Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Basisnotebook Asus of Sony

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe laptop. Gebruik nu al 8 jaar een Sony Vaio VGN laptop (met grote tevredenheid) , en ben wel toe aan iets nieuws. Ik heb daarvoor een budget van rond de 600 euro.

Ik gebruik de laptop met name voor standaard surfen en office, en natuurlijk ook met enige regelmaat spelletjes. Dat zijn ook de eisen die ik eraan stel. Ik wil graag de iets nieuwere spelletjes kunnen spelen (nieuwe football manager, heroes VI, eigenlijk van alles en nog wat).
Incidenteel wil mijn vriendin nog wel eens gebruik maken van Photoshop e.d., maar dit is geen vereiste voor de laptop om goed te kunnen draaien.

Ik heb natuurlijk gekeken naar het aankoopadvies, en daar komt in mijn prijsklasse duidelijk de http://tweakers.net/price...5a-sx007v.html#tab:prices uit.

Aangezien ik niet bijster veel verstand van computers heb, vraag ik me af of er qua prestaties nu veel verschil zit met een laptop die ik bij Sony geconfigureerd heb voor 575 euro:

Processor: Intel® CoreTM i5-2450M, 2.5GHz
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium
Harde schijf: 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Geheugen: 4 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: DVD-station
Grafische kaart: AMD Radeon(TM) HD 7650M 1GB
Toetsenbord Style: Standaard toetsenbord
Batterij: Batterij werkt maximaal 4 uur
Display: 39,5cm LCD 1366 x 768 + camera
Draadloos LAN: Draadloos LAN (IEEE 802.11bgn)
HDMI(TM) uitgang: HDMI(TM) uitgang
AC-adapter: 1 AC-adapter
Bluetooth®: Bluetooth® 4.0
USB-poort(en): 3x USB 2.0 + 1x USB 3.0

Accuduur en gewicht maken me weinig uit. Ik heb door ervaring een lichte voorkeur voor Sony, maar vind uiteindelijk de prestaties belangrijker.
Dat is dus ook mijn vraag, zit er qua prestaties nu veel verschil tussen de Asus en de Sony? Voor mij als leek op het eerste oog namelijk weinig.

Alvast bedankt voor de input.

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:07

Rick-Jan

always connected

nou ja allereerst zit er een gigantisch verschil in de videokaart.
De soy heeft een videokaart met eigen geheugen, die ook nog eens veel sneller is. Dat zal bij spellen een groot voordeel zijn.
de processor van de asus is wel wat sneller, maar scheelt niet heel veel.
als ik jou was zou ik daarom voor de Sony gaan :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor je reactie!

Verwijderd

Aan de andere kant heb je voor 2 tientjes meer de inspiron 15R SE, met een i5, HD 7730m en 1080p scherm. De sony E serie was een aantal jaar terug erg slecht, en ik heb nog steeds geen reviews van de nieuwe lijn gezien. Een 1080p scherm lijkt mij echter genoeg reden om uit te wijken naar de inspiron.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 19:44:
Aan de andere kant heb je voor 2 tientjes meer de inspiron 15R SE, met een i5, HD 7730m en 1080p scherm. De sony E serie was een aantal jaar terug erg slecht, en ik heb nog steeds geen reviews van de nieuwe lijn gezien. Een 1080p scherm lijkt mij echter genoeg reden om uit te wijken naar de inspiron.
En ik sta hier bekend als een "pro sony" dude... En zelf ik wil eventjes een bijdrage leveren dat de Sony E serie vergeleken met de Inspiron 15R SE echt een miskoop is..

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Waarom staat de e-serie zo slecht bekend? Kwaliteit, prestaties?

Wat betreft de 15R SE kom ik niet lager dan 650 euro, met epp truuk en kortingen. Dus hoe kom jij op 600 euro uit, Darkstone? Niettemin een zeer interessante laptop.

Verwijderd

Waardeloze accuduur, doordringende pieptoon, matige bouwkwaliteit, slechte koeling, slijtend touchpad (volgens mij al opgelost), sony. Ik wil best geloven dat de nieuwe lijn veel beter is, het is immers al 2 jaar geleden, maar dan wil ik wel een review zien. En die schitteren helaas door afwezigheid.

Met shopkorting, JimZzter in "Dell Waardebonnen Topic - Deel 2" en epp kom je volgens mijn berekeningen op €599 (en een paar cent).
Pagina: 1