Verschil glas vs pantserglas/veiligheidsglas

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
In de specificaties bij koelkasten staat bij materiaal legplanken de keuze:
Glas
Pantser-/veiligheidsglas

Wat is het verschil tussen beide?
Ik ken namelijk geen enkele koelkast waar gewoon een enkel niet gehard glasplaatje als plank in zit.
Sowieso staat bij de meeste pagina's van de fabrikanten waar bij tweakers glas staat aangegeven dat het gehard glas is.

Wat is Pantserglas eigenlijk?
Een zoekopdracht op google leverde mij niet veel op: https://www.google.nl/#hl...pantserglas&oq=panserglas
Bedoelen jullie daarmee gewoon gehard glas of iets anders?

Moet er dus wel een verschil in specificatie zijn, want in elke koelkast lijkt mij gehard glas te zitten.

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Je hebt gelijk, glas is een beetje gek ertussen. In de praktijk zal het waarschijnlijk wel pantser/veiligheidsglas zijn, maar ik heb voorbeelden gezien bij sommige fabrikanten waar het gewoon glas werd genoemd. Aangezien wij die koelkasten niet hier hebben staan, gaan we dan uit van de fabrikantsopgave, maar stiekem zal het wel pantser/veiligheidsglas zijn.

Met pantserglas bedoelen we overigens gehard glas, glas dat dus uit elkaar valt, maar bij elkaar blijft. In tegenstelling tot veiligheidsglas, wat wel uit elkaar valt, maar dan in hele kleine brokjes zodat je je niet kan snijden aan scherpe stukken glas. Ook dit wordt door elkaar gebruikt bij fabrikanten, dus hebben we er 1 specificatie van gemaakt. Ik zal het pantser-deel hernoemen naar gehard, zodat dat duidelijker is.

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Helaas klopt het niet wat je nu zegt over de soorten glas.
Je hebt gehard glas en gelaagd glas.
Wat jij nu gehard glas/pantserglas noemt is gelaagd glas en wat jij nu veiligheidsglas noemt is gehard glas.
Op dit moment klopt er dus helemaal niks meer van de specificatie omdat er nu dus dingen onder een verkeerde naam in staan.
Voor uitleg zie onder andere hier: http://www.helioz.nl/opti...59ea54cec52f54534aff3c647

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:08

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Gelaagd glas is vaak ook gehard.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19

duderuud

Sliden is koel

En gehard glas is ook vaal gelaagd...

Motor-Forum.nl

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

De specificatie klopt op zich, alleen hebben wij gehard glas en veiligheidsglas nu onder 1 specificatie staan, je kan dus niet het ene soort of het andere kiezen. Wel staat er nog op enkele plekken juist 'gewoon' glas aangevinkt, maar dat is (in de meeste gevallen) een vage of verkeerde opgave van de fabrikant.

Maar het is het toch waard om er even over na te denken, ik zal hier op termijn op terugkomen.
Pagina: 1