Toon posts:

Splinternieuwe desktop, slechter dan 6jaar oude pc!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het idee was dat deze pc speelklaar zou zijn wanneer ik hem kreeg. Het probleem is erg lage FPS in spellen zoals Empire:Total war, Sims 3 en World of Warcraft (ik heb BF3 nog niet kunnen testen). Alle drivers die bijgeleverd waren op dvd's heb ik al opnieuw geinstalleerd maar dit heeft niet geholpen. ook heb ik diverse drivers van internet geprobeerd zonder succes.

Mijn specs zijn:

Besturingssysteem: Windows 7 Professional 64bit (SP1, alle updates geinstalleerd)
Videokaart: AMD Radeon HD 7970
Processor: i7-3770K core
en 16gig RAM.
moederbord: Gigabyte (intel-6 series?)

Het lijkt mij alsof de drivers een probleem veroorzaken waardoor de grafische kaart niet volledig zijn 'ding' kan doen. Maar mijn kennis is nogal oppervlakkig hierover : (

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

download driver sweeper en haal alle drivers eraf, download daarna de laatste drivers van de sites (dvd's kan je altijd negeren) en installeer die
99% zeker dat het dan werkt
(of je moet je monitor op het mobo hebben aangesloten ipv de graka, dan gebruik je de GPU van je CPU en neit de graka :+ )

Verwijderd

Topicstarter
O_O voel me zo'n stumperd. stekkertje zat op het moederbord.. denk dat het nu wel goed gaat komen! bedankt!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:59

Eagle Creek

Breathing security

Wat voor stekkertje heb je het over? Is de pc "speelklaar" afgeleverd? Dan lijkt me dat ook het aansluiten van stekkers toch wel bij een normale dienstverlening hoort.

Mag ik overigens vragen wat de reden is om te kiezen voor 16 GB RAM?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik denk dat hij gewoon de HDMI stekker van zijn monitorkabel bedoelt; die zat dus in de on-board video uitgang ;)

Verwijderd

Topicstarter
het was een dvi kabeltje, eerst geprutst bij de videokaart lokatie (niet eens echt bij stil gestaan) en dus stom genoeg in een andere input die opeens wel paste gedaan (het moetderbord dus:P). Heb een prijs aan die persoon gegeven en hij heeft zich netjes eraan gehouden en dit kwam eruit rollen ;p weet dat 16 gig waarschijnlijk beetje overkill is maar zal vast niet nadelig zijn voor de prestaties

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

het zijn altijd die verdomde stekkertjes :P
zelf ook vaak zat een uur of wat lopen prutsen en er dan achterkomen dat er een stekker niet/slecht in zat
tegenwoordig is dat het eerste wat ik check (en dubbelcheck)

gelukkig is er niks lastigs aan de hand iig, veel plezier met de PC dus :)

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:59

Eagle Creek

Breathing security

Aha!

Nou vernam ik trouwens dat er vandaag de dag ook moederborden zijn (zoals de nieuwe Sabertooth) met technologie die ervoor zorg dat het geen fluit meer uitmaakt waar je de monitor op aansluit, omdat de benodigde rekenkracht toch wordt doorgesluisd.

Ik voorzie een probleem dat we over 10 jaar niet meer hebben :P :9 .

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Pagina: 1