Toon posts:

HorizonBox UPC en VPN-tunnel aanmaken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Her en der heb ik dit al in 'de groep' gegooid. Wil dus een VPN verbinding [PPTP] maken met mijn HorizonBox en in het UPC netwerk.

De Horizon is aangesloten als modem/router. De Pc hangt aan de Horizon. Ben al zover dat ik weet hoe ik een 'nieuwe binnenkomende verbinding' in Windows7 Ultimate aanmaak.

In de modem/router setup van de Horizon Box het ik poort 1723 geforwarded naar het interne ip-adres van de pc.

Externe ip is iets als: 77.XXX.XXX.X
DHCP van de modem router is : 192.168.192.1
Ip-adres van de pc is: 192.168.192.7

Als ik nu een VPN verbinding aanmaak op mijn iPad Krijg ik de melding dat de VPN-server:

PPTP-VPN-server reageert niet

Als gegevens vul ik in op de iPad:
  • Beschrijving: Mijnpc
  • Server: extern ip-adres
  • Account: de naam welke ik op de pc ingevoerd heb bij 'nieuwe binnenkomende verbinding': i.e GebruikerVPN
  • RSA SecurID: uit
  • Wachtwoord: het wachtwoord wat ik heb opgegeven bij inkomende nieuwe verbinding'
  • Codereingsniveau: automatisc
  • Stuur alle verkeer: aan
  • Proxy: uit
Wat mij nu wel opvalt: het wachtwoord wat ik heb ingegeven op de pc is 9 tekens. Als ik echter de de eigenschappen naderhand nakijk in het account wat ik heb gemaakt in 'binnenkomende verbindingen' deze uit 15 tekens bestaat. Nu is het misschien toevallig, maar mijn computernaam is 15 tekens?!

Kortom, ik kom er niet echt uit. Iemand tips?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 12:19 . Reden: aanvulling ]

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-12 09:00
Probeer je met je iPad op het lokale netwerk die verbinding op te zetten?
Dan moet je dat of proberen naar het interne IP van de server als eerste test en daarna naar het externe IP als je op een ander netwerk zit.

Dat met wachtwoord is vrij standaard dat deze meer/minder tekens tonen dan je hebt ingegeven.

geheelonthouder met geheugenverlies

Verwijderd

Topicstarter
TallManNL schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:57:
Probeer je met je iPad op het lokale netwerk die verbinding op te zetten?
Dan moet je dat of proberen naar het interne IP van de server als eerste test en daarna naar het externe IP als je op een ander netwerk zit.

Dat met wachtwoord is vrij standaard dat deze meer/minder tekens tonen dan je hebt ingegeven.
Dat met dat wachtwoord is mij dan helder.

Maar zowel intern als extern krijg ik dezelfde melding. Op de pc draait geen VPN-server. Zou het daardoor komen? En hoe kan ik een VPN-server installeren op Windows. Zoek me echt overal suf, maar aangezien een VPN verbinding redelijk nieuw voor me is roep ik iets met: bomen, bos,zien, niet.. :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

:?

Lees ik het goed dat je een VPN probeert op te zetten tussen twee devices zonder dat ze VPN-software draaien? 8)7

Ja, dat kan nogal oorzaak zijn dat het niet werkt :o

Wat je minimaal nodig hebt:

Intern op je LAN:
- VPN server op de ene apparaat (bijv je PC)
- VPN client op je andere apparaat (bijv je iPad)
- Server en client moeten zelfde protocol en authenticatie praten.

Extern:
- alles hierboven, plus relevante port forwards in je router (dat Horizon ding dus). Welke ports je moet forwarden hangt uiteraard af van je server software en het protocol...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard snap ik je scepsis..en ik snap zeker je opmerkingen. Er zijn naar ik weet routers met een VPN passthrough , of een VPN-server. Echter de Horizon box heeft naar mijn weten geen VPN-server. Wel kan je portforwarding doe naar je pc waarop een VPN-server zou moeten draaien. Met alle plezier wil ik op mijn Win7-bak een VPN-server installeren. Ook daar heb ik vriend google al voor gebruikt. Maar een simpele install.exe voor een VPN-server op Windows7 Ultimate kan ik niet vinden

Dus als iemand een installable VPN-server voor me weet...dank..:-)

Als ik dat heb, dan kom ik er zelf wel uit. OpenVPN heb ik al eens naar gekeken, maar dat snap ik vooralsnog nog niet echt...:-\

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Routers hebben vaak VPN-passthrough of VPN-endpoint functionaltieit, maar dan moet je nog kiezen wat er aan andere uiteinde komt te hangen :o

Dat is ook waarom je geen "install.exe" vindt, het is alsof je "install.exe" voor spel zoekt zonder te definiteren welk spel dat moet zijn of zelfs welke genre...

Verdiep je allereerst in VPNs. Wat wil jij exact met dit VPN bereiken? Als je dat weet kun je zoeken naar meest geschikte oplossing voor jouw situatie. Zonder te weten wat je wilt zul je iig nooit iets vinden. En als je ons niet vertelt exact wat je wilt bereiken kunnen wij ook niets concreets aanraden.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 19 september 2012 @ 18:37:

Verdiep je allereerst in VPNs. Wat wil jij exact met dit VPN bereiken? Als je dat weet kun je zoeken naar meest geschikte oplossing voor jouw situatie. Zonder te weten wat je wilt zul je iig nooit iets vinden. En als je ons niet vertelt exact wat je wilt bereiken kunnen wij ook niets concreets aanraden.
Met alle respect, maar verdiep je of, lees eens begrijpend wat er in deze post staat. En van je belerende, aanmatigende toontje ben ik niet gediend. Wat ik wil staat namelijk in de eerste alinea.

Maar om het je makkelijker te maken. Wat ik wil is in Jip&janneke taal:

Via de iPad over 3G, en via de pc op mijn werk naar horizon.tv van UPC kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 18:59 . Reden: vileine tekst verwijderen ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Juist, je wilt dus een point to point virtual lan. Ga daar eens op zoeken.

En sla hand even in eigen boezem waarom bijna niemand reageert op je vraag en degene die reageert een toon aanslaat waar je niet van gediend bent. Het zou zomaar te maken kunnen hebben met de manier waarop je je vraag stelt en de houding/moeite die daaruit straalt. Doe daar je voordeel mee.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Wat denk je nu zelf? Dat ik niet gezocht heb?

Doe niet zo pedant joh....
Pagina: 1