Een week of 4 geleden kwam in de micro USB-poort van mijn mobiel een enkel drupje water. Aanvankelijk kon de telefoon hierdoor niet opladen en evenmin verbinding maken met mijn PC. Nadat ik de USB poort schoon had gemaakt, er zat namelijk stof in, deed dat het allemaal wel weer. Nu heeft de telefoon als probleem dat beeldscherm niet altijd uit gaat en dat de telefoon vrijwel altijd 'denkt' dat die aan het opladen is, ook als de hij niet aan de lader ligt. De telefoon doet het verder goed, maar ik irriteer mij mateloos aan deze twee dingen. Valt dit onder de garantie, of is zelfs een drupje water eigen schuld dikke bult? Stel dat ik het zou laten repareren, wat zou dat kosten? Moet de printplaat worden vervangen of kan er nieuwe USB module in worden geprikt? Het eerste lijkt mij nogal duur, terwijl het tweede wellicht betaalbaar is.
Omdat ik mijn telefoon heb geroot ben ik nog niet naar een Samsung Service punt geweest. Dan moet ik eerst mijn telefoon unrooten, nieuwe stock firmware flashen en daarna alles opnieuw instellen. Ik heb daar vooralsnog geen zin in. Daarom stel ik de vraag eerst hier, wellicht iemand die er ervaring mee heeft.
Omdat ik mijn telefoon heb geroot ben ik nog niet naar een Samsung Service punt geweest. Dan moet ik eerst mijn telefoon unrooten, nieuwe stock firmware flashen en daarna alles opnieuw instellen. Ik heb daar vooralsnog geen zin in. Daarom stel ik de vraag eerst hier, wellicht iemand die er ervaring mee heeft.