aanvullende vragen koeler passen in toren

Pagina: 1
Acties:

• Digibeetje28
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-10 20:45
Mijn toren heeft inblazende fans (zowel de voorste als de zijfan).
Een andere kast kan ik zo niet vinden naar mijn zin. De meeste met fans ingebouwd hebben toch ook wel net zoveel gaas en openingen als mijn huidige dus zullen ook stof aantrekken.

Nu ben ik op zoek gegaan naar een andere koeler die lager is. (eerste keus Gelid Tranquillo rev 2 zie ander topic).

Zou deze ook op de MSI Z77 passen met een i5 3570K -> scythe big shuriken 2 rev. b en dan voldoende koelen? Aangezien ik gebruik ga maken van de onboard graphics van de processor.

Die is maar afgerond 6 cm hoog en wordt veel gebruikt in HTPC's en staat op jullie site niet onaardig
aangeschreven. Die kan toch ook wel gebruikt worden in een gewone toren op een gewoon ATX bord?

Hij zit dan ongeveer op 8 cm afstand van de zijfan. Is dat voldoende ruimte tussen die twee?

En bij de reviews op jullie site over die Scythe las ik ook iets over omdraaien van de fan zodat hij de toren in blaast ipv naar de processor blaast. Is dat beter?

En mijn laatste vraag: in mijn toren zit de voeding bovenin. Nu heb ik begrepen dat tegenwoordig op de huidige moederborden de processor meer naar het midden in geplaatst. Hoe kom ik er achter dat mijn koeler niet in de weg gaat zitten met de voeding?

Mijn dank is weer groot voor de reacties.

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:36

India Sierra

Learn by failure

Ik snap je hele verhaal niet? Inblazende fans en dan opeens een andere kast? You lost me there mate.

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

• Digibeetje28
Ik had hier eerst een ander topic aangemaakt (Gelid Tranquillo Rev 2 b) maar die koeler bleek niet te gaan passen in mijn toren. Iemand vroeg mij of ik inblazende of uitblazende fans had en verder werd mij in eerste instantie aangeraden op zoek te gaan naar een andere toren omdat deze ook zoveel stof eet. Maar een andere toren kan ik niet naar mijn zin vinden binnen mijn budget en met mijn wensen dus ben ik op zoek gegaan naar een andere koeler.
Daar plaatste ik in hetzelfde topic de reactie dat ik een andere koeler had gevonden (de Scythe Big Shuriken) maar ik kreeg geen reacties. Dus dacht ik, het is ook verwarrend om onder een topic naam van Gelid een vraag te stellen over een andere koeler.
En daarom maakte ik een nieuw topic aan en dacht dat die informatie over het inblazen/uitblazen van de fans wellicht relevant zou zijn om mijn vragen te kunnen beantwoorden.

Zo duidelijk uitgelegd? Enne i'm a woman... ;)

Enne misschien niet onbelangrijk te vermelden in dit topic erbij, het gaat om een Aerocool ExtremEngine 3t kast die ik heb met een 25cm zijfan die 3,2 cm naar binnen steekt en de kast is van binnen (zijwand tot zijwand) 19 cm breed.

[ Voor 11% gewijzigd door Digibeetje28 op 20-09-2012 10:39 ]

• Digibeetje28
Niemand die mij hier nog eventjes mee kan helpen zodat ik mijn upgrade setje compleet kan
maken en zeker weet dat alles goed gaat komen?

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:36

India Sierra

Learn by failure

Als die koeltoren in de hoogte past zie ik geen problemen.
Voor het stof, probeer wat (oude) panty voor de fans de doen die naar binnen blazen (wel kijken dat de panty niet tussen de fan inkomt :P) werkt goed als stof filter.

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012