Windows 7 crashes.

Pagina: 1
Acties:

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Hallo,

ik heb de laatste tijd last van totale system crashes. Het beeld blijft hangen, het geluid gaat nog een seconde of 5-10 door en dan gaat ie over op een loop. Vervolgens hoor ik m'n 2 (in raid 0 hangende) schijven afsluiten, (zelfde geluidje als wanneer ik mn systeem manueel afsluit). En dan gaat t beeld op zwart en moet ik em zelf uitschakelen door de power button 5 sec in te houden. Ik krijg dus geen BSOD (blauw scherm).

Nu dacht ik dat het aan m'n Windows 7 (64bit) installatie lag, maar na een reinstall gisteren gebeurde gewoon doodleuk hetzelfde.

Het moment van crashen is altijd verschillend, heb op geen enkele manier gemerkt dat het door een bepaalde actie komt. Het is al gebeurd tijdens film kijken, gamen, facebooken, files browsen... kortom totaal random... Soms heb ik er dagen geen last van, en soms gebeurt het 3x op 1 dag.

Ik ben bereid tests uit te voeren, crash dumps te posten, alles, als iemand hier raad mee weet dan ben ik 'm eeuwig dankbaar!!

• Mlenior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 13:59
Hoi,

Dit soort klachten kan diverse oorzaken hebben 8)7 . Kan zijn dat er een instelling in de bios niet goed staat.
Wellicht je bios eens resetten via het moederboard.....

Ook defect memory kan dit veroorzaken. Wellicht als je meerdere memory banks installed hebt deze eens een voor een installeren en kijken of het dan beter gaat.

SUC6. :)

M

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Je zou in ieder geval even in de eventviewer kunnen kijken om te zien of daar meldingen staan. Heb je het ook als je een linux distributie vanaf cd of usb draait als OS? Moet je er wel een dagje of wat mee werken, maar dat kan wel een richting geven waarin je moet zoeken (hardware of software)

Daarnaast zou je eea aan hardware moeten gaan testen. Zulke dingen kunnen best ontstaan door een BIOS die niet helemaal lekker staat, problemen met RAM of bijvoorbeeld HDD. In de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kan je de nodige tips vinden om zaken uit te sluiten.

Het systeem heeft voorheen wel probleemloos gewerkt?

Desktop | Server | Laptop

• Pyr0_
  • Nu online
Bedankt voor de reactie's!

Ik heb voorheen inderdaad probleemloos met dit systeem gewerkt. Helaas is dit al n tijdje aan de gang, zodat ik niet meer met zekerheid kan zeggen dat het begonnen is na een bepaalde upgrade of driver install o.i.d.. Bovendien was de frequentie in het begin ook heel laag, zodat ik het eigenlijk altijd heb genegeerd. Het gebeurt me nu toch iets te vaak dan me lief is.

Ik zal morgen even die thread van "Hangen en Opstartproblemen..." doorlopen, enige resultaten zal ik hier posten.

Ik krijg, na een crach, wel een Windows foutmelding met een error code, alleen ben ik met m'n stomme kop vergeten die te bewaren. Enige manier om die te achterhalen?
In de eventviewer staat bij "kritiek" 6 fouten aangegeven. Dat is evenvaak als m'n PC is gecrashed sinds herinstallatie, de tijden kloppen ook. Maar hier staat dan verder geen (nuttige) info bij(of iig niet iets waar ik zelf iets mee kan..).

Heeft een reset van het BIOS niet ook invloed op mijn raid config? Zou niet bepaald wenselijk zijn 1tb+ aan data te verliezen :p

• Marcoevich
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 08:14
Die raid config blijft bestaan, maar als je in je bios alles op default zet weet je pc niet meer hoe die moet starten. Je dient dan dus even je sata controller terug op RAID te zetten zodat je weer in windows kan starten.

• Pyr0_
  • Nu online
Net Memtest86 doorlopen. Géén fouten.
Heb erna nog een crash gehad. En nu net mijn BIOS ge-update (en ja, heb m'n raid config weten te behouden :) )
Ik ga vanmiddag nog HDtune op m'n raid loslaten, kijken of er errors inzitten. M'n C schijf is een vrij nieuwe SSD, ik denk niet dat het daar aan ligt...

Ik heb de error code weten te ontdekken (toch ff verder kijken als mn neus lang is bij eventviewer hehe). Het is 0x8000000000000002 . Google brengt me verder ook nergens...
EDIT: Ik zie wel overal mensen vragen om de minidump files, heb ze ook maar even in een RAR gegooid en geupload.

[ Voor 15% gewijzigd door Pyr0_ op 20-09-2012 13:44 ]

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:33
wat ik uit die dump kan halen is dat de driver van je ATI/AMD kaart crashd.
ERROR_CODE: (NTSTATUS) 0xc0000094 - {EXCEPTION} Integer division by zero.
IMAGE_NAME: atikmdag.sys

Die al geupdate? Of juist gedowngrade?
Anders ff ander kaartje proberen?

Computer says no

• Pyr0_
  • Nu online
Heb met de nieuwe install de nieuwste AMD drivers geinstalleerd (12.8). Hiervoor draaide ik volgens mij 12.5(of 6). Ik heb 2 HD5870s erin zitten, misschien eens omdraaien o.i.d.?

Edit: HDtune geeft geen errors aan voor m'n raid 0, én geen errors op de SSD.
Edit2: Sinds ik m'n BIOS heb ge-update, géén crashes meer gehad. Laten we hopen dat dit zo blijft! :)
EDIT3: En ja hoor, net weer een crash gehad. :(

[ Voor 40% gewijzigd door Pyr0_ op 22-09-2012 12:29 ]

Pagina: 1