Upgrade advies: graphics card

Pagina: 1
Acties:

• NickD89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-11-2022
Beste mensen,

Ik wil graag mijn graphics card upgraden en hiervoor zou ik graag wat advies willen omdat ik niet heel erg thuis ben in de wereld van hardware.

Moederbord: Medion MS-7741
Graphics: AMD Radeon HD-7450

Nou is de grafische kaart van dit systeem de echte dooddoener en wil ik deze upgrader naar wat zwaarders.
Om bijvoorbeeld ARMA 2 redelijk te kunnen spelen met aangename graphics, het hoeft allemaal niet totally maxed out te zijn, maar ik wil wel strakke graphics.

Nou zat ik te kijken naar mogelijk een SAPPHIRE HD 7770 (GHz Edition 1GB GDDR5), zou dit wat zijn, en past het ook met mijn moederbord? Misschien kunnen jullie nog met andere alternatieven komen, ik hoor het graag!

Alvast bedankt!
Greets

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:39
Welke processor en hoeveel geheugen heb je? Ik kwam na wat googlen op het moederbord de FX-8120 tegen. Dat is een prima CPU voor gamen. Zoals je al opmerkte is je huidige kaart dat niet. Je huidige kaart is PCI Express, dus een nieuwe kaart zal probleemloos werken. De HD7770 is in principe een prima kaart. Op welke schermresolutie game je nu?
Tenslotte: maak even een foto van de zijkant van je voeding, en post die hier. Dan weten we of je voeding een extra videokaart trekt, en zo niet, kunnen we je een andere aanbevelen.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• miyazakiman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-08-2025
Hoeveel zou je er voor uitwillen geven?

• NickD89
@MartijnLoarne
Klopt, ik heb een FX-8120 Eight-Core en 4 GB RAM (wil ik eventueel ook nog wat gaan uitbreiden).
De meeste games speel ik in 1680 x 1050, alleen dat gaat voor de nieuwe games niet op natuurlijk.
Ik zal zometeen even een pic maken van me voeding, dan zal ik die even posten hier.

@miyazakiman
In principe maakt dat niet zo veel uit, ik wil gewoon qua verhouding zoveel mogelijk bang voor me buck.
Ik zit te denken zo tussen de 300 - 400 max, en alles wat daar voor zit.

• NickD89
Hier wat pics.

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg407/scaled.php?server=407&filename=20120920164412.jpg&res=landing

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg515/scaled.php?server=515&filename=20120920164452.jpg&res=landing

[ Voor 35% gewijzigd door NickD89 op 20-09-2012 17:01 ]

• MartijnLoarne
  • Laatst online: 22:39
4GB ram is in principe genoeg om mee te gamen. Voor jouw resolutie zijn kaarten als de 7850 of 7870 prima, kun je weer een flinke tijd mee vooruit. Je budget is ruim groot genoeg om er een deftige pc van te maken. Als je voor een van deze videokaarten gaat, heb je wel een andere voeding nodig. Een andere kast is ook wel aan te raden, denk dat deze niet echt een goede airflow heeft, en ook nogal stoffig is. Mijn voorstellen voor onderdelen:
Videokaart: pricewatch: Sapphire HD 7870 GHz Edition 2GB GDDR5
Voeding: pricewatch: XFX Pro 550W
Kast: pricewatch: Antec One
Succes!

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 20:54

Pykow

Angelo OTR

MartijnLoarne schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 12:51:
4GB ram is in principe genoeg om mee te gamen. Voor jouw resolutie zijn kaarten als de 7850 of 7870 prima, kun je weer een flinke tijd mee vooruit. Je budget is ruim groot genoeg om er een deftige pc van te maken. Als je voor een van deze videokaarten gaat, heb je wel een andere voeding nodig. Een andere kast is ook wel aan te raden, denk dat deze niet echt een goede airflow heeft, en ook nogal stoffig is. Mijn voorstellen voor onderdelen:
Videokaart: pricewatch: Sapphire HD 7870 GHz Edition 2GB GDDR5
Voeding: pricewatch: XFX Pro 550W
Kast: pricewatch: Antec One
Succes!
Waarom geen GTX660 ? goedkoper en bijna net zo snel als de 7870, pratend over een verschil van 5 fps misschien in de meeste games.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• ikheetkoen
  • Laatst online: 05-12-2025
Voor ARMA2/ARMA3 wordt Nvidea net iets beter ondersteund, dus persoonlijk zou ik ook voor een GTX660 gaan.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 20:54

Pykow

Angelo OTR

ikheetkoen schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 14:12:
Voor ARMA2/ARMA3 wordt Nvidea net iets beter ondersteund, dus persoonlijk zou ik ook voor een GTX660 gaan.
Battlefield word ook beter ondersteund met Nvidia.
Heel wat games worden beter ondersteund met nvidia, maar ze verbruiken wel iets meer stroom dan een AMD volgens mij. maar de GTX660 is gewoon een gloednieuwe kaart die nog zeker performance updates gaat krijgen met nieuwe drivers en is zefls goedkoper dan de AMD 7870 die maar net ietsje betere prestaties heeft, maar dat ga je als gebruiker niet merken.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• ikheetkoen
  • Laatst online: 05-12-2025
Er zijn ook heel wat games die beter door AMD ondersteund worden, in mijn ervaring is het verschil tussen gelijkwaardige AMD en Nvidia kaarten (in dezelfde prijsklasse dus) zo goed als niet op te merken. AMD heeft bvb betere multi-monitor support en Nvidia betere 3D. At the end of the day zit er niet zo gek veel verschil tussen maar als je echt van plan bent veel ARMA te spelen kun je misschien beter Nvidia nemen.

• NickD89
Bedankt voor het advies heren.
En wat nou als ik in een hogere resolutie wil spelen, ik weet dat je die in Arma2 behoorlijk kan opschroeven.

Verwijderd

ikheetkoen schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 14:25:
Er zijn ook heel wat games die beter door AMD ondersteund worden, in mijn ervaring is het verschil tussen gelijkwaardige AMD en Nvidia kaarten (in dezelfde prijsklasse dus) zo goed als niet op te merken. AMD heeft bvb betere multi-monitor support en Nvidia betere 3D. At the end of the day zit er niet zo gek veel verschil tussen maar als je echt van plan bent veel ARMA te spelen kun je misschien beter Nvidia nemen.
Ik heb nog steeds niet gehoord dat de HD7870 meer bandbreedte heeft, iets dat belangrijk is op hogere resoluties. Op lagere resoluties lijkt het ongeveer om het even te zijn, al is de HD7870 net iets rapper en de GTX660 net iets zuiniger.
Pagina: 1