Anoniem: 378118

Topicstarter
Ik heb een vraagje ik heb mijn windows 7 nu versleuteld met truecrypt.
Maar is dit nu ook veilig tegen inbreken via internet met hackers?
Ik bedoel niet de fysieke toegang tot de computer maar via hackers met internet op afstand.

De vraag is maar net of als je windows 7 al actief is en leesbaar voor hackers of dit nog wel veilig is?

Ik heb gegoogled maar ik kon dit nergens vinden omdat ze steeds de fysieke toegang bedoelen.
En mijn vraag is via internet op afstand.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zolang de schijf kan worden gelezen is hij natuurlijk (potentieel) ontsleuteld, eventueel dus ook leesbaar voor iemand die de computer vanaf het internet zou hebben gehackt.

[ Voor 27% gewijzigd door begintmeta op 19-09-2012 21:50 ]

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
TrueCrypt beschermt alleen tegen diefstal van data, wanneer je pc uitstaat.

Ook al is het niet zo dat je complete schijf ontsleuteld wordt als je Windows gebruikt, maar alleen de nodige delen, maakt niks uit. Een exploit tegen Java zal als nog gewoon werken als je software verouderd is en datzelfde geldt voor malware ook.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Zo lang je niets het open staan of een keylogger meekijkt bij het openen lijkt het mij redelijk veilig.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Een kist is toch ook pas veilig als je hem dicht en op slot hebt (en dus niet gebruikt)? Puur en alleen veilig als je pc uit staat of in ieder geval de schijf niet gebruikt, dus windows start vanaf een andere schijf en dan de versleutelde schijf niet aankoppelt met truecrypt ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:50

itarix

404 soul not found

Zodra de truecrypt schijf is ingemount wordt deze transparant voor het systeem (als je je OS schijf dus hebt omgezet naar truecrypt is dat zodra je je wachtwoord invoerd bij het opstarten)

Programma's die gegevens stelen van schijven kunnen dit net zo makkelijk doen van ingemounten truecrypt schijven als van normale schijven.

Echter zodra de schijf niet is ingemount en ze weten je wachtwoord niet ben je veilig.

Dus als iemand je computer steelt terwijl die uit staat kunnen ze niet bij je data.
Pagina: 1