Na een poosje vooral oudere games zoals Guild Wars op laptops gespeeld te hebben, is onlangs Guild Wars 2 uitgekomen en dat wil niet zo lekker op een laptop. Dus vond ik dat ik maar weer eens een echte game PC moest hebben. Ik heb me dus ingelezen de laatste tijd, en denk dat ik wel een redelijk systeem heb samengesteld, maar wil graag nog even een second opinion.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Spelen van recente games met hoge settings - en dan met name Guild Wars 2. De bedoeling is dat ik met dit systeem de komende paar jaar nog redelijk goed zit voor dergelijke games. Veel opslag zal niet nodig zijn; muziek en films kunnen op de HTPC/server in de woonkamer, voor werk heb ik een laptop van de zaak.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €700.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis en dergelijke, verder niet. Ik heb ook nog een nieuw beeldscherm nodig, maar daar lijkt de Dell Ultrasharp U2312HM de gedoodverfde favoriet te zijn, dus die heb ik niet in deze adviesaanvraag opgenomen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een beetje compacte kast met een strak uiterlijk, liefst niet te veel herrie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben begonnen met de BBG basis game PC van september. Ik heb voor een SSD van 128 GB gekozen (uiteraard de Samsung 830) en besloten de HD compleet weg te laten - behalve games komt er toch niet teveel data op te staan. De processor koeler is vervangen door de Gelid Tranquillo Rev.2, die volgens reviews iets stiller lijkt te zijn dan die uit de BBG. De Antec One Hundred vond ik lelijk met die grote bak bovenop, dus is die omgewisseld voor een Antec One, die er voor een paar euro extra net even wat strakker uitziet. Verder leek het me de €20 à €30 of zo wel waard om de 7850 te vervangen door een 7870, ook al kom ik daarmee iets boven de €700 uit. Ten slotte had ik nog een WiFi kaartje en een Windows licentie nodig.
Het complete lijstje wordt dan als volgt:
Aangezien het totaal toch nog op een aardige smak geld uitkomt (zeker als je het scherm meerekent), graag dus nog even jullie input. Heb ik nog wat over het hoofd gezien? Zijn er nog interessante alternatieven waar ik niet aan gedacht heb? Alvast bedankt
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Spelen van recente games met hoge settings - en dan met name Guild Wars 2. De bedoeling is dat ik met dit systeem de komende paar jaar nog redelijk goed zit voor dergelijke games. Veel opslag zal niet nodig zijn; muziek en films kunnen op de HTPC/server in de woonkamer, voor werk heb ik een laptop van de zaak.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €700.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis en dergelijke, verder niet. Ik heb ook nog een nieuw beeldscherm nodig, maar daar lijkt de Dell Ultrasharp U2312HM de gedoodverfde favoriet te zijn, dus die heb ik niet in deze adviesaanvraag opgenomen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een beetje compacte kast met een strak uiterlijk, liefst niet te veel herrie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben begonnen met de BBG basis game PC van september. Ik heb voor een SSD van 128 GB gekozen (uiteraard de Samsung 830) en besloten de HD compleet weg te laten - behalve games komt er toch niet teveel data op te staan. De processor koeler is vervangen door de Gelid Tranquillo Rev.2, die volgens reviews iets stiller lijkt te zijn dan die uit de BBG. De Antec One Hundred vond ik lelijk met die grote bak bovenop, dus is die omgewisseld voor een Antec One, die er voor een paar euro extra net even wat strakker uitziet. Verder leek het me de €20 à €30 of zo wel waard om de 7850 te vervangen door een 7870, ook al kom ik daarmee iets boven de €700 uit. Ten slotte had ik nog een WiFi kaartje en een Windows licentie nodig.
Het complete lijstje wordt dan als volgt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asrock 970 Extreme3 | € 67,40 | € 67,40 |
| 1 | Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5 | € 222,99 | € 222,99 |
| 1 | TP-Link TL-WN781N | € 9,62 | € 9,62 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 14,57 | € 14,57 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 78,86 | € 78,86 |
| 1 | Antec One | € 45,- | € 45,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,90 | € 26,90 |
| 1 | Corsair Builder CX500 V2 | € 49,50 | € 49,50 |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 88,99 | € 88,99 |
| 1 | Corsair CMV8GX3M2A1333C9 | € 31,- | € 31,- |
| 1 | AMD Phenom II X4 965 Black Edition | € 83,40 | € 83,40 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 718,23 | |
Aangezien het totaal toch nog op een aardige smak geld uitkomt (zeker als je het scherm meerekent), graag dus nog even jullie input. Heb ik nog wat over het hoofd gezien? Zijn er nog interessante alternatieven waar ik niet aan gedacht heb? Alvast bedankt
De laatste doet het licht uit