Sorry, sorry, mijn aanwezigheid op het forum is de laatste maanden door totale opslokking door andere zaken drastisch verlaagd. Zal helaas komend jaar nog wel vaker voorkomen.
Zelf draag ik alleen nog maar bamboekleding (oke, mijn winterjas is van hennep). Ooit gestart in een tropisch klimaat met een bamboeshirt voor mijn vriend die vanwege zijn huid niets anders dan katoen kon verdragen. Ik had gelezen dat bamboe nog beter dan katoen vocht zou absorberen en het vocht bovendien meteen zou afgeven. De testervaring was zo positief dat ik zelf als sportkleding ook bamboekleding heb aangeschaft. Ronduit geweldig: je zweet er sowieso minder in door de thermowerking. Door de antibacteriele werking gaat het vervolgens ook nog minder snel stinken (dus hoef je het ook minder snel te wassen). Was eerst moeilijk om te geloven, maar heb een zeer overtuigende sokkentest met een vriend van mij gedaan

. Koel in de zomer, warm in de winter. Daarnaast voelt het als zijde op je huid.
Dan hebben we het nog niet eens over de voordelen voor het milieu gehad: voor de produktie van katoen is zeeeeeer veel water nodig en pesticiden: beiden niet nodig voor bamboe. Bovendien groeit bamboe razendsnel. Minder wasbeurten nodig en op 30 graden wasbaar, dus ook hier milieuwinst.
Zeer enthousiast geworden over bamboe, heb ik inmiddels naast bamboekleding (t-shirts, truien, jeans, broeken, ondergoed en sokken) ook bamboehanddoeken en bamboebeddengoed (waar huisstofmijt niet op kan overleven!). Na bamboehanddoeken en bamboesokken wil je echt niks anders meer (tenminste.... niemand die ik ken). Bij sportkleding, maar ook bij het bamboebeddengoed is de thermowerking echt geweldig! Mijn broer heeft tot volle tevredenheid (van hemzelf en zijn dochter) bamboeluiers gebruikt.
Wil je het uittesten: op dit moment op
http://www.bamboe-shop.eu zijn er bamboe herenshirts voor 7 Euro en 10 Euro in de aanbieding (wat dunnere kwaliteit, maar dat is in de zomer extra prettig). En nee.... ik heb geen aandelen in bamboe en ook niet in bovengenoemde webshop. Als je nog meer adresjes wilt: ik heb met meerdere webshops goede ervaringen.