Vmware vSphere probleem icm Link Aggegation

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Goedemiddag,
ik heb een raar probleem met een vmware-omgeving.

Ik heb hier de volgende omgeving:
2 X VM-Host
1 X Gigabit Switch met 3 Port-Trunks ( 1 voor Vmware-host1, 1 voor Vmware-host2, 1 voor Qnap-storage)

Ik heb zowel vmhost-host1 als vmware-host2 geconfigureerd voor Link aggregation.
Dit heb ik tevens gedaan voor de Qnap.

Wanneer ik echter op de Qnap link aggregation activeer kan slecht 1 van de 2 Vmhosts het Iscsi-lun benaderen op de Qnap. (ik kan dan de qnap niet meer pingen)
Wanneer er 1 Netwerkkabel uit de QNap word getrokken, kunnen BEIDE hosts het iscsi-lun weer benaderen.
Als ik dit meerdere malen probeer kan het zijn dat de andere vmware-host verbonden is met QNap!
Of dat de Qnap alleen te benaderen is als er maar 1 NIC word gebruikt.

Netto lukt het dus niet om 2 vmware-hosts+1 storage-device allemaal via link aggregation bereikbaar te hebben.

Ik heb al allerlei settings proberen te wijzigen op switch vmhosts zonder resultaat.

Wie weet hier de oplossing voor ?

Btw, het ligt volgens mij niet aan de QNAP omdat een andere storage device van iomega hetzelfde probleem krijgt!

Dus blijft volgens mij over --> vmware-omgeving + Switch
Switch die ik gebruik : pricewatch: D-Link DGS-1100

[ Voor 20% gewijzigd door pitchdown op 19-09-2012 16:26 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

VMware wordt besproken in WSS, niet NOS. Move naar WSS.

Wees ook iets uitgebreider in je configuratie. Welke NICs gebruik je, hoe staan ze ingesteld, welke kabels worden er gebruikt, wat is de VMWare hardware, ondersteunen de NICs LA?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Maak in beide hosts gebruik van de NICS : Intel 82546 Gigabit-NICS
Network-adapters staan zoals in documentatie beschreven ingesteld op NIC teaming op basis van IP HASH.
Maak gebruik van Cat 5E kabels.

Wanneer ik de PORT TRUNK op de switch verwijder dan is de QNAP voor beide host te benaderen...echter heb ik dan natuurlijk geen link aggregation!

[ Voor 26% gewijzigd door pitchdown op 19-09-2012 16:42 ]