• liquid_ice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
Zelf heb ik geen droger, maar ik stoor me wel aan de handdoeken die zo hard zijn dat je ze kan gebruiken als sloophamer.

Nou las ik hier ergens dat Bamboe handoekken dit probleem niet zouden hebben.
Dat kan voor veel mensen zowel comfort als een bezuiniging opleveren.

Ook lees ik her en der dat Bamoe (als textiel) millieu vriendelijker zou zijn als katoen bijvoorbeeld.

Wie heeft er Bamboe textiel?
Wat heb je dan?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

[ Voor 8% gewijzigd door liquid_ice op 19-09-2012 13:58 ]

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 09:51
http://www.bamboehanddoeken.nl/

Daar kun je een proefpakket bestellen en dan hier je bevindingen mailen.

(geen connecties verder met die toko)

[edit] net ook zo'n setje besteld, was ook wel benieuwd naar die handdoeken.

[ Voor 86% gewijzigd door TheSiemNL op 19-09-2012 15:08 ]

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:23
Volgens mij heeft Ecowomen ervaring met bamboe kleding, ik heb d'r nu al een tijdje niet meer gezien overigens.

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 11:41
Hier bamboe handdoeken, t-shirts, sokken, boxershorts
Goede ervaringen: dragen luchtig maar toch warm in de winter en koeler in de zomer tov katoen. ook ervaar ik minder lichaamsgeur eraan kleven na een dag dragen. Dankzij een keer bamboe truien mogen voelen bij een koffie-moment bij Ecowoman. :)

Heb geen droger, maar vergeleken met katoenen handdoeken zijn de bamboe handdoeken (ik heb ze van Satens of zo) erg fluffy en zacht zonder droger, gewoon vanaf het droogrek :)

[ Voor 24% gewijzigd door NielsTn op 19-09-2012 19:25 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 12:20
Ik ben heel benieuwd of het experiment bevalt! :)

Het lijkt me wel wat om bamboe te gaan gebruiken.

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:43

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Same hier . Straks ook maar set bestellen

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Goeie tip zeg, ook maar eens wat bestellen. Lees overal redelijk lyrische ervaringen!

• liquid_ice
Ben blij dat jullie de tips in dit topic goed vinden en het gaan uitproberen.

Maar eigenlijk ben ik nog opzoek naar mensen die er al ervaring mee hebben.

Anoniem: 351376

Sorry, sorry, mijn aanwezigheid op het forum is de laatste maanden door totale opslokking door andere zaken drastisch verlaagd. Zal helaas komend jaar nog wel vaker voorkomen.

Zelf draag ik alleen nog maar bamboekleding (oke, mijn winterjas is van hennep). Ooit gestart in een tropisch klimaat met een bamboeshirt voor mijn vriend die vanwege zijn huid niets anders dan katoen kon verdragen. Ik had gelezen dat bamboe nog beter dan katoen vocht zou absorberen en het vocht bovendien meteen zou afgeven. De testervaring was zo positief dat ik zelf als sportkleding ook bamboekleding heb aangeschaft. Ronduit geweldig: je zweet er sowieso minder in door de thermowerking. Door de antibacteriele werking gaat het vervolgens ook nog minder snel stinken (dus hoef je het ook minder snel te wassen). Was eerst moeilijk om te geloven, maar heb een zeer overtuigende sokkentest met een vriend van mij gedaan :) . Koel in de zomer, warm in de winter. Daarnaast voelt het als zijde op je huid.

Dan hebben we het nog niet eens over de voordelen voor het milieu gehad: voor de produktie van katoen is zeeeeeer veel water nodig en pesticiden: beiden niet nodig voor bamboe. Bovendien groeit bamboe razendsnel. Minder wasbeurten nodig en op 30 graden wasbaar, dus ook hier milieuwinst.

Zeer enthousiast geworden over bamboe, heb ik inmiddels naast bamboekleding (t-shirts, truien, jeans, broeken, ondergoed en sokken) ook bamboehanddoeken en bamboebeddengoed (waar huisstofmijt niet op kan overleven!). Na bamboehanddoeken en bamboesokken wil je echt niks anders meer (tenminste.... niemand die ik ken). Bij sportkleding, maar ook bij het bamboebeddengoed is de thermowerking echt geweldig! Mijn broer heeft tot volle tevredenheid (van hemzelf en zijn dochter) bamboeluiers gebruikt.

Wil je het uittesten: op dit moment op http://www.bamboe-shop.eu zijn er bamboe herenshirts voor 7 Euro en 10 Euro in de aanbieding (wat dunnere kwaliteit, maar dat is in de zomer extra prettig). En nee.... ik heb geen aandelen in bamboe en ook niet in bovengenoemde webshop. Als je nog meer adresjes wilt: ik heb met meerdere webshops goede ervaringen.

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:04
Anoniem: 351376 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:46:
Als je nog meer adresjes wilt: ik heb met meerdere webshops goede ervaringen.
Zou je die hier willen plaatsen? Ben na de eerste set handdoeken ook om, maar die eerste set gekocht met een Kadobon en die shop is nie goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
@ebk71, goed idee.

Kent iemand ook bamboe handdoeken met een bio keur?

ik lees her en der dat het viscositeits process vrij milieu onvriendelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 07:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

proefpaketje hier ook binnen, voelt appart aan, zeker niet slecht maar we gaan eens testen.:)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
Ben heel nieuwsgierig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Het grote voordeel zou hier zijn dat het niet in de droger hoeft/mag , dat is namelijk het enige wat we nog in de droger doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:33

Sabbi

je denkt aan mij.

Bamboe-textiel is gewoon Viscose/Rayon wat uit bamboe gewonnen wordt, en er worden inderdaad vrij brute chemicaliën gebruikt. Alle hippe eigenschappen die door de bamboe zouden komen zijn gewoon eigenschappen van rayon, maakt niet uit of je die nu uit bamboe, houtpulp of katoen gemaakt hebt. :)

Wikipedia: Bamboo textiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

bamboe klinkt beter he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
de engelse bamboe wiki is duidelijk en heel positief over de productie en het kweken van Bamboe.

Al is onderstaand stuke over war critiek ook interesant om te lezen.
Even though bamboo fabrics are often advertised as antibacterial, in reality finished bamboo fabric does not retain bamboos original antibacterial property; research is being conducted whereby antibacterial agents are being added to bamboo fabric to give it antibacterial properties.[39] For the moment the Federal Trade Commission (FTC) charge companies with fake antimicrobial claims. [40] Additionally, "raw bamboo fabric lets almost all damaging UV radiation pass through and reach the skin"; as such, research is being conducted to add UV absorbing chemicals to the fabric to prevent this from occurring.[39]
Zeker het UV deel voor in de zomer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Ik heb mijn bamboepakketje ook binnen. Vanavond na het tennissen eens testen. Het voelt in ieder geval goed aan. Die toko ziet ineens een toename in de verkoop van proefpakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-06 23:44
Ik lees graag de ervaringen van jullie voordat ik ga bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 474083

Beste mensen,

Benieuwd als ik was waar toch alle extra traffic en de bestelling van proefpakketten opeens vandaan kwam ben ik op zoek gegaan naar de bron. Gelukkig bestaat er zoiets als Google Analytics :). Ik wil me graag in de discussie mengen die jullie aan het voeren zijn. Zelf ben ik heilig overtuigd van de voordelen van bamboetextiel. Deze zijn door Ecowoman goed vertaald en uitgelegd.

Toch zijn er ook noch nadelen. De claim op de mate van duurzaamheid is nog niet goed en eenduidig te onderbouwen. Wel is het zo dat ik er van overtuigd ben dat de hele productieketen ten op zichte van katoen een stuk duurzamer is. T.a.v. dit punt is inmiddels genoeg te vinden op internet.

Hoe dan ook, ik wil jullie uitdagen om textiel van bamboe gewoon eens te proberen. Of het nu t-shirts, sokken, ondergoed of handdoeken zijn. De voordelen zijn echt geweldig!

Van mijn kant wil ik die uitdaging faciliteren. Ik maak zo direct een kortingscode van 15% aan die jullie kunnen gebruiken bij een bestelling boven de € 25,- excl. verzendkosten. Hiermee kun je dan nog voordeliger een gewone handdoek bestellen ipv een proefpakket.

De kortingscode is: GT15

Vriendelijke groet,

Egbert Prins
http://www.bamboehanddoeken.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ecowoman is op GoT inderdaad de promotor van bamboo-producten. Ik zou er zelf vanwege de drogerloze zachte eigenschappen ook wel aan willen, maar heb nog teveel "normale" handdoeken om een grootschalige vervanging te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik ben voor de buitensporten ook altijd geinteresseert in nieuwe materialen, dat katoen waardeloos is leer je dan overigens al gauw.

Ik heb veel dingen van merinowol, (zomers koel, winters warm, van nature antibacterieel en uv beschermend en sneldrogend) zijn er hier mensen met ervaring met zowel bamboe als merino?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
Ik vind het super dat Egbert Prins dit topic heeft gevonden en ons wil faciliteren om bamboe producten uit te proberen.

Ik heb 4 handdoeken besteld.

• TheSiemNL
Vanochtend mijn proefpakket geprobeerd en de handdoek is inderdaad aan de kleine kant, maar hij droogt goed. Nu zit hij in de was en ga ik hem uithangen om te drogen in plaats van in de droger. Achteraf had ik beter gewone handdoeken kunnen kopen, na de proef zie ik me niet veel meer doen met het kleine handdoekje.

• Rol-Co

Rol-Co

dat handoekje past prima op de wc bij het fonteintje :)

• liquid_ice
Keuken handdoeken van die maat gebruik ik zeker wel.
Maar washandjes nooit, haha.

Daarom heb ik ook maar gewoon grote handdoeken besteld.

En die kortingscode hierboven is ook mooi mee genomen.

• NielsTn
Anoniem: 474083 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 20:00:
Beste mensen,

Benieuwd als ik was waar toch alle extra traffic en de bestelling van proefpakketten opeens vandaan kwam ben ik op zoek gegaan naar de bron. Gelukkig bestaat er zoiets als Google Analytics :). Ik wil me graag in de discussie mengen die jullie aan het voeren zijn. Zelf ben ik heilig overtuigd van de voordelen van bamboetextiel. Deze zijn door Ecowoman goed vertaald en uitgelegd.

Toch zijn er ook noch nadelen. De claim op de mate van duurzaamheid is nog niet goed en eenduidig te onderbouwen. Wel is het zo dat ik er van overtuigd ben dat de hele productieketen ten op zichte van katoen een stuk duurzamer is. T.a.v. dit punt is inmiddels genoeg te vinden op internet.

Hoe dan ook, ik wil jullie uitdagen om textiel van bamboe gewoon eens te proberen. Of het nu t-shirts, sokken, ondergoed of handdoeken zijn. De voordelen zijn echt geweldig!

Van mijn kant wil ik die uitdaging faciliteren. Ik maak zo direct een kortingscode van 15% aan die jullie kunnen gebruiken bij een bestelling boven de € 25,- excl. verzendkosten. Hiermee kun je dan nog voordeliger een gewone handdoek bestellen ipv een proefpakket.

De kortingscode is: GT15

Vriendelijke groet,

Egbert Prins
http://www.bamboehanddoeken.nl
toon volledige bericht
zo je ook dan een bedrijfsaccount op GoT willen openen??
zie voorwaarden van tweakers ;)

Your wish is granted. :+

[ Voor 1% gewijzigd door zeef op 25-09-2012 16:11 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• TheSiemNL
NielsTn schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 13:50:
[...]

zo je ook dan een bedrijfsaccount op GoT willen openen??
zie voorwaarden van tweakers ;)
Als je hier vaker je producten komt promoten of je actief in allerlei discussies mengt kan ik me dat goed voorstellen, maar als je ineens extra proefpakketten verkoopt en dan uitzoekt waar die vandaan komen en dit topic vindt, dan ligt het in mijn ogen anders. En netjes dat hij ons een aanbieding doet.

• NielsTn
jantje.vlaam schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 15:00:
[...]

Als je hier vaker je producten komt promoten of je actief in allerlei discussies mengt kan ik me dat goed voorstellen, maar als je ineens extra proefpakketten verkoopt en dan uitzoekt waar die vandaan komen en dit topic vindt, dan ligt het in mijn ogen anders. En netjes dat hij ons een aanbieding doet.
Dat is dan niet commercieel oogpunt?
Gelijke monniken gelijke kappen. Met het vrijwaren van deze eis uit de voorwaarden voor 1 bedrijf is dadelijk het hek van de dam.

• liquid_ice
Laten we hier nou niet direct een ophef over maken.

Ik ken de voorwaarden van Tweakers niet, maar ik neem aan dat NielsTn gelijk heeft.
Ik ben het eens met gelijke monniken, gelijke kappen, maar ook neem ik aan dat Egbert gewoon niet op de hoogte is/was van die voorwaarde en niet expres het verkeerde account heeft aangemaakt.

Als jullie hierover verder willen discussieren, doe dat aub buiten dit topic.

Wat hier centraal staat is: "Bamboe textiel".

Wie heeft het?
Wat heb je dan?
Wat zijn de ervaringen ermee?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wordt aan gewerkt, zometeen schoon ik het topic op.

Verder over bamboe dus...

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
Ik hoop vandaag of morgen m'n bamboe handdoeken binnen te krijgen...

Hebben de anderen ze al door de wasmachine gedaan en laten drogen?

• liquid_ice
Vandaag hoopte ik m'n nieuwe handdoeken te kunnen uittesten, maar ze waren nog niet droog.

Misschien komt het door het weer of de lagere temperatuur.

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:04
liquid_ice schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:08:
Vandaag hoopte ik m'n nieuwe handdoeken te kunnen uittesten, maar ze waren nog niet droog.

Misschien komt het door het weer of de lagere temperatuur.
Hier weer even een katoenen handdoek gepakt omdat de bamboe wel inderdaad vochtig bleef aanvoelen. Zijn ze net van de zomer gaan gebruiken. Vermoed dat ze zo goed vocht opnemen en dus ook uit de lucht en daardoor vochtig blijven(de verwarming waar ze boven hangen gaat nog even niet aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Die van mij is na de eerste wasbeurd de droger in gegaan (dat doet mijn vrouw met vrijwel alles) en hij is er erg zacht uit gekomen. Neemt goed vocht op en bevalt prima. Mijn huidige handdoeken zijn nog goed, maar over 2-3 jaar zal ik toch eens goed gaan kijken.

• Leon303
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-03 09:10

Leon303

1060 Wp

Heb van de week ook 4 handdoeken binnen gekregen.
Tevens wat shirts bestelt, maar ze zijn behoorlijk aan de maat. Maatje s is al m. Hoop dat ze nog een beetje krimpen.

1060 Wp

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Leon303 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 10:58:
Heb van de week ook 4 handdoeken binnen gekregen.Tevens wat shirts bestelt, maar ze zijn behoorlijk aan de maat. Maatje s is al m. Hoop dat ze nog een beetje krimpen.
Zijn dat de shirts van bamboe-shop ? Goed dat ik weet dat ze zo groot vallen. Dat is de ellende met maten, er zijn er zo veel van en ze betekenen allemaal wat anders
Ik heb shirts XXL waar ik nauwelijks in kan en L die me te groot zijn.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
Heb je al contact opgenomen met de eigenaar van de webshop?

Misschien kan je wel wat regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Onlangs ook een hele rits bamboe (bad/douche) handoeken besteld via een bekende webshop.
Ervaring tot nu toe is prima. Enkel uitgewassen met de wasmachine op 30 graden en de handoeken zijn zachter eruit gekomen dan gewone handoeken na het drogen op de waslijn. Bespaar ik meteen de droger uit.
Gebruik ze nu ruim een week en ervaring is positief. Nemen goed vocht op en voelt "in verhouding tot gewone handoeken" zacht aan.
De handoeken voor de vaat zijn ook van badstof. Deze nog niet gebruikt.
Het comfort van een vaatwasser is me nog te groot.

Ben ook wel benieuwd naar ervaringen van anderen?

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Het test pakket is prima bevallen hier, vol lof er over dus als er vervanging moet komen gaat het zeker bamboe worden. zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Het washandje is na het eerste gebruik de was en de droger in gegaan en is aan een kant volledig uit elkaar gevallen. De handdoek daarentegen mankeerde niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
Wow, dat is vervelend zeg.

Heb je al contact opgenomen met de leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Nee, washandjes gebruik ik toch niet. Maar ik zal hem mailen en een foto maken. Mijn vrouw gebruikt wel washandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
Al iets terug gehoord op je mailtje?

Ik heb mijn beide handdoeken voor de 2de keer in de was gedaan (voorzichtige 40 graden geprobeerd)
en ze zijn er goed uit gekomen.

Ze hangen nog te drogen en voelen klam, maar zacht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon303
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-03 09:10

Leon303

1060 Wp

De bamboeboxer wordt hier naar volle tevredenheid gedragen! :+

1060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb een paar bamboe t-shirts van Fjällräven (gehaald bij de Beversport), deze bevallen me echt prima. Ik draag ze in de zomer als t-shirt en nu onder een shirtje als "hemd" bij het sporten.

1 van de shirts had wel een rare bobbel na het ophangen na 1e keer wassen. Dit shirt is dus nu maar "hemd" geworden (wel zonde, want best prijzig).
Pagina: 1