Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goede winterbanden (prijs/kwaliteit)

Pagina: 1
Acties:

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 16:26
Voorheen heb ik nooit gereden met winterbanden maar ik was voornemens om uit veiligheidsoogpunt toch maar eens een setje aan te schaffen voor mijn onlangs nieuw gekochte auto.
Maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer. Het aanbod is namelijk gigantisch..

Kan iemand me daarom vertellen wat qua prijs/kwaliteit een goede winterband is en waar je op moet letten.
Aangezien ik in de winterperiode (oktober-maart) ook weer niet extreem veel kilometers maak (ca. 10.000km) moet het wel een beetje aantrekkelijk blijven om een setje aan te schaffen.
Bandenmaat is trouwens R17, 215, 45

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Het kan verstandig zijn om een paar extra velgen te kopen voor de winterbanden. Ik zou in dat geval maximaal 16" en een breedte van maximaal 205 adviseren. Dat houdt de winterbanden een beetje betaalbaar.

Winterbanden vanaf 17" worden onevenredig duur en de werking van winterbanden is niet optimaal naarmate de breedte te ver oploopt.

Ik ben erg tevreden met mijn Dunlop SP Winter Sport 3D (R16, 205/55). In de zomer rijd ik op banden in de maat R17 245/45.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:19
Plus het feit dat er enorm veel banden worden aangeboden in de maat die argo aanhaalt.

Mits je puur en alleen nieuwe wilt rijden (ik weet niet hoeveel km's je gaat rijden) is kijken naar winterbanden met stalen velgen op MP natuurlijk ook een optie. Alles >6 ~ 7 mm dan.

K to the KillaZ

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:16

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Geen idee wat ze kosten, maar ze waren 2 jaar op rij de beste uit de test van ANWB volgens mij. De Continental T-830/40

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het is dat ik vandaag voor het eerst de cv wat hoger gezet heb tegen de kou.

Ik heb vorig jaar bij autobandenmarkt.nl een set winterbanden gekocht. (Goodyear ultragrip 8m+s) met lichtmetalen velg, was niet eens zoveel duurder dan staal en aanmerkelijk goedkoper dan een aanbieding van de dealer. Ze zijn goed bevallen. Nu liggen ze in de schuur en in november mogen ze er weer op.
Ik heb de zelfde maat als zomers (195/65 R15) en zet ze er zelf onder.
In het boekje staat meestal wel wat er onder de auto kan.