• alfreuniemelk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-01-2023
Ik heb op mijn kot in Leuven te maken met kotnet. Er zit een lan socket in de muur, dus standaard heb je met een bekabeld lan te maken. Binnen twee seconden was het gelukt om met mijn macbook air (met mountain lion) via de netwerkkabel internet te krijgen. Om het netwerk draadloos te maken heb ik een Airport Express aangeschaft. Het design van de airport vond ik namelijk fraai en ik vermoedde dat die goed overweg zou kunnen met mijn macbook air.

Het lukt me echter niet om het netwerk via de Airport Express aan de praat te krijgen. Soms lukt het me om het kotnet inlogscherm te voorschijn te halen, maar inloggen wel vervolgens niet lukken. Om Kotnet werkend te krijgen moet ik blijkbaar een IP-adres in de range 10.nnn.nnn.nnn krijgen. Na het instellen van de Airport staat bij de instelligen: "Wi-Fi has the self-assigned IP address 169.nnn.nnn.nn and will not be able to connect to the Internet." Bij het handmatig instellen van het IP-adres in een 10.nnn.nnn.nnn IP-adres werkt de verbinding helaas ook niet.

Iemand suggesties?

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kun je misschien een screenshot maken van de instellingen van je Airport Express die je met Airport Utility hebt gedaan? Beetje onduidelijk zo.

In principe moet je dat ding gewoon in bridge-modus zetten onder het tabje "Internet" en dat is het dan wel (Ja, natuurlijk "Create a wireless network" onder WiFi, met je eigen instellingen.)

Tenminste, als ik dit zo lees:
https://admin.kuleuven.be...et/draadloos-thuisnetwerk

[ Voor 51% gewijzigd door Keypunchie op 20-09-2012 17:55 ]