Extra TV-out kaart bijsteken

Pagina: 1
Acties:

• Duval
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-01 09:21
Beste

Ik vertrek dit jaar op kot, en mijn meter was zo vriendelijk om mij haar afgedankte CRT televisie te schenken. Er is geen TV aansluiting aanwezig, en ik ben niet van plan enige consoles mee te nemen; ik zoek dus een manier om deze tv op mijn pc aan te sluiten. Na wat rondgezocht te hebben op google en deze forums ben ik wat wijzer geworden over de verschillende mogelijkheden (S-video gebruiken, eventueel via converter, hdmi converters, etc etc), maar de meeste zijn natuurlijk redelijk prijzig, waardoor ik beter gewoon een hd tv kan kopen.

Als laatste oplossing dacht ik een Geforce 8800gt in mijn systeem bij te steken (een maat van mij heeft er nog eentje liggen), maar ik vroeg mij af of het mogelijk was dit in combinatie met mijn huidige GTX570 te draaien. SLI denk ik niet dat mogelijk is (volgens de nvidia FAQs), en zonder SLI de kaart bijsteken.... Ik heb geen idee wat er dan zou gebeuren :)

Dus nu is mijn vraag eigenlijk, kan ik een oudere kaart als de gf 8800gt in mijn huidig systeem steken (specs zal ik vanonder bijzetten), of is er een andere mogelijkheid die ik niet heb kunnen vinden ondanks ettelijke uren gezocht te hebben?

Vriendelijke groeten,

PS. de TV heeft twee scart ingangen, en vanvoor zijn er RGB gaten voorzien. De pc die ik wens aan te sluiten is een asus p8z77-V deluxe met een asus engtx570 directCUII met twee dvi- en twee hdmi-poorten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

2 kaarten kun je prima naast elkaar draaien. Zelf heb ik een 4350je naast een 6870 hangen om een 10" schermpje aan te sturen.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Ja je kan gewoon een goedkoop kaartje met s-video bijprikken dan een s-video male + 3,5 mm audio male naar scart male.
Draai zo zelf op een 275gtx films en soms een spelletje op de tv beneden.

Zoals terw_dan al zij als je jou 8800gt gewoon bijprikt kan je daar je crt op aansluiten.