ubuntu 12.04 vanuit WUBI instaleren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34
eindelijk er ingeslaagd om Ubuntu te installeren op een acer aspire 3020.
via de live cd geen succes.
via de -alternate cd evengoed geen succes (start niet door naar het installatie proces).
uiteindelijk via WUBI vanuit windows Ubuntu kunnen installeren, maar... nu wil ik van windows af!

is er een optie vanuit Ubuntu om windows eraf te gooien, zodat ik alle schijfruimte voor Ubuntu heb?

signature

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Je zal eerst een andere bootloader moeten installeren. Nu maak je gebruik van de Windows-bootloader. Installeer eerst Grub en kijk dan in de Ubuntu handleiding om te lezen hoe je Windows kan verwijderen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 15:01
Hij heeft ubuntu in windows geinstalleerd, heb zelf nog niet gehoord of dit mogelijk is om windows weg te gooien, en ubuntu te behouden.

Zoek op je acer of packerd bell, deze hebben vaak boot options nodig om te installeren of te booten, misschien kun je dan gewoon installeren.

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34
bedankt voor het meedenken,

vervelende is dat die oude laptop geen usb boot wil...
en ik bij cd de live installatie niet doorkrijg...

zou idd grub eens kunnen installeren

signature

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

USB boot zou ondanks het gebrek aan ondersteuning toch nog kunnen. Download http://www.plop.at/en/bootmanager/download.html en laat dan de laptop starten van Plop Bootmanager op floppy of cd (images voor beide staan in de zip), Geef dan in het menu aan dat ie van USB moet starten.

In virtuele pc's - waar ook geen ondersteuning voor booten van USB is - werkt het en in theorie zou het ook op echte pc's moeten werken. Al heb ik dat nog niet kunnen proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 22-09-2012 09:34 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Grub installeren heeft niet veel zin als je met een WUBI installatie zit. Grub installeren zal je ook niet van Windows op je schijf helpen.

Wat je het beste kan doen als je GUI installer niet werkt, is werken met de alternative installer. Daar kan je eventuele kernel parameters meegeven, zoals nomodeset e.d. om de installatie te laten werken. Eventueel herstellen of je boot aanpassen zodat die werkt kan je er ook mee doen als de Desktop installer niet werkt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1