Toon posts:

Sony Home Cinema aansluiten op Philips TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb net mijn nieuwe home cinema setje binnen gekregen (Sony DAV-DZ340) en probeer deze aan te sluiten op mijn Philips 32PFL4007H tv alleen wil dit nog niet helemaal lukken.

Ik heb de cinema set rechtstreeks aangesloten op me tv doormiddel van een HDMI kabel. Nu werken mijn afstandsbedieningen al wel samen, dat wil zeggen als ik het volume omhoog doe op mijn tv afstandsbediening dat het volume van de cinema set ook omhoog gaat, maar het daadwerkelijk geluid hoor ik nog niet over de set.. Het is toch zo dat een HDMI kabel geluid en beeld overbrengt? De tv en cinema set ondersteunen beide 'audio return channel'. Of moet ik naast de HDMI-kabel ook nog een digitale kabel leggen speciaal voor het geluid?

Alvast bedankt voor de reacties!

Mvg,
Pim :/

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 08:05

FeaR

In GoT we trust

Als beiden ARC ondersteunen dan zou je met één HDMI High Speed-kabel meer dan genoeg moeten hebben. Beide apparaten wel laten weten dat je ARC wilt gebruiken? HDMI CEC werkt veelal out of the box (als in dat het standaard aan staat), maar ARC niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu alleen een normale HDMI kabel tussen, maar als ik zo'n HDMI High speed kabel er tussen doen zou het dus moeten werken?

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:58
Je moet op je tv nog instellen dat je audio via externe versterker wilt

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:06

Dhrax

Prog Lord

Waarschijnlijk stuurt jou receiver geen audio door via HDMI.
Probeer het geluid eens te regelen via optisch digitaal :)

Verwijderd

Topicstarter
belfrink schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:31:
Waarschijnlijk stuurt jou receiver geen audio door via HDMI.
Probeer het geluid eens te regelen via optisch digitaal :)
Dit was inderdaad wat ik eerst wou gaan proberen, straks even zo'n kabel halen en kijken of het lukt. Ik laat het jullie weten. Gr,

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad gelukt met de optische audio kabel er tussen (: bedankt allemaal
Pagina: 1