Shaduwkopieën server 2008 of hoger

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 370355

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Ik loop tegen het probleem aan dat als op de fileserver Shaduwkopieën wordt aangezet (zodat je vorige versies kan terug zetten) dat dit ook mogelijk is voor een gebruiker die in het domein zit. Ik wil deze mogelijkheid alleen hebben via de server (administrator) Een gebruiker mag niet zelf een map of bestand of erger; een hele dataschijf kunnen terug zetten naar bijvoorbeeld vorige maand

Is er dus een manier om dit qua beveiliging aan te passen? Ook merk ik dat je alleen op een partitie het schaduwkopieën kan aanzetten in plaats van alleen op een bepaalde share of map. Of heb ik het mis?

Bij voorbaat dank.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 370355 op 20-09-2012 08:44 . Reden: Duidelijker ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Anoniem: 370355 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 08:42:
Beste mede Tweakers,

Ik loop tegen het probleem aan dat als op de fileserver Shaduwkopieën wordt aangezet (zodat je vorige versies kan terug zetten) dat dit ook mogelijk is voor een gebruiker die in het domein zit. Ik wil deze mogelijkheid alleen hebben via de server (administrator) Een gebruiker mag niet zelf een map of bestand of erger; een hele dataschijf kunnen terug zetten naar bijvoorbeeld vorige maand

Is er dus een manier om dit qua beveiliging aan te passen? Ook merk ik dat je alleen op een partitie het schaduwkopieën kan aanzetten in plaats van alleen op een bepaalde share of map. Of heb ik het mis?

Bij voorbaat dank.
Ik weet wel dat als je SCDPM hebt draaien je het e.e.a. kan instellen wat een user mag restoren, maar buiten dat om heb ik geen idee of je dit kan aanpassen. Met Google vind ik alleen dingen dat je via het register het tabblad kan verwijderen. Zoals hier:
http://en.kioskea.net/faq...ble-the-previous-versions

VSS werkt per volume en kan alleen per volume aan en uit gezet worden.

Anoniem: 370355

Topicstarter
Hartelijk dank voor de reactie.

Ik hoop nog op een andere oplossing. Anders moet het via de registry.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 370355 op 20-09-2012 16:10 ]