Toon posts:

Computers zien elkaar niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk met 2 computers en deel hierop chello. 1 computer met 2 NIC's en 1 met 1 NIC. Ik heb Sygate geinstalleerd en kan op beide computers internetten, maar nu komt het.. De computers zien elkaar niet in de netwerkomgeving, ook kan ik niet pingen van de client naar de server.
Op beide PC's staan alleen TCP/IP, Client for Microsoft Netwerking, en Sharing geinstalleerd.
Het IP op de server is 192.168.0.1, submask 255.255.255.0. De client PC krijgt een IP van de Sygate DHCP server. Dit wordt 192.168.0.3 in hetzelfde submask. Ook heb ik dezelfde Workgroup opgegeven.
Snapt iemand wat er hier fout zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 15:16

Blauw

De Schreeuw

Ik vind t al heel wat dat ze wel kunnen internetten, dat lukt mij nog steeds niet....maar mijn pc's zien elkaar weer wel.

Mischien NetBeu installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lama, slecht gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJee93
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08-2015
Vertel eens eerst wat meer over je sys config. Wat voor OS bv. Met win2k hoef je niet eens te pielen met Sygate. Voor de rest is het heel vreemd dat de beide computers niet zien via het netwerk maaar wel kunnen internetten. Thuis heb ik het wel gedaan en werkt perfect.

 Fanboy | Code monkey | Occasional speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom DHCP? geef die tweede pc gewoon 192.168.0.2 op 255.255.25.0, dan heb je echt geen problemen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 16:10
Installeer bestands en printer deling. Ik had precies hetzelfde en dat was opgelost nadat ik dat had geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 15:16

Blauw

De Schreeuw

Op donderdag 29 maart 2001 09:56 schreef dutchrups het volgende:
Installeer bestands en printer deling. Ik had precies hetzelfde en dat was opgelost nadat ik dat had geinstalleerd.
owja :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet alleen dat, moet moet er ook nog wel voor zorgen dat beide pc's lid zijn van dezelfde werkgroep.

Grtz.
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:13

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Yup, check je instellingen!

Werkgroep moet hetzelfde zijn
NetBeu installeren
Een drive delen

En die DHCP server is onodig in een klein netwerkje, gewoon hard een ip adres toekennen. Dan moet het werken, succes! :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

verander de ip van de client naar

192.168.0.2

en in sygate moet je de entwerk kaarten goed aangeven want bi het delen van internet kiest ie bij mij ook de verkeerde

IP AANGEVEN in sygate !!

je hebt wel een cross kabel ?

ipx/spx protocol ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is die netboe niet nodig.
Alleen IPX/SPX en TCP/IP.
Heb ik thuis tenminste. Maar ik heb dan ook nog een Novell servertje erbij staan. B-)
Het werkt wel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Computers zien elkaar niet
Duh...

Computers hebben geen ogen! :)

Nee, ff serineus. NetBEUI is Microsoft.

Gebruik gewoon TCP/IP, subnetmasker 255.255.255.0 ofzo en IP adressen met 192.168.1.*

die sharing van Windows is echt bagger :r. Gebruik maar iets anders.
Pagina: 1