hoe sluit ik dit netwerk aan? Airp. TM, XBOX, Humax, Mac min

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 33987

Topicstarter
Ok, in mijn gangkast hangt mn ziggo accesspoint, die zit vast aan een sitecom 300n router.
Nu heb ik in de woonkamer een mooie airport extreme time machine. Ik wil die draadloos verbinden met mijn netwerk, en dan netwerkkabels trekken naar minimac, xbox en humax tv decoder. Kan dat? Hoe stel je dan de airport in?

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat jij wil heet "wireless bridge" en tenzij je allemaal Apple apparaten hebt, gaat dat volgens mij (in deze setup) niet werken. (Als je dat wel had, dan kon je een draadloos netwerk "extenden").

Je zou kunnen proberen of het werkt via WDS als je sitecom dat ondersteunt, maar vaak zie je dat WDS implementaties tussen verschillende merken domweg niet willen werken.

Ik geef je weinig kans in ieder geval.

Waarschijnlijk niet het antwoord dat je graag wilt horen, maar: Je kunt het beste gewoon een cat5e kabeltje gaan trekken van de meterkast naar de Time Capsule. Dat is veel sneller en betrouwbaarder. Die TimeCapsule dan in bridge mode om via ethernet de andere apparaten aan te sluiten.

Voor WiFi zou ik dan gewoon kiezen welke van de twee je gaat gebruiken, het netwerk van je sitecom of van de timecapsule. Beetje uitzoeken welke beste signaal geeft. Zolang je TimeCapsule in bridge modus staat gebeuren zaken als DHCP gewoon op de router en zitten al je apparaten in 1 en hetzelfde netwerk.

[ Voor 17% gewijzigd door Keypunchie op 19-09-2012 22:28 ]

Anoniem: 33987

Topicstarter
dank voor je reactie, gaat inderdaad lastig worden. Ik denk nu aan een homeplug 500 mbs met ingebouwde switch voor de 3 apparaten