Opmerking m.b.t. webwinkel pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptimusPrima
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-02 18:26
Hoi T.net,

Nu weet ik dat het slechts een vermoeden is, maar wellicht interessant voor jullie om even in te duiken. Vandaag zocht ik een product op in pricewatch die me bij de webwinkel BY-POS bracht. Eenmaal op de site aangekomen kwam ik in contact met een servicedesk medewerker via een chat applicatie. Omdat dit contact dermate slecht verliep besloot ik elders het product aan te schaffen en deze ervaring in pricewatch te vermelden. Slechts enkele uren later staan er ineens twee nieuwe reviews door leden die zich vandaag hebben geregistreerd. Hoewel dit toeval kan zijn houden ze er wel dezelfde typfouten op na als de medewerker die ik eerder sprak op de site.

Daarnaast viel het me op dat op de site onder referenties 'aanbevolen door tweakers.net' staat, iets wat me sterk lijkt.

Mocht mijn vermoeden terecht zijn vraag ik me af of dergelijke webshops nog langer in pricewatch moeten worden toegelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de melding. We hebben één en ander uitgezocht, en dialoog gezocht met de winkel. Ze geven echter aan dat ze reviews zullen blijven plaatsen.

Om die reden hebben we een extra melding geplaatst. Daarmee wordt helaas enkel bereikt dat ook de betrouwbaarheid van eventuele daadwerkelijke reviews met positieve ervaringen in twijfel getrokken zullen worden. We gaan uiteraard niet buigen voor dergelijke sabotage.

Let ook op dat er een verschil is tussen zichtbaar zijn bij de ShopReview, en daadwerkelijk prijzen adverteren. Wij gaan winkels niet uit de ShopReview verwijderen als er zich negatieve zaken afspelen. Wij gaan voor het zo goed mogelijk informeren van gebruikers, zodat ze zelf een keuze kunnen maken. Soms willen winkels juist verwijderd worden: geen informatie op internet is beter dan negatieve informatie. Sommigen gaan daar erg ver in; het aantal dreigementen met rechtzaken kan ik op handen niet meer tellen, en het aantal pogingen tot beïnvloeding al helemaal niet meer...

We blijven echter waakzaam :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptimusPrima
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-02 18:26
Hoi Floppus,

Snel actie ondernomen! Goed om te zien dat ze nog wel zichtbaar zijn, maar voor de bezoekers wel direct duidelijk is wat door jullie is geconstateerd.

Vriendelijk bedankt.

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 21:42
Dan vind ik dit toch nog wel het mooiste bij de referenties:

Aanbevolen door

Tweakers.net

En dan vooral dat aanbevolen door 8)7

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Verwijderd

Sowieso is de zinsnede 'aanbevolen door tweakers.net' zwaar misleidend. Tweakers.net beveelt de shop aan. Waar dan? Volgens mij zijn het alleen de gebruikers die een oordeel geven.

Verwijderd

Ik heb een ACR122U gekocht via BY-POS.nl maar omdat de geleverde versie niet hetzelfde is als waar BY-POS.nl mee adverteerd besloot ik contact met BY-POS.nl op te nemen om het artikel kosteloos te laten ophalen. Dit staat zo in hun voorwaarden. Wat er daarna gebeurde vond ik wel zo apart dat ik het graag met jullie deel.

BY-POS ontkende dat ze het verkeerde product aan mij geleverd zouden hebben. Hoewel ik kon aantonen dat dit toch wel degelijk het geval was wilden ze me niet verder helpen met een RMA aanvraag. Ik kon het product alleen retourneren als ik akkoord zou gaan met 15% restocking kosten. Iets waar ik het natuurlijk niet mee eens was. Zoals ik in andere reviews gelezen heb kan ik bevestigen dat het niveau van communiceren ver te wensen overlaat.
De medewerker besloot het gesprek met mij een oplichter te noemen omdat ik de naam van me hogeschool op de factuur had gezet. En dit was oplichting volgens hem. En daarom kon en wou hij mij niet verder helpen. Ik had mijn hogeschool op de factuurnaam gezet omdat ik de kosten van dit apparaat moest declareren bij mijn school.

Bij deze dus de oproep om bij deze shop op te letten. Zo iets heb ik nog nooit meegemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Even los van de afhandeling van by-pos:

Je hebt als particulier allerlei rechten (o.a. via de wet "koop op afstand"). Maar die gelden vaak niet voor zakelijke aankopen. Door de naam van je school of een willekeurig ander "bedrijf" op de bestelling te zetten (ik bedoel dus niet als bezorgadres) loop je kans dat men e.e.a. als een zakelijke bestelling ziet en dat je daardoor geen recht op de diverse vormen van consumentenbescherming hebt.

Het lijkt me voor declaraties ook niet relevant welke naam je er op zet; je eigen naam zou net zo goed moeten werken. Jij hebt het tenslotte besteld en de administratieafdeling hoeft alleen maar een factuur te zien waaruit blijkt wat je betaald hebt voor het afgesproken product. Dus voor de volgende keer lekker je eigen naam gebruiken, tenzij men er speciaal om vraagt of er voor jou een andere goede reden is om niet je eigen naam te gebruiken :)
Pagina: 1