Printer delen in een met wachtwoord beveiligde werkgroep

Pagina: 1
Acties:

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09 23:22
Ik heb een Windows XP server draaien met daarop een printer aangesloten dat wordt gedeeld.

Mijn hoofdaccount is beveiligd met een wachtwoord en de daarbijhorende shares. Nu moet ik op de andere PC's natuurlijk inloggen met deze gegevens om bij mijn bestanden te komen (via SMB).

Op de PC's met windows 7 wil ik de printer van deze server installeren, maar dit wil ik doen zonder het wachtwoord. M.a.w. de printer moet voor IEDEREEN beschikbaar zijn zonder wachtwoord o.i.d.

Ik zie door de bomen het bos niet meer met alle share premissions etc. Hoe zou ik dit het beste kunnen realiseren?

De printer is wel bruikbaar als ik eenmalig mijn gebruikersnaam en wachtwoord heb ingevoerd, maar als ik dit opsla kan je dus ook bij mijn gedeelde mappen. Dit wil ik dus niet.

Ik heb daarbij tevens mijn permissies ingesteld op Everyone, alles aangevinkt. Op windows 7 kan ik ook nergens bijvoorbeeld inloggevens invoeren als ik de printer installeer.

d:)b Wie kan me helpen

[ Voor 10% gewijzigd door Gruijters op 19-09-2012 21:54 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Kun je trouwens die 'Windows XP Server' niet voorzien van een 'echt' Server OS...of anders Windows 7 ofzo?

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 19-09-2012 21:46 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Uhm... een tweede useraccount ingelogd houden. Zo blijft de printer toch te benaderen, dacht ik.

Zelf ooit eens gedaan in tijdelijek setup. Weet niet of het nu nog werkt.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gast aan, printer sharen voor iedereen, je SMB shares op user niveau sharen voor authenticatie, klaar?

Commandline FTW | Tweakt met mate