• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-02 00:08
Een week of 4 geleden kwam in de micro USB-poort van mijn mobiel een enkel drupje water. Aanvankelijk kon de telefoon hierdoor niet opladen en evenmin verbinding maken met mijn PC. Nadat ik de USB poort schoon had gemaakt, er zat namelijk stof in, deed dat het allemaal wel weer. Nu heeft de telefoon als probleem dat beeldscherm niet altijd uit gaat en dat de telefoon vrijwel altijd 'denkt' dat die aan het opladen is, ook als de hij niet aan de lader ligt. De telefoon doet het verder goed, maar ik irriteer mij mateloos aan deze twee dingen. Valt dit onder de garantie, of is zelfs een drupje water eigen schuld dikke bult? Stel dat ik het zou laten repareren, wat zou dat kosten? Moet de printplaat worden vervangen of kan er nieuwe USB module in worden geprikt? Het eerste lijkt mij nogal duur, terwijl het tweede wellicht betaalbaar is.

Omdat ik mijn telefoon heb geroot ben ik nog niet naar een Samsung Service punt geweest. Dan moet ik eerst mijn telefoon unrooten, nieuwe stock firmware flashen en daarna alles opnieuw instellen. Ik heb daar vooralsnog geen zin in. Daarom stel ik de vraag eerst hier, wellicht iemand die er ervaring mee heeft.

Specs

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:41
een telefoon is er niet op gemaakt dat je water in de usb aansluiting gooit, dat is helaas gebruikers schade.

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:17
Kwak schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:13:
Een week of 4 geleden kwam in de micro USB-poort van mijn mobiel een enkel drupje water. Aanvankelijk kon de telefoon hierdoor niet opladen en evenmin verbinding maken met mijn PC. Nadat ik de USB poort schoon had gemaakt, er zat namelijk stof in, deed dat het allemaal wel weer. Nu heeft de telefoon als probleem dat beeldscherm niet altijd uit gaat en dat de telefoon vrijwel altijd 'denkt' dat die aan het opladen is, ook als de hij niet aan de lader ligt. De telefoon doet het verder goed, maar ik irriteer mij mateloos aan deze twee dingen. Valt dit onder de garantie, of is zelfs een drupje water eigen schuld dikke bult? Stel dat ik het zou laten repareren, wat zou dat kosten? Moet de printplaat worden vervangen of kan er nieuwe USB module in worden geprikt? Het eerste lijkt mij nogal duur, terwijl het tweede wellicht betaalbaar is.

Omdat ik mijn telefoon heb geroot ben ik nog niet naar een Samsung Service punt geweest. Dan moet ik eerst mijn telefoon unrooten, nieuwe stock firmware flashen en daarna alles opnieuw instellen. Ik heb daar vooralsnog geen zin in. Daarom stel ik de vraag eerst hier, wellicht iemand die er ervaring mee heeft.
Water is altijd eigen schuld... Echter in dit geval kun je wel gewoon garantie claimen aangezien ze zeer waarschijnlijk niet kunnen zien dat er waterschade is. Tegenwoordig(al een tijdje) zit er een soort van sticker in mobiele telefoons die als er teveel vocht in zit(heeft gezeten) hij verkleurd en hier kunnen ze aan zien dat er water schade is geweest ook nadat hij zorgvuldig gedroogd is. Echeter in dit geval is de waterschade "extern" gebleven. Je kan het gewoon op garantie gooien maar natuurlijk niet netjes... maar het kan wel :+

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 13:21

mace

Sapere Aude

Waterschade valt buiten de garantie, dus je zult daarvoor verzekerd moeten zijn.

Als het thuis gebeurd is en je bent all-risk verzekerd kun je het misschien op je inboedelverzekering verhalen. Ik had een maand of 3 geleden mijn telefoon laten vallen, en de reparatie daarvoor is verhaald op mijn inboedelverzekering.

Als dat alles geen optie is kun je hem insturen voor garantie met een droge beschrijving van het euvel zonder de oorzaak te vermelden (je bent immers niet verplicht dit te melden) en dan hopen dat de vochtsensor niet afgegaan is. Is dat wel zo, dan moet je de reparatie betalen. (Nee, dit is geen fraude voordat iemand er over gaat klagen). Als ze dan een rekening sturen dan zul je die gewoon moeten betalen uiteraard want het is immers gebruikersschade.

• killabeat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
kzou aanraden om hem nog eens te reinigen met een fijn voorwerp terwijl het toestel uit staat.
Het is mogelijk dat je tijdens het opkuisen van je micro usb poort je een pinnetje hebt geraakt en dat die nu contact zit te maken met een naburige pin.

dit is geen garantie, en opsturen zal je makkelijk + 200€ kosten, vaak zelfs meer dan de marktwaarde van je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Dat water eigen schuld is leek mee ook, toch zijn er ook grenzen. Maar een druppel in de USB poort is wellicht eigen schuld dikke bult. Als die zelfde druppel op het scherm zou komen en dan zou leiden tot schade, zou ik het wel redelijk vinden wanneer dat onder de garantie zou vallen. Opsturen van een in principe acceptabel werkende telefoon met daarbij een risico op een rekening van € 200,- gaat me te ver. Bovendien voel ik me niet helemaal lekker bij het verzwijgen van de oorzaak. Maar wellicht ben ik daarin te zwaar op de hand.

Helaas heb ik geen all-risk inboedel verzekering. Wel heb ik dit jaar al twee maal buiten eigen schuld een ongeluk gehad met de racefiets, mogelijk krijg ik nog een derde ongeluk waarbij mijn telefoon sneuvelt. Dan kan ik het wel verhalen :).

Het schoonmaken helpt. Ik heb de USB poort flink gepoetst met een schoenenborstel en het lijkt nu beter te zijn, al kreeg ik vanochtend wel weer de melding dat die aan het laden was terwijl die in mijn broekzak zat zonder aan te lader vast te zitten. Iemand nog een tip voor het reinigen van dat minuscule poortje? Je kan er amper bij.

Dank voor de informaties tot nu toe.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:44

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wat alcohol en een lucht spuitje misschien?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
NoFearCreations schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 16:56:
Wat alcohol en een lucht spuitje misschien?
Ik zou WD-40 proberen. "Water Displacement, experiment 40".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 16:08
klinkt als dat er meer nat geworden is. alleen de usb poort geeft hooguit laad/connectie problemen met pc. vreemd reageren van het scherm is er meestal veel meer aan de hand.

je kan altijd het usb printje zelf vervangen. deze zal niet zo duur zijn via ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Dat scherm probleem bleek een softwareprobleem te zijn en is inmiddels opgelost. Door de instellingen voor het automatisch uitgaan van het scherm aan te passen en daarna weer te veranderen naar mijn eigen voorkeuren, kon ik probleem verhelpen.

Wat is de elektrische weerstand van alcohol? Water zou in principe ook slechte geleider moeten zijn, maar dat is alleen het geval als het zuiver (=gedestilleerd/gedemineraliseerd) water is. Ik snap dat de alcohol eerst moet verdampen voordat je hem aan zetten, maar voor de zekerheid wil ik weten of het veilig is. Volgens mij heeft alcohol een hoge elektrische weerstand dus zou het slecht moeten geleiden, maar wellicht geleiden de kleur- of geurstof wel.

WD40 kan ik wel aanschaffen, dan kan ik tenslotte ook nog gebruiken als kettingsmeer voor mij racefiets. Mogelijk doet dat nog iets.

Hoe vervang je het USB printje? Ik kan veel zelf doen, maar heb geen (elektro)technische opleiding. Of kan je met google een walkthrough vinden?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Kwak schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 17:09:
WD40 kan ik wel aanschaffen, dan kan ik tenslotte ook nog gebruiken als kettingsmeer voor mij racefiets. Mogelijk doet dat nog iets.
Hoewel het offtopic is: voor een ketting smeren moet je nou net geen WD-40 gebruiken. Kettingzaagolie doet dat prima.
@hieronder: naaimachineolie zal op de fiets nog wel lukken, hoewel ook daar de versnellingen (v^2/r) gigantisch zijn op de ketting. Kettingzaagolie plakt aanzienlijk beter.

[ Voor 19% gewijzigd door RemcoDelft op 21-09-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Oh, dank voor de off-topic tip. Kettingzaagolie, ik zal het eens zoeken in de bouwmarkt als mijn naaimachineolie op is. Mocht naaimachineolie ook niet goed zien, dan mag je mij een PM zeuren. Anders worden de modjes boos.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:30
Het usb printje vervangen stelt niks voor. Gewoon de telefoon open schroeven en dan zie je eigenlijk direct al hoe het zit. Ik heb het zelf al een aantal keren gedaan, met een paar minuten is het klaar.

Als je dat doet ben je wel de garantie kwijt.
Pagina: 1