPA Encryption Algorithm TKIP+AES
Geen MAC filtering oid.

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Sja, testen met een laptop op Wifi gaat je toch een duidelijk antwoord geven.

Mag ik je er tevens op attenderen dat Tweakers.net geen helpdesk is?
Ik maak uit je post namelijk niet op dat je zelf vooronderzoek hebt gedaan (behalve speedtests), behalve contact met de KPN Helpdesk.

• Zilverdael80
  • Nu online
Gravit0n schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:28:
Sja, testen met een laptop op Wifi gaat je toch een duidelijk antwoord geven.

Mag ik je er tevens op attenderen dat Tweakers.net geen helpdesk is?
Ik maak uit je post namelijk niet op dat je zelf vooronderzoek hebt gedaan (behalve speedtests), behalve contact met de KPN Helpdesk.
Ik heb geen idee waar je zou moeten beginnen met zoeken, enige waar je een beetje op uitkomt is telkens dat het kanaal al in gebruik is door de buren... Technisch zou dat kunnen, mits ze hun netwerk verborgen hebben, want de experiabox is het enige netwerk wat ik in mijn omgeving zie....

Vervolgens helpt google niet echt, daarop komen vooral oude hits te voorschijn met zeer oude experiaboxen.

Ik kan moeilijk een laptop toveren, niemand in mijn directe omgeving heeft een laptop, iedereen keutelt aan met een iPad/iPhone.

Dus ik ben op zoek naar mensen met ervaring die wellicht een idee kunnen geven hoe dit op te lossen.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Waarom koop je niet gewoon een usb wifi stickje dan? :)

Goedkoop bellen via VoIP

• MrTail
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
Het feit dat je bekabeld wel snel internet hebt sluit m.i. wel uit dat het aan de provider ligt, het moet dus aan de devices, Wifi of eXperiabox liggen lijkt me.

Aangezien het vroeger wel gewerkt heeft en nu ineens niet zou ik gokken op de Wifi. Het kan zijn dat er Wifi netwerken in de buurt zijn bijgekomen waar je last van hebt, maar nogmaals, dat kan je pas zeker weten als je met andere apparaten kijkt of je daar ook belabberde Wifi performance mee haalt. Alleen iPad/iPhone is nog even te beperkt.
Als met andere Wifi apparaten de boel nog steeds traag is, kunnen de instellingen in je eXperiabox misschien verkeerd zijn (hoewel dat er op het eerste gezicht goed uit ziet). De Wifi hardware zou defect kunnen zijn of onder de motorkap kunnen dingen aan de hand zijn in de eXperiabox die je met een beetje geluk zou kunnen verhelpen met een schone installatie/firmware, maar dan moet je wel alles opnieuw gaan instellen. Allemaal hardop gebrainstorm en zou waarschijnlijk allemaal niks helpen, maar je weet het nooit :D

Zonder een ander apparaat zoals een laptop of PC/Mac met Wifi aan te sluiten wordt het toch lastig oordelen, het resultaat daarvan kan namelijk e.e.a. uitsluiten.

Als je zelf geen laptop met wifi hebt en ook niemand kent dan sluit ik mij aan bij het advies hierboven van Wifi via een USB stick.

• Zilverdael80
  • Nu online
Ik heb zojuist een Linksys 320n router er 'tussen' gehangen, met 2e IP range om niet met de experiabox te klooien. Zelfde instellingen als de experiabox qua wireless.
Hier haal ik op m'n iPhone en iPad ~ 20-30Mbps

Mijn conclusie is dan ook simpel: het ligt aan de experiabox.
KPN is niet overtuigd |:(

Nou, ik laat er voorlopig maar een router tussenhangen, :(
Pagina: 1