Goedkope speakers voor in klaslokaal

Pagina: 1
Acties:

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:21
Voor mijn werk gebruik ik steeds vaker videomateriaal dat ik afspeel vanaf mijn laptop. In collegezalen geen probleem, daar is vaak een geïntegreerd A/V systeem. In gewone leslokalen (voor +/- 30 man) komt het af en toe voor dat er geen geluidsinstallatie aanwezig is, best vervelend.

Zou ik aan een simpel 2.0 setje voldoende hebben voor zo'n gemiddeld klaslokaal? Ik heb de M-Audio Studiophile AV 40 gevonden en vraag me af of dit voldoende is, en of er eventueel nog goedkopere alternatieven zijn.

Hmmz, bij nader inzien hoort dit eigenlijk al in Consumentenelektronica > Aankoopadvies

[ Voor 7% gewijzigd door Ahrnuld op 18-09-2012 20:54 ]

Niets...

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:03
Bij ons op school gebruiken de leraren de Logitech X-140. Dit setje heeft voldoende vermogen/volume om het voor iedereen goed verstaanbaar te maken. En dat voor een derde van de prijs van het M-audio setje dat jij hebt gevonden!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op scholen zoals Saxion in Enschede wordt meestal Bose Compagnion 3 gebruikt, zelf daar gemonteerd.

subwoofer ligt dan op systeemplafond, of hangt daarboven aan de vloer.

inputs via digibord, of plugin via kabelgoot

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wellicht is een compacte actieve monitor een optie?
Een subwoofer hoeft er niet echt bij lijkt mij.

Wise enough to play the fool

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op hogescholen / uni's wil je als docent niet echt met een monitor gaan slepen lijkt me. Beetje lomp enzo ;)
Die Logitech X-140 lijkt me dan een betere optie :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Is een dock geen optie?
Deze zijn compacter dan een setjes speakers en heel wat minder kabels.

Als, compleet willekeurig, voorbeeld: Logitech’s S715i

Zelfs bij gebrek aan een stopcontact kan deze nog altijd functioneren op de accu.
En is ook gewoon leuk bruikbaar voor privé, toch?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een iPod dock lijkt me idd een goede optie voor de TS, nog niet eens aan gedacht.
In dat kader: Ik heb een Altec Lansing dockje en die heeft gewoon een 3,5mm AUX ingang. Werkt prima en komt herrie genoeg uit om een klaslokaaltje te vullen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1