Her en der heb ik dit al in 'de groep' gegooid. Wil dus een VPN verbinding [PPTP] maken met mijn HorizonBox en in het UPC netwerk.
De Horizon is aangesloten als modem/router. De Pc hangt aan de Horizon. Ben al zover dat ik weet hoe ik een 'nieuwe binnenkomende verbinding' in Windows7 Ultimate aanmaak.
In de modem/router setup van de Horizon Box het ik poort 1723 geforwarded naar het interne ip-adres van de pc.
Externe ip is iets als: 77.XXX.XXX.X
DHCP van de modem router is : 192.168.192.1
Ip-adres van de pc is: 192.168.192.7
Als ik nu een VPN verbinding aanmaak op mijn iPad Krijg ik de melding dat de VPN-server:
PPTP-VPN-server reageert niet
Als gegevens vul ik in op de iPad:
Kortom, ik kom er niet echt uit. Iemand tips?
De Horizon is aangesloten als modem/router. De Pc hangt aan de Horizon. Ben al zover dat ik weet hoe ik een 'nieuwe binnenkomende verbinding' in Windows7 Ultimate aanmaak.
In de modem/router setup van de Horizon Box het ik poort 1723 geforwarded naar het interne ip-adres van de pc.
Externe ip is iets als: 77.XXX.XXX.X
DHCP van de modem router is : 192.168.192.1
Ip-adres van de pc is: 192.168.192.7
Als ik nu een VPN verbinding aanmaak op mijn iPad Krijg ik de melding dat de VPN-server:
PPTP-VPN-server reageert niet
Als gegevens vul ik in op de iPad:
- Beschrijving: Mijnpc
- Server: extern ip-adres
- Account: de naam welke ik op de pc ingevoerd heb bij 'nieuwe binnenkomende verbinding': i.e GebruikerVPN
- RSA SecurID: uit
- Wachtwoord: het wachtwoord wat ik heb opgegeven bij inkomende nieuwe verbinding'
- Codereingsniveau: automatisc
- Stuur alle verkeer: aan
- Proxy: uit
Kortom, ik kom er niet echt uit. Iemand tips?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 12:19 . Reden: aanvulling ]