Game/school pc €800

Pagina: 1
Acties:

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-04 13:38
Hallo Tweakers. Ik wil graag een nieuwe PC bouwen en wil graag weten of dit een mooie setup is en wat er allemaal nog verbeterd kan worden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games als GW2 op ultra en ik moet er een paar jaar mee vooruit kunnen als enige PC.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €800. Iets eroverheen mag, maar eronder is natuurlijk altijd beter.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee, alleen monitor en toetsenbord en muis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel processor is een must. Voor de videokaart gaat mijn voorkeur uit naar AMD, maar ik ben niet een fanboy die allergisch is voor nVidia.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Aangezien er onder mijn bureau geen ruimte is en hij dus op mijn bureau zal moeten staan, is geluidsniveau en formaat wel iets wat ik in de gaten wil houden. Ik wil niet overklokken, dus K-processors en Z-moederborden zijn overbodig.

Mijn huidige idee is iets als dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)€ 79,80€ 79,80
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 87,20€ 87,20
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 164,50€ 164,50
1Sapphire HD 7870 GHz Edition 2GB GDDR5€ 212,90€ 212,90
1XFX Pro 550W€ 53,95€ 53,95
1Samsung 830 series 128GB€ 88,99€ 88,99
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 36,45€ 36,45
1MSI H77MA-G43€ 72,99€ 72,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 796,78

Verder is dit de eerste PC die ik geheel zelf wil bouwen. Tips zijn dus altijd welkom.

[ Voor 3% gewijzigd door wjvds op 19-09-2012 14:28 ]

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:59
Het ziet er goed uit, maar ik zou toch voor een ander merk PSU kiezen. Die van OCZ zijn niet de betrouwbaarste. Ik zou voor deze gaan: XFX Pro 550W

En de koeler die standaard wordt gegeven koelt wel goed genoeg, maar die voldoet nog net waardoor je eigenlijk niet kan OC'en met die koeler (ik zeg het voor de uitleg, ik weet dat je niet gaat OC'en).
Maar die koeler's maken wel meer geluid, en omdat het op je tafel gaat staan kan je er last van krijgen. Dus ik zou eerst de standaard koeler gebruiken en als je er toch last van krijgt dan zou ik later deze koeler kopen: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:36
Als je nog twijfelt over je behuizing heb je hier een goede review om je te helpen kiezen.

• wjvds
Bedankt voor jullie reacties. Die voeding lijkt me inderdaad ook een stuk beter, dus daar zal ik voor gaan. Verder heb ik nog wat behuizingen vergeleken en (toevallig?) was de kast die ik al had gekozen een hele goede keuze.

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Waarom neem je low profile geheugen? pricewatch: Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 is goedkoper en zal hetzelfde presteren. En ik zou je ook een CPU koeler willen aanraden zoals de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 of de pricewatch: Cooler Master Hyper 412S. Daarnaast zou je wellicht nog de pricewatch: Gigabyte GV-R787OC-2GD kunnen overwegen, 5% duurder, maar 10% hogere kloksnelheid.

Ik zou je verder toch nog de pricewatch: AMD Phenom II X4 965 Black Edition + pricewatch: Asrock 970 Extreme4 willen aanraden. In veel gevallen geen verschil in game prestaties zijn, maar deze optie is een stuk goedkoper. Maar goed ik denk dat het voor mij verder weinig zin heeft om hier nog meer over te vertellen, gezien je voorkeur voor Intel.

[ Voor 11% gewijzigd door Regeneration op 19-09-2012 15:22 ]

• wjvds
Ik ben geen fan van AMD processors en zal die dus ook niet kopen. Verder is die videokaart inderdaad beter, maar ik zit al over mijn budget (incl. Windows, dvd-brander, verzenden enz.) dus ik wil eigenlijk niet hoger. Ook heb ik begrepen dat een andere CPU koeler inderdaad beter is, maar voorlopig wil ik eerst kijken hoe de boxed koeler het volhoudt zonder overclocks.

Qua geheugen zie ik inderdaad dat ik beter gewoon geheugen kan pakken, wat weer een paar euro scheelt.
Pagina: 1