Serials inbakken via sysprep

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 426203

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn unattend.xml (sysprep) af. Nu kwam ik erachter dat de computers ook moeten geactiveerd worden met een Windows-key natuurlijk. Dat is geen probleem, heb een VLK-key, dus Windows moet gewoon worden geactiveerd.

Maar dan nog Office, is er een mogelijkheid om daarvan de key in de unattend.xml te bakken op een of andere manier? Ik gebruik Windows System Image Manager (AIK) vind ik er wat makkelijker uitzien dan MDT.

Alvast bedankt _/-\o_

Anoniem: 329694

Volgens mij kan dat d.m.v. registry keys

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-07 13:40
Dat moet via een customization tooltje van office zelf.
Deze is voor 2010, maar het kan ook met 2003 en 2007.. Bij 2007 en 2010 heb je wel de professional plus nodig, oftewel een enteprise versie.
http://blogs.technet.com/b/office_resource_kit/archive/2010/12/02/office-customization-tool-faq.aspx

Op deze manier kun je aangeven waar Office moet komen, welke serienummer moet worden gebruikt en welke installatie mode je wilt gebruiken. (silent, verbose of full)

Edit:

Dit is misschien beter.http://technet.microsoft....ry/ff404178.aspx#section3 Wel moet je system configuration manager even weg laten. Zie stukje: Create a Setup customization file for Office 2010
Succes.

[ Voor 16% gewijzigd door albert04 op 19-09-2012 13:43 ]

Topicstarter
Dankjewel Albert! :)

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
In MDT 2012 zit een functionaliteit dat je voor Office 2010 (en 2007) een answer file kan genereren. Erg handig, ik gebruik die functie vaak. Je kan dan de serial meegeven indien nodig, maar je kan ook gelijk bepalen welke onderdelen van Office geïnstalleerd worden, waar ze geïnstalleerd worden etc. etc.. Je kan de hele Office setup customizen. Het bestand dat je overhoudt aan het einde kan je dan in de Updates folder van je Office package plaatsen en klaar is kees. Setup volgt automatisch de answer file dan.

Even wat off-topic, MDT 2012 is wel een aanrader als je met images etc. bezig bent en als je geen SCCM hebt.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 09:10
VLK key is geen key, VLK heeft MAK of KMS keys.
voor office: " setup /admin" en een msp file maken en in de updates folder droppen.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 14:11

mutsje

Certified Prutser

Je kan Office gewoon opnemen in de sysprep image, Er is een script dat je kan draaien om Office te activeren. Echter zou ik wel adviseren om het aantal mak key's op te hogen want elke keer dat je een computer opnieuw uitrolt moet de key geactiveerd worden. je kan het vinden op deze site http://serverfault.com/qu...r-unattended-installation het batch script heb ik zelf ook toegepast op een omgeving die met wds uitgerold wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door mutsje op 19-09-2012 21:22 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:21

TheVMaster

Moderator WOS
Over welke Windows versie gaat het hier? Enneh.....mogelijk ff WDS/MDT installeren dat maakt het allemaal een stuk eenvoudiger dan met de AIK je unattend.xml bewerken :+

Beetje kennis op doen van MDT en je gaat los....vanuit MDT kun je eenvoudig deployment van Windows inclusief Office doen...zoals ook al eerder gezegd.

Check ook eens de MDT Forums op TechNet en natuurlijk de Solution Accelerators homepage van de Deployment Toolkit.

Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

• BDannyV
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je kunt toch gewoon een KMS server opzetten om de machines van de nodige keys te voorzien?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
BDannyV schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:54:
Je kunt toch gewoon een KMS server opzetten om de machines van de nodige keys te voorzien?
De TS schrijft niet of hij een MAK of KMS key heeft.

Het klopt wel, als je via KMS gaat hoef je tijdens installatie geen keys mee te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank!

Hoe gaat het precies via WDS? Gewoon de image installeren, dan bij de WinPE (waar ze timezone vragen, computernaam) CTRL+SHIFT+F3 gebruiken zodat hij opstart in auditmode, unattend.xml plaatsen in de sysprep map en dan opnieuw opstarten?

Volgens mij denk ik te moeilijk... moet toch sneller kunnen? Wel via WDS/PXE

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 426203 op 21-09-2012 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 426203 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:10:
Dank!

Hoe gaat het precies via WDS? Gewoon de image installeren, dan bij de WinPE (waar ze timezone vragen, computernaam) CTRL+SHIFT+F3 gebruiken zodat hij opstart in auditmode, unattend.xml plaatsen in de sysprep map en dan opnieuw opstarten?

Volgens mij denk ik te moeilijk... moet toch sneller kunnen? Wel via WDS/PXE
Ehh.....via MDT is het nog eenvoudiger.... :+ MDT = uitbreiding op WDS enneh..als je MDT gebruikt moet je binnen WDS alleen een bootimage instellen, welke vanuit de deploymentshare van MDT gegenereerd wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 21-09-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jep, was aan het zoeken hoe je die ISO kon maken. Heb de optie gevonden via 'Update Deployment Share'
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2yosjmd.jpg
Krijg nu deze foutmelding. Na de eerste keer heb ik de volledige deployment share weggegooid en een nieuwe aangemaakt, omdat ik al veel dingen had geautomatiseerd. Daarna snel een nieuwe aangemaakt, met alleen Office als application toegevoegd maar bij de tweede poging weer deze foutmelding.

Ik gebruik een custom made image. Via acronis het image geïnstalleerd op een test pc, daarna gesysprepped -> image gecaptured (image in zijn huidige staat opgeslagen via .wim file) en deze .wim file heb ik toegevoegd aan MDT.. gaat het daar ergens fout? Als je via WDS/PXE deze image kiest om te installeren lukt het wel gewoon en installeert hij zich.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 426203 op 21-09-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Hmmmm dat kan van alles zijn.

- Drivers voor de storage. wordt je harddisk wel herkend? Kun je via F8 (tijdens de foutmelding of eerder) en via de commandprompt notepad openen. Via Openen kun je de schijven bekijken.

- Wordt voor het deployen van de image ook geformatteerd? Die task maakt ook de juiste partities aan.

- Misschien ligt het ook aan die van Acronis. Ik zou opnieuw beginnen met het installeren van Windows 7 (?). Dus alles installeren, dus ook de updates behalve applicaties. Daarna via MDT de boel capture'en. Deze zorgt ook voor de juiste sysprep. Alleen om de capture task sequence op te roepen kan niet via PXE/WinPE. Doet moet vanuit Windows. Je moet namelijk de LiteTooch.wsf vanuit de deploymentshare in de commandprompt opvragen.. Makkelijker voor jou is misschien gewoon de task sequence build and capture gebruiken. Dan doet MDT alles voor je (inc updates installeren, als je dat aangeeft)

- De juiste drivers in MDT importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er komt ook een foutmelding bij syspreppen en capturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:27
Welke foutmelding :+?

Daarnaast zegt inderdaad Google dat dit vanalles kan zijn. Het blijkt ook erg lastig op te lossen te zijn als je niet zo goed weet waar het zit. Wat je overigens wel zou kunnen proberen is contact opnemen met de Microsoft Support als dat mogelijk is. Misschien kunnen zij jou verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Onder andere dat hij te weinig ruimte heeft om het image te capturen. Terwijl er genoeg ruimte is op de toebedeelde share op de server.

Maar goed, even terug naar de unattend.xml via WAIK. Dat werkt wel gewoon. Moet alleen Office activeren. Heb nu de .MSP opgeslagen, waar kan ik die zetten zodat hij automatisch wordt uitgevoerd na de installatie van het image?

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 426203 op 24-09-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Dat kan in de map updates in Office, mits je geen andere updates er in hebt staan.
Als je dat wel hebt is er een alternatief om gewoon in de root van de office map te plaatsen en dan gebruik je deze switch. setup.exe /adminfile default.MSP

Dan weet ik misschien waarom hij die melding geeft. Omdat Windows 7 2 verschillende partities gebruikt. 1 voor system/boot files (200/300mb groot) en de andere voor het OS zelf.

Het kan zijn dat MDT de eerste partitie, dus die van 200mb ziet en dat ie de image daar wilt deployen. Je moet er voorzorgen dat je voor de task deploy image 2 partities laat maken. 1 van 200/300 mb(ik weet niet precies hoe groot zn systempartitie moet zijn). Deze maak je bootable. De 2e partitie moet voor het OS zijn. Dus het maakt niet uit hoe groot ie is. Eventueel kun je ook een 3e partitie maken voor de data etc. Daarnaast kun je in de WIM file zelf nog aangeven welk deel van de WIM file hij moet deployen. Als het goed is heeft hij 2 partities gecaptured en dat kun je zien in de eigenschap van de WIM file. Waar het precies zit weet ik niet, daar moet ik even voor induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Waarmee heb je je image gecaptured dan? Ook via de capture taak in MDT? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nop, die capturetaak geeft foutmeldingen.
Gecaptured via WDS gewoon. Dat werkt wel, en dan met die unattend.
Hoef alleen nog office erin te verwerken en dan is het klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ehh...dat geeft foutmeldingen? Ohw..oke...misschien dat probleem dan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Misschien hier eens in verdiepen???
Alleen om de capture task sequence op te roepen kan niet via PXE/WinPE. Doet moet vanuit Windows. Je moet namelijk de LiteTouch.wsf vanuit de deploymentshare in de commandprompt opvragen..
Dit geldt alleen als je het OS wil capturen via MDT... Dat moet helaas via commandline op de wizard van MDT op te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
albert04 schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:04:
Dat kan in de map updates in Office, mits je geen andere updates er in hebt staan.
Als je dat wel hebt is er een alternatief om gewoon in de root van de office map te plaatsen en dan gebruik je deze switch. setup.exe /adminfile default.MSP
Office staat op de computer al geïnstalleerd. Maar heb die customization tool van Office uitgevoerd en heb de .msp opgeslagen op een test pc waar Office al geinstalleerd staat. Daar is office al handmatig geactiveerd. Als ik nu dit image dadelijk ga capturen en het op de andere client installeer vraagt hij waarschijnlijk weer voor activatie. Dus als ik het volgende toevoeg aan de answerfile unattend.xml, dan wordt hij automatisch geactiveerd waarschijnlijk?
<SynchronousCommand wcm:action="add">
<CommandLine>start c:\windows\system32\officeunattend.msp</CommandLine>
<Order>3</Order>
<RequiresUserInput>false</RequiresUserInput>
</SynchronousCommand>
Heb .msp file even in de system32 gezet en officeunattend.msp genoemd. Maar twijfel nog over de commandline. Iemand?

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 426203 op 25-09-2012 12:28 ]

Pagina: 1