[Win7] Windows start niet van pata hdd na installatie

Pagina: 1
Acties:

• Robbbert
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:32
Ik heb een oude pc (Intel C2D, Asus P5B) die de afgelopen 5 jaar prima heeft gewerkt met sata hdd's met windows xp en windows 7. De sata hdd's heb ik er inmiddels uit gehaald en vervangen door een oude 40GB pata hdd die nu aan dezelfde kabel zit als de dvd-drive. Het moederbord heeft 1 pata aansluiting.

Vervolgens heb ik windows 7 x64 vanaf dvd op de pata hdd geinstalleerd (op een 40GB ntfs partitie). Installatie verloopt prima en na meerdere reboots uiteindelijk de productkey, computernaam, e.d. ingevuld. Vervolgens doet windows "finishing installation" waarna hij zonder melding nog eens reboot. (is dat normaal?)

Vervolgens blijft de pc rebooten. Op het moment dat het bios klaar is met zijn checks en windows vanaf de hdd moet starten volgt er direct een reboot. Ik zie dus niets, geen windows logo of foutmeldingen maar direct een reboot. F12 werkt ook niet.

Ik heb nu de installatie meerdere keren over gedaan en heb geen idee waaraan het ligt. Waar ik al naar heb gekeken:
  • pata hdd gecheckt met HD Tune en is perfect in orde
  • installatie met sata controller op ide of ahci mode maakt geen verschil
  • memtest laat geen fouten zien
  • bios laat ook niets vreemds zien
Op de pc zit aangesloten: pata hdd en dvd-drive, floppy, usb muis en toetsenbord.

Heeft er iemand een idee wat er hier misgaat? Of heeft er iemand een idee in welke richting ik moet zoeken? Alvast bedankt!

• Robbbert
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:32
Inmiddels gefixt!

Ik had een vermoeden dat het aan de master boot record kon liggen omdat de reboots vrij snel volgden zonder veel van de hdd te lezen. Uiteindelijk onderstaande command prompt fix gevonden en uitgevoerd en daarna startte windows gewoon op. :D
http://www.sevenforums.co...7-master-boot-record.html

Blijkbaar kan windows setup dit met deze hardware standaard niet goed installeren. :/