Hallo Tweakers. Ik wil graag een nieuwe PC bouwen en wil graag weten of dit een mooie setup is en wat er allemaal nog verbeterd kan worden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games als GW2 op ultra en ik moet er een paar jaar mee vooruit kunnen als enige PC.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €800. Iets eroverheen mag, maar eronder is natuurlijk altijd beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee, alleen monitor en toetsenbord en muis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel processor is een must. Voor de videokaart gaat mijn voorkeur uit naar AMD, maar ik ben niet een fanboy die allergisch is voor nVidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Aangezien er onder mijn bureau geen ruimte is en hij dus op mijn bureau zal moeten staan, is geluidsniveau en formaat wel iets wat ik in de gaten wil houden. Ik wil niet overklokken, dus K-processors en Z-moederborden zijn overbodig.
Mijn huidige idee is iets als dit:
Verder is dit de eerste PC die ik geheel zelf wil bouwen. Tips zijn dus altijd welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games als GW2 op ultra en ik moet er een paar jaar mee vooruit kunnen als enige PC.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €800. Iets eroverheen mag, maar eronder is natuurlijk altijd beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee, alleen monitor en toetsenbord en muis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel processor is een must. Voor de videokaart gaat mijn voorkeur uit naar AMD, maar ik ben niet een fanboy die allergisch is voor nVidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Aangezien er onder mijn bureau geen ruimte is en hij dus op mijn bureau zal moeten staan, is geluidsniveau en formaat wel iets wat ik in de gaten wil houden. Ik wil niet overklokken, dus K-processors en Z-moederborden zijn overbodig.
Mijn huidige idee is iets als dit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version) | € 79,80 | € 79,80 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 87,20 | € 87,20 |
| 1 | Intel Core i5 3450 Boxed | € 164,50 | € 164,50 |
| 1 | Sapphire HD 7870 GHz Edition 2GB GDDR5 | € 212,90 | € 212,90 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 88,99 | € 88,99 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 36,45 | € 36,45 |
| 1 | MSI H77MA-G43 | € 72,99 | € 72,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 796,78 | |
Verder is dit de eerste PC die ik geheel zelf wil bouwen. Tips zijn dus altijd welkom.
[ Voor 3% gewijzigd door wjvds op 19-09-2012 14:28 ]